Superbrandurile Romaniei

Ariel si Pampers, ambele in portofoliul Procter & Gamble, sunt primele doua branduri in topul celor 15 branduri lider in editia de anul acesta a Superbrands Romania.

In momentul de fata s-a incheiat faza de jurizare si cercetare de piata. Aproximativ 300 de branduri din 48 de categorii de produse si servicii s-au calificat pentru statutul de Superbrand in Romania, in cadrul editiei a 7-a a programului Superbrands.

Ariel a urcat patru locuri fata de clasamentul de anul trecut detronand Pampers, un alt brand din portofoliul P&G, care anul acesta se claseaza pe locul 2. Ariel si Pampers sunt doua dintre cele 10 branduri P&G eligibile pentru statutul de Superbrands in editia curenta. Banca Translivania este brandul romanesc care se claseaza anul acesta intre primele cinci  cele mai admirate si apreciate branduri din Romania, si este liderul segmentului financiar-bancar in studiul Superbrands Romania 2015, urmat de BRD, pe locul 10 in Top Superbrands Romania 2015. Dintre brandurile care si-au mentinut prezenta in top 15 Superbrands Romania anul acesta sunt: Mercedes-Benz, Gillette, Facebook, Dr. Oetker.  

In ansamblu, topul celor 15 branduri lider in programul Superbrands pe 2015 include: Ariel, Pampers, Mercedes-Benz, Banca Transilvania, Gillette, Facebook, Dr. Oetker, Persil, Milka, BRD Groupe Societe Generale, BMW, H&M, Dedeman, eMAG, Coca Cola.

Printre brandurile romanesti apreciate de romani ca fiind Superbrands sunt: Banca Transilvania, BRD, Dedeman, eMAG, Borsec, Catena, Dona, Napolact, PRO TV, Timisoreana, Poiana, Flanco, Radio Zu. Brandurile romanesti reprezinta aproximativ 28% dintre brandurile validate Superbrand 2015 in Romania.

Tendinte identifuxare in studiul Superbrands, desfasurat la nivel national cu sprijinul Ipsos:

Schimbarea de comportament de consum in favoarea prioritatilor

Comportamentul consumatorilor s-a schimbat dramatic ca urmare a recesiunii pe care o traversam in ultimii ani, iar prioritatile de cumparare reflecta atmosfera de incertitudine economica. Atentia este indreptata acum spre a raspunde necesarului familiei si agendei zilnice. Mentinerea in top, in ultimii ani, a brandurilor din sectorul produselor de consum, precum Ariel, Pampers, Gilette, Dr. Oetker, Persil, Milka, H&M si Coca Cola, confirma preferinta consumatorilor pentru branduri de produse de consum. Astfel, in 2015, cele mai bine reprezentate categorii economice in lista brandurilor validate de Superbrands in Romania sunt: produse de ingrijire personala, produse lactate, dulciuri, produse farmaceutice, electronice si electrocasnice, tehnologii, imbracaminte, bauturi. Printre categoriile economice cel mai slab reprezentate in lista de branduri cu statut Superbrand sunt industria de petrol si gaze, industria ospitaliera si travel, respectiv mobilier. 

Digitalul schimba peisajul de retail din Romania si educa romanii pentru un nou tip de experienta in relatia cu brandurile

Jucatorii online se uita cu tot mai mare interes la colonizarea unor noi categorii de afaceri, astfel incat comertul online continua sa schimbe peisajul de retail din Romania. Brandurile din sectorul e-commerce construiesc o noua realitate pentru consumatorul roman, oferind consumatorilor experiente mult mai apropiate si personalizate in relatia cu brandurile. Acest trend din ce in ce mai vizibil in Romania a propulsat in Top 15 Superbrands, branduri precum H&M prin lansarea posibilitatii de cumparare online, eMag, celebrul jucator roman si initiator al Black Friday in Romania, sau Dedeman, devenit deja „the household name” in sectorul Do-It-Yourself din Romania.

Traditia, la nivelul urmator:  inovatia este miza strategica a brandurilor cu istorie

Ca si in anii trecuti, studiul Superbrands certifica aprecierea romanilor pentru branduri traditionale cu excelenta reputatie, branduri aspirationale care vorbesc despre inalta calitate si respect fata de consumator. Mercedes-Benz si BMW se numara printre brandurile cu traditie, care au inteles si s-au adaptat perfect tendintelor economice bazate de experienta personalizata cu consumatorul. Inovatia este unul dintre atributele principale pe care romanii le asociaza cu statutul de Superbrand in Romania. Atentia consumatorilor pentru inovatie este exprimata in cadrul Superbrands Romania 2015 prin numarul crescut de branduri eligibile pentru statutul de Superbrand 2015 in Romania din categoriile de produsele electronice, industria auto si de inalta tehnologie.

Metodologia studiului

Lista brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand a fost obtinuta in baza metodologiei internationale Superbrands care cuprinde doua etape importante. In prima etapa, Consiliul Superbrands, alcatuit din 24 de specialisti in management, marketing, comunicare si branding, a asigurat selectia calitativa a listei de branduri, evaluand 1.546 de branduri din 54 de categorii. Criteriile luate in considerare in procesul de selectie au fost calitate, incredere si diferentiere pe piata. In urma acestei selectii, 593 de branduri calificate au fost incluse in cercetarea de piata, realizata de catre Superbrands Romania cu sprijinul Ipsos, pe un esantion reprezentativ de 1.500 de consumatori romani, la nivel urban. Lista completa a brandurilor desemnate ca eligibile pentru statutul de Superbrand in Romania, in 2015, va fi prezentata in cartea Superbrands pentru Romania, editia a 7-a.

Superbrands desfasoara in prezent programe pentru 2015 in peste 80 de piete ale lumii printre care Australia, Austria, Brazilia, Cehia, China, Coreea, Egipt, Germania, Grecia, Guatemala, India, Iordania, Israel, Japonia, Marea Britanie, Polonia, Portugalia, Serbia, Singapore, Slovacia, Sania, SUA, Turcia, Ungaria. Organizatia internationala Superbrands opereaza in peste 150 de tari ale lumii

Organizatia Superbrands a intrat in Romania in 2005, prin agentia de comunicare strategica si relatii publice BDR Associates. Programele derulate pana acum includ patru editii Consumer Superbrands (2006, 2010, 2012, 2013) si doua editii Business Superbrands (2007 si 2008). Programele Superbrands in Romania au reunit aproape 120 de specialisti si profesionisti in management, marketing, comunicare, branding si alte domenii.