Stiri Marketing

Rusu+Borțun, la 10 ani

7 iun. 2018 3 min

Rusu+Borțun, la 10 ani

Reading Time: 3 minute

Agenția de publicitate Rusu+Bortun a marcat aniversare de 10 ani printr-o  expoziție a celor mai reprezentative campanii de publicitate, identități și proiecte de digital ale agenției. Lansată în cadrul Romanian Design Week, expoziția mai poate fi  văzută la Apollo111 până vineri, 8 iunie.

RB 10ani crop

 

Lansată de trei prieteni buni (Cătălin Rusu și frații Andrei și Marc Borțun), Rusu+Bortun încă de la începuturi și-a propus să fie altfel, să reprezinte un statement în piața locală. Să aibă curaj și initiativa. Astfel, pe vremea când toate agențiile făceau și branding, pe lângă restul de activității, Rusu+Borâun și-a propus să facă invers. Inițial lansată ca o agenție de branding care face și comunicare externa, a promis în primul rând strategie și abia apoi manifestare creativă de brand.

”Credeam atunci și cred și acum că partea creativă trebuie să fie implicită. Să fie resimțită, nu declarată. Nu ne-am gândit niciodată că o să facem 10 ani. Nu că nu ne-am fi dorit sau că nu credeam că suntem în stare, dar mereu ne-am concentrat să ne trăim plăcerea profesională la timpul prezent. Ne-am bucurat de fiecare zi, de fiecare seară sau noapte, de fiecare zi de weekend trăită la birou sau cu gândul la agenție. Ne-a motivat fiecare om care a avut încredere să ne devină coleg, partener sau client. Ne-au speriat atât de tare criza, falimentul sau pericolul de a da oameni afară încât am ajuns sa fim performanți. Ne-au impresionat clienții care știu ce vor și ne-au făcut să vrem mai mult de la noi. Ne-au dat pe spate idei făcute de alții încât am vrut să facem și noi idei gândite și făcute de noi. Am lăsat capul în jos și-am dat de pragul de sus pentru fiecare greșeală. Ne-am îndreptat spatele și am zâmbit pentru proiectele care au ajutat sau au încântat,” povestește Cătălin Rusu, co-founder, chief creative partner & CEO.

Agenția a rămas fidelă și productivă în sediul de pe Corbeni 3, de unde a lucrat proiecte pentru București, Londra, Paris, Sarajevo, Budapesta, Geneva, Bistrița, Ploiești, Constanța, Deva, Sibiu, Chișinău, Sofia, Moscova, Singapore sau Suceava.

“Desenez proiecte și echipe de fix.20 ani. R+B aniversează 10 ani și cred că este o organizație pe care am gândit-o cu experiența primului deceniu de antreprenoriat și cu optimismul pe care îl aveam cu 10 ani în urmă. S-au confirmat cele mai multe dintre așteptări, în mare măsură datorită lui Cătălin, Marc și oamenilor care ne-au fost alături. Pentru următorii 10 ani sunt și mai optimist deși sunt mai bătrân; iar așteptările sunt și mari,” a spus Andrei Borțun, co-founder & partner Rusu+Borțun.

”Am fi putut să facem mai bine în astia 10 ani? Probabil. Sau mai rău? De asemenea. Am fi putut să fim mai curajoși? Sau mai calculați? Să îi înțelegem mai bine pe alții? Sau să ne facem mai bine înțeleși? Să acordăm prioritate ideilor? Sau craft-ului? Să educăm consumatorul? Sau clientul? Să insistăm acolo unde excelăm? Sau să ne reinventăm? Să fim mai serioși? Sau să ne luăm mai puțin în serios? Să învățăm mai mult din eșecuri? Sau din succese? Am fi putut face toate astea și o grămadă de alte lucruri, mai bine. Sau mai rău”, Marc Borțun, co-founder & creative partner Rusu+Borțun.

POSTER RB 700x1000 bleed5 3 01 1Agenția și-a extins brandul prin Rusu+Borțun Cyber Growers și Brand Growers. Rusu+Bortun Cyber Growers, business-ul de digital, a început timid în 2009, la cererea multinaționalelor pentru care agenția lucra deja în acel moment. „Când P&G îți cere să oferi digital, pare un insight bun. În 2016, digitalul era peste 50% din business-ul cumulat – branding, advertising și digital,” a explicat Cătălin Rusu.

Brand Growers s-a lansat în 2017, când Rusu+Borțun și-a unit business-ul de branding cu un studio specializat de strategie și design de brand.

10 ani de Rusu+Borțun, în cifre

85 colegi

peste 8 milioane euro cifra de afaceri

peste 100 de branduri crescute

lucrări finaliste și premii câștigate la Effie Awards, Fibra, ADOR, Internetics, ADC Awards, Sabre, sau Rebrand100

Proiectele agenției au fost selectate în BestAdsonTV, Luerzer’s Archive, Contagious, Adweek sau Computers Arts.

În ultimii 3 ani, business-ul reunit de branding, advertising și digital al Rusu+Bortun este de 3 milioane de euro. 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: