Sa re-invatam ce inseamna creativitatea

<p> Poate ca in 2018, Sorin Tranca director de creatie,  Friends Advertising,  nu va mai fi in comitetul de  organizare a Festivalului ADC*RO. Insa spera ca festivalul  sa devina peste cinci ani un loc in care orice antreprenor isi va dori sa se afle. Intre timp,  pentru editia de anul acesta, vrea sa jurizeze cat mai putine idei care au la baza frustrari.  </p> <p>  </p> <p> <strong>De ce este important sa existe o competitie locala de creativitate?</strong></p> <p> Pentru ca asta e marfa cea mai cautata, nu? Si voi, la Biz, cand vreti sa faceti diferenta, va straduiti sa fiti cat mai creativi (vezi coperta si ideile creative din trecut in materie de asa ceva, pe care le-am apreciat). Orice ti-ar spune o agentie de publicitate, daca nu e creativa, nu e agentie de publicitate, ci o companie care face si publicitate. In plus, pentru ca o asemenea manifestare e ca stirile PRO TV, iti spune clar (sau ar trebui sa-ti spuna) care e orientarea in spirit a industriei, cine cu cine tine, care sunt ultimele trenduri, ce vrea meseria si ce-ar putea astepta societatea de la ea.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cum ati defini creativitatea si care credeti ca sunt principalele ei “resurse”, de ce are ea nevoie pentru a se dezvolta?</strong></p> <p> Creativitatea e greu de definit, lucru pe care il constatam zi de zi cu proiectul nostru non-profit, respectiv <a href=”http://www.ffff.ro”>ffff.ro</a>. Ne trebuie mult mai mult spatiu pentru asta decat cel de aici. Eu cred ca dezvoltarea creativitatii, la fel, are nevoie de multe puncte de sprijin. O sa ma considerati dubios, poate, dar eu cred ca cele mai importante resurse ale creativitatii sunt dragostea de oameni si increderea in ziua de maine, speranta ca are rost sa fim creativi.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce va asteptati sa jurizati anul acesta si ce sperati sa vedeti in competitia asta peste 5 ani? Cum credeti ca va evolua comunicarea, din perspectiva creativitatii?</strong></p> <p> Sunt aproape sigur ca nu fac parte din comitetul de organizare a Festivalului ADC din 2018, insa trag speranta ca in 5 ani acest festival va fi un loc in care sa-ti doresti sa fii, spre exemplu, daca esti antreprenor. Sper ca anul asta sa jurizez cat mai putine idei care au la baza frustrari, atat ale romanilor cat si ale agentiilor. Comunicarea, in anii ce urmeaza, va evolua in masura in care noi vom reusi sa re-invatam ce inseamna creativitatea, ce nevoi si dorinte au consumatorii. Este pentru prima oara in istoria publicitatii cand nu e foarte clar cu ce ne ocupam. Iar, pentru asta e nevoie de ceva spatiu si timp sa detaliem.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care este filmul preferat al clientului ideal? Melodia? Dar site-ul?</strong></p> <p> Clientul ideal nu exista, ca orice construct ideal e o proiectie abstracta. Daca e sa fac totusi un efort de imaginatie, pentru mine clientul ideal e cel ce asculta un playlist care ii contine pe Bob Dylan, Bach si  Bobby McFerrin, ca sa ma opresc doar la litera B, citeste Esquire, New York Times si se distreaza cu podcasturile celor de la freakonomics. Cat despre film, mi-ar placea sa nu fie fan American Psycho, Scarface sau Nasul (cum se intampla de atatea ori) ci sa aprecieze filme ca Forrest Gump, Amelie, A Fish Called Wanda, Monthy Python, La Vita e Bella, All That Jazz, The Royal Tenenbaums, The Sunshine Boys… ma opresc aici… si va multumesc frumos.</p> <p>  </p> <p> <strong>Sorin Tranca este membru al juriului <a href=”http://www.adcromania.ro”>ADC*RO 2013</a>.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Gala de premiere va avea loc pe 2 decembrie, la ArCuB.</strong></p>