Ștefan Chirițescu, Kubis: jobul nostru este să facem publicitatea din nou interesantă

A fost client service timp de trei ani. Planner în restul timpului. Stingător de incendii, uneori. Profesor asociat la cele două facultăți de comunicare. Co-proprietar al unui mini-centru cultural dedicat culturii italiene ce poartă numele Pavesiana și implicat în organizarea unei conferințe culturale anuale care îmbină rockul, slow food-ul și viața unei comunități din Merișani. Este nimeni altul decât Ștefan Chirițescu. Pe cartea lui de vizită, a fost scris, pe rând: Vitrina, Friday&Friends, Tempo, BBDO,  Ogilvy și Cohn&Jansen.

De azi, pe cartea lui de vizită scrie Kubis Interactive și se va ocupa de strategie.

Stefan Chirițescu, Head of Strategy, Kubis Interactive

Care este noul tău rol la Kubis?

Vin la Kubis să aduc experiența unui om care a creat branduri, a poziționat branduri, a relansat branduri, a făcut greșeli, a învățat să câștige și să piardă. Rolul meu, ca al oricărui planner, e să inspir clienții, colegii de la creație și de la project management. Dacă nu aduc inspirație înseamnă că nu am făcut bine. Și trebuie să o iau de la zero până iese.              

Ce responsabiltăți vei avea și de ce anume te vei ocupa?

99% să inspir un produs creativ de calitate și 1% altceva. Nu știu încă ce, dar e bine să ai un plan B. Uneori și un plan C.

Lucrezi în publicitate de 16 ani. Unde ai debutat?

Am debutat la Vitrina în Cluj. Mihaela Rus a fost suficient de generoasă să angajeze un băiat care a venit noaptea cu trenul de la București. Cred că a convins-o și faptul că am renunțat la jobul de HR foarte bine plătit pentru jobul de la client service foarte prost plătit.  Au urmat niște ani de Friday&Friends (salut Francis, Ile, Mona), Tempo, deceniul de la BBDO în diverse roluri și apoi două experiențe scurte, dar pline de învățăminte la Ogilvy și Cohn& Jansen.

Ai intrat în această industrie pentru că așa ți-ai dorit sau pentru că pur și simplu s-a întâmplat?  

Mi-am dorit enorm să lucrez în advertising. Se intra foarte greu în industrie în perioada aceea. Am făcut un pas lateral și împreună cu frații Trașă am scos Imagoo, o revistă de cultură și atmosferă publicitară. Așa am ajuns în preajma greilor din publicitate. În plus, masterul lui Dan Petre și întâlnirea cu Mătășel și Iliescu (Dragoș), m-au convins că era ce voiam să fac. Și încă vreau.

Pe scurt, nu a fost un context, a fost multă muncă și un pic de noroc. Eu zic că a meritat.

Cum s-a schimbat, din perspectiva ta, industria românească de marcomm de când ai debutat tu în publicitate și până acum?

S-a cam plictisit industria asta. Și îi plictisește și pe alții. Cred că e jobul nostru să o facem din nou interesantă. Pentru noi înșine, pentru clienți și pentru oamenii care o consumă. Știu că pare ciudată ordinea, dar e cea corectă. Trebuie doar să fim sinceri cu noi când o să ne pese mai mult de cum arată produsul nostru o să avem o industrie mai bună.

Ce ai studiat înainte să intri în publicitate?

Am făcut sociologie și psihologie, plus un master de comunicare și am învățat de la foarte mulți oameni foarte multe lucruri. 

Care este acum relația ta cu acest domeniu? Cum vezi industria din interior față de cum o vedei înainte să ai vreo legătură cu acest domeniu?

Una matură. E ca într-o relație. Dacă vrei să fie bine trebuie să muncești pentru asta. Cu tine însuți cu ceilalți, cu bariere neașteptate și cu iluzia succesului pe care ți-o dă un premiu.