Stăpânul statisticilor social media

La 19 ani, Sebastian Dobrincu este una dintre cele mai căutate persoane în businessul social media. Dacă vrei să îți urmărești o campanie pe Instagram, de exemplu, cel mai probabil vei fi tentat să apelezi la serviciile Storyheap. Prin inovație și cu vânzări de peste un milion de dolari, compania fondată de Sebastian a stârnit deja invidia multor giganți din online.

Într-o lume a virtualului și digitalului, să ne imaginăm un fragment de rebus: compania momentului în industria online, cu sediul în New York, din 9 litere. Un răspuns bun ar fi “Storyheap”. Cifră de afaceri după primul an de existență: un milion de dolari. O foarte tânără companie care vinde soluţii de statistică pentru conturile de Instagram şi Snapchat ale clienţilor: corporații, vedete din showbiz, imperii media, oameni de afaceri. Cofondator și CEO, Sebastian Dobrincu (19 ani). Acesta studiază machine learning la Stanford și a absolvit Liceul Internațional de Informatică din București. “Storyheap e o platformă de analytics și management pentru social media, branduri și influenceri. Ne diferențiem de o agenție de media prin faptul că nu ne ocupăm de partea de conținut pentru clienți, ci punem la dispoziție platforma web prin care aceștia pot să își organizeze și urmărească evoluția campaniilor pe Instagram și Snapchat”, spune Sebastian.

Programator, antreprenor, student

Discuția cu Sebastian dezvăluie, înainte de toate, o persoană inovatoare, perseverentă, plină de idei, matură și ambițioasă. “Cei care cred că e suficient doar să muncești inteligent, în special în primele etape ale unui business, își scuză lenea. În ge­neral, succesul de peste noapte e rezultatul multor nopți nedormite. Ce m-a motivat pe mine, încă de la o vârstă fragedă, a fost ambiția de a evolua”, spune tânărul. Aceeași ambiție l-a motivat să învețe programare, iar mai târziu business, fiindcă a realizat că își poate folosi abilitățile pentru a crea ceva mult mai mare și a decis repede că nu își va de­dica viața visului altcuiva. “Nu am fost înzestrat cu o inteligență aparte, dar sunt extrem de decis în a îmi atinge orice scop”, spune Sebastian. O listă de calități, native și dezvoltate, cu care s-a înhămat la dezvoltarea unui produs care a luat prin surprindere una dintre cele mai dinamice piețe ale economiei globale. “Avantajul de a fi primii care ne axăm în totalitate pe formatul «story» ne-a ajutat să ne creăm un nume în industria social media marketing. Inovăm prin faptul că atingem o problemă neatinsă, pe care tot mai mulți marketeri o întâmpină. Există multe posibilități de extindere pentru a ne menține pozitia în piață, ce urmează să le punem în aplicare în următoarele luni”, spune Sebastian Dobrincu, între o întâlnire cu un megaclient și urgența unui curs la facultate.

Cu așa un succes rapid pe piață, dar mai ales cu drumurile care se deschid în online, social media, nu au întârziat să apară deja ofertele de preluare. “Au fost oferte multe despre care nu putem discuta, dar chiar și în prezent mulți giganti din piață sunt interesați. Suntem foarte bine poziționați în peisajul social media, dată fiind creșterea exponențială a interestului în formatul «story». Focusul momentan este să continuăm să creștem businessul, acordând mai multă atenție parteneriatelor cu alte agentii și case de producție”, explică cofondatorul Storyheap.

Următoarea stație, Los Angeles

Viața în New York este mai mult decât trepidantă, mai ales atunci când la 19 ani ești în fruntea unei afaceri “de milioane de dolari”, dar și cu obligații universitare. Așa că pentru Sebastian Dobrincu va urma un scurt popas în California. “Viața în New York este incomparabilă cu cea din București. Totul este mult mai convenabil, de la cumpărături la entertainment sau acces la persoane cu care poți crea cone­xiuni. Totuși simt că am nevoie de o pauză de la toată agitația de aici, motiv pentru care urmează să mă mut temporar în Los Angeles în următoarele luni. În orice caz, viața la New York mă obligă să fiu mai organizat ca niciodată. Îmi planific ziua în avans și mă forțez să urmăresc programul. Am dezvoltat o disciplină incredibilă la capitolul ăsta” (râde).

Deși foarte tânăr, Sebastian are câteva sfaturi adresate celor care pornesc un startup sau caută o finanțare. În primul rând, spune că o idee nu e suficientă, în special în următorii ani, fiindcă investitorii devin mult mai inteligenți și își dau seama ușor care startup are potențial și care nu, iar realitatea este că sunt foarte multe companii care nu au nevoie de funding pentru a începe. “Dacă poți evita procesul, fă-o cu orice preț. E obositor și foarte costisitor mai târziu. Tendința arată că invesitorii pun mult mai mult preț pe profitabilitate și cash flow, în special în domeniul software. Lecția pe care am învățat-o din multe eșecuri e să îți validezi ideea înainte să investești timp, efort și bani într‑un business”, spune Sebastian. Câteva dintre întrebările pe care trebuie să și se pună orice antreprenor sunt: există o piață pentru ideea ta? Sunt persoane dispuse să plătească pentru produsul/serviciul tău? Dacă da, de ce și cum ai validat presupunerea asta? “Chiar dacă sfatul se repetă foarte des, cei mai mulți ajung să realizeze soluția the hard way”, spune Sebastian.