Marketing Stiri

Studiu Starcom MediaVest Group: consumul de internet pe timpul verii

13 sept. 2016 4 min

Studiu Starcom MediaVest Group: consumul de internet pe timpul verii

Reading Time: 4 minute

Cât timp din zi dedică românii traficului online și care sunt principalele subiecte de interes în timpul verii? Care sunt activitățile întreprinse de pe mobil în această perioadă? Ce aleg românii în materie de online shopping?

Noul studiu realizat de Starcom MediaVest, care a avut drept scop investigharea comportamentului în online al românilor adulți din mediul urban în perioada sezonului estival,  a căutat răspunsuri la  aceste întrebări.

Traficul online vara

O sesiune online obișnuită într-o zi de vară este, pentru un român internaut adult, mai scurtă decât în restul anului, iar principalul device pentru traficul online este mobilul, atât în timpul zilelor săptămânii, cât și în weekend. Computerele sunt folosite cel mai mult în timpul zilei, în orele de serviciu.

Principalele subiecte de interes în mediul online sunt: sănătatea, în special îngrijirea personală, dar și activitățile relaxante, precum filmele sau muzica. Deși majoritatea activităților online se desfășoară de pe computer, românii preferă într-o mai mare măsură să citească știri, să facă shopping online sau să se uite la materiale video de pe laptop.

Consumul video este crescut, 51% dintre români vizionează filme online pe perioada verii, în mod special comedii, filme de acțiune, drame sau filme SF. 54% dintre românii investigați urmăresc videoclipuri online în aceste luni. Site-urile de entertainment, unde aceștia caută videoclipuri amuzante, ocupă primul loc în topul preferințelor românilor pe timp de vară, urmate de site-urile educaționale și de travelling.

63% dintre români citesc știrile online pe site-urile ziarelor, portalurile de știri sau în newsfeed-ul paginii de Facebook. 3 din 10 români consideră blogurile o sursă bună de informații la care apelează.

Cumpărături online

46% dintre internauții români obișnuiesc să cumpere online obiectele de care au nevoie. Hainele, electronicele și produsele de îngrijire personală se află în topul preferințelor atunci când vine vorba de online shopping vara. Acestea sunt urmate de produse IT&C, încălțăminte și aparate electrocasnice. Rezervările online pentru vacanțele de vară sau pentru alte activități de sezon reprezintă încă un comportament în curs de dezvoltare, efectuat de doar 3 din 10 români.

Activități pe mobil

Studiul a urmărit, de asemenea, să descopere care sunt principalele activități întreprinse de pe mobil, în timpul lunilor de vară, acesta fiind principalul device la care românii apelează pentru căutarea de activități estivale.

A rămâne mereu conectat pare a fi cea mai importantă nevoie a acestora în timpul lunilor de vară. 62% dintre cei care se conectează la Internet de pe mobil utilizează aplicații pentru rețele de socializare, 55% folosesc aplicații de messaging și 52%, aplicații de GPS. 33% dintre aceștia accesează website-uri direct din linkurile de pe Facebook. 19% accesează aplicații de video streaming și 11% de audio streaming. Pe de altă parte, foarte puțini sunt cei care folosesc vara aplicații pe tema: fitness, transport, productivitate sau educație.

Facebook rămâne de departe cea mai folosită aplicație de socializare pe mobil în timpul verii, atât la nivel general, cât și ca aplicația folosită cel mai frecvent. Instagram este folosit de 28% dintre români, iar 25% folosesc Google+. Dintre aplicațiile de video streaming, cea mai folosită pe timpul verii este Youtube, urmată de platformele HBO Go și Seenow.

În timpul vacanței, 7 din 10 români aflați în concediu au accesat online-ul de mai multe ori în timpul zilei, de cele mai multe ori din camera de hotel. Alte locuri din care aceștia s-au conectat online au fost restaurantele, direct de pe plajă sau de la munte.

Aplicațiile meteo sau GPS-ul sunt primele două cele mai folosite în timpul concediului de vară, urmate de aplicații de știri, muzică, jocuri și de fotografie.

De asemenea, studiul și-a propus să investigheze care sunt campaniile online cu cel mai mare grad de memorabilitate printre români. Campaniile la bere, înghețată, telefoane mobile și accesorii sunt primele trei categorii din cadrul cărora românii își amintesc să fi văzut reclame în vara aceasta. Campaniile la băuturile carbogazoase, haine și electronice au, de asemenea, un grad bun de conștientizare.

Bannerele online și postările de Facebook sunt principalele formate în care respondenții își amintesc că au văzut o reclamă la un anumit produs. 36% menționează newsletter-ele retailerilor, iar 31%, articolele de pe site-urile revistelor. Chiar dacă majoritatea românilor sunt consumatori de video în timpul verii, reclamele în acest format de pe Facebook sau din alte website-uri nu au același grad de memorabilitate.

infograficNu doar părinții petrec timp online, ci și copiii lor. Cei mai mulți dintre părinții români din mediul urban, ce au copii cu vârste cuprinse între 3 și 14 ani, declară că cei mici sunt conectați online mai mult timp în perioada verii comparativ cu celelalte luni ale anului.

Majoritatea accesează Internetul în fiecare zi sau cel puțin o dată la două zile, de pe propriul mobil, tabletă sau laptop. 53% dintre copiii cu vârste între 3 și 14 ani, ai căror părinți accesează internetul, dețin un telefon mobil.

Jocurile online și vizionarea de videoclipuri sunt principalele activități preferate de cei mici, pe parcursul verii. 36% dintre copiii cu vârste mai mari accesează aplicațiile și site-urile de socializare online, 34% accesează internetul pentru a căuta informații, iar 30%, pentru a descărca programe.

Studiul a fost realizat în luna august 2016, pe un eșantion de 2430 de internauți români din mediul urban, cu vârste de peste 18 ani. Eșantionul este reprezentativ la nivel urban, pentru populația ce accesează internetul, cu o marjă de eroare de +/-2%.

În februarie 2013, Starcom MediaVest Group a lansat seria de infografice HumanGraphExperience, o iniţiativă pe termen lung, ce reprezintă o parte dintre rezultatele de analiză ale departamentului de Consumer Understanding din cadrul agenţiei.

Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare rețea de media din lume, SMG Worldwide.

Credit foto: ©Andres Rodriguez | Dreamstime.com

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: