Story + Experience = Storience

Pana in iunie 2012, Adriana si Stefan Liute au format echipa de strategie de brand din cadrul Grapefruit. Din iulie, povestea lor merge mai departe, tot in echipa, insa intr-o companie nou infiintata, Storience. La cateva zile de la lansare, ne-au povestit despre planurile lor si echipa pe care o vor alaturi de ei. Nu in ultimul rand am vorbit despre branding, un domeniu pe care, in ciuda faptului ca este compus si dintr-o parte tehnica, ei continua sa-l perceapa mai mult ca pe o arta. Pentru ca daca ar fi o stiinta, ar exista softuri care fac branduri, nu oameni.

V-ati lansat cu sloganul “Red Thread Brands”. Le lipseste brandurilor romanesti firul rosu?

Mult mai multe branduri ar putea sa aiba un fir rosu. Si nu este vorba numai despre brandurile romanesti. Ideea de coerenta este subvalorizata. Foarte multe branduri si de afara si din Romania nu-si dau seama cat ar castiga daca in ceea ce fac daca ar fi coerente. E o strategie care ajuta foarte mult pe termen lung. Sunt foarte multe exemple de branduri premium sau de lux care pe perioada recesiunii economice au incercat sa vanda mai mult coborand pretul. Apoi au constatat ca-i costa mult mai mult sa repare imaginea pe care au compromis-o coborand pretul. Coerenta pe termen lung aduce viabilitate financiara spre deosebire de jonglatul printre oportunitati economice. Coerenta inseamna si sa nu te panichezi. Inseamna si sa spui aceeasi poveste, nu sa repeti aceleasi lucruri ci sa fii coerent ca parte din aceeasi poveste care trebuie sa fie si captivanta.

Cum s-a nascut ideea de a lansa Storience?

Decizia am luat-o in timp. Nu ne amintim o zi in calendar cand s-a intamplat. Ne-am dat seama ca noi si asociatii de la Grapefruit avem pasiuni si prioritati diferite. Nimic altceva. Ei continua sa faca niste lucruri foarte faine, noi continuam sa facem ce am facut si pana acum. Nu ne-am reinvetat ca meserie. Continuam sa facem branding si ne dorim sa facem asta tot mai bine.

Cand toata lumea lanseaza agentii digitale, voi de ce ati lansati pe o nisa clasica?

Vom face si implementare pe toate mediile insa nu ne vom transforma intr-o firma de soft. Nu vom face lucruri foarte complicate in mediul digital. Vom face in schimb toate lucrurile de care are nevoie un brand pe toate mediile, ne vom ocupa inclusiv de prezenta online a unui brand.

Cu ce clienti ati pornit la drum?

Avem trei clienti din domeniul farma si educatie.

Ce alte domenii vizati?

Nu avem limitari. Sunt mai multe verticale pe care ne putem dezvolta, cea a serviciilor, care in Romania nu are o cultura inradacinata, ar fi zona pe care se poate creste pentru multe companii.

Ce fel de oameni cautati pentru echipa voastra?

Cautam oameni care se potrivesc cu noi, care sa fie deschisi, dispusi sa invete chiar daca au experienta. Cei care cred ca le stiu pe toate nu sunt pentru noi. Partea materiala conteaza, insa daca nu esti automotivat, daca nu lucrezi cu drag nu are niciun sens. Nu ne trebuie oameni care sa faca lucrurile in sila. Ne intereseaza persoane care vor sa faca lucruri frumoase insa nu de unii singuri ci impreuna cu echipa. Nu cautam vedete, nu ne uitam la varsta. Punem, in schimb, mare pret pe interdisciplinaritate. Si pentru ca tinem la atmosfera din interiorul echipei, cautam oameni sociabili si atenti cu cei din jurul lor, nu mizantropi.

Si profilul clientului care ar fi?

Deschis si curajos. Trebuie sa fie deschis fata de propunerile noastre dar cand vine momentul sa ia o decizie sa fie prompt. Si mai asteptam de la clienti ceea ce asteptam si de la viitori nostri colegi: sa fie dispusi sa invete lucruri noi. Este foarte important atat pentru antreprenori cat si pentru manageri sa faca lucuri noi, nu sa se invarta in zona de confort.

Ce compromisuri nu ati face ca sa castigati un client?

Nu ne-am pune intr-o situatie de inferioritate. Daca clientii nu ne trateaza de la egal la egal nu avem ce discuta. Nu suntem dispusi sa ne cumparam clientii. Punem acest filtru de la inceput si nici nu vrem sa ne asociem cu persoane dispuse sa faca diverse compromisuri.