Sase lucruri de evitat in lansarea unui nou brand

<p> <strong>Se poate vorbi de un brand doar daca entitatea respectiva a reusit sa se individualizeze in mintea celor cu care interactioneaza si pentru ca totul sa functioneze asa cum trebuie trebuie avute in vedere cateva aspecte:</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>1. </strong>Planificarea lansarii cu putin timp inainte de intrarea pe piata.</p> <p>  </p> <p> <strong>2. </strong>Nimic nu este mai dezarmant pentru un consultant in PR sau marketing decat sa aiba un client care sa-l sune si sa-i spuna: „Avem un produs extraordinar ce va fi gata de lansare luna viitoare. Poti sa dezvolti un plan de lansare pana saptamana viitoare?”.</p> <p>  </p> <p> <strong>3. </strong>Un plan de lansare „batut in cuie”.</p> <p>  </p> <p> <strong>4. </strong>Putine dintre lansarile de noi produse decurg conform planului. Deseori intervin probleme in procesul de productie. Distributia intarzie. Asigurati-va de elaborarea unei strategii de lansare flexibile. Mentineti un dialog permanent intre echipa de comunicare si cei care se ocupa de productie, astfel incat calendarul campaniei de lansare sa fie in concordanta cu intrarea pe piata si posibila aparitie a produsului in spatiile de retail. Nu are niciun rost sa faceti o campanie de lansare a unui produs care nu va aparea pe rafturi timp de o luna de acum inainte din cauza unor probleme cu distributia.</p> <p>  </p> <p> <strong>5. </strong>Sa lasati responsabilitatea lansarii pe umerii „CEO-ului”.</p> <p>  </p> <p> <strong>6. </strong>Brand managerii sau product managerii sunt cei mai potriviti sa se ocupe de coordonarea procesului de lansare. Implicarea si sprijinul CEO-ului, ale presedintelui sau ale altor lideri sunt foarte importante pentru succesul lansarii, insa suportul lor nu trebuie sa aiba un caracter zilnic. Ei trebuie tinuti la curent cu tot ce se intampla ca sa poata lua decizii si sa se asigure ca sunt alocate resursele necesare.</p>