Analize Companii

Teama de furtul datelor personale tine comertul online in loc

20 mart. 2015 3 min

Teama de furtul datelor personale tine comertul online in loc

Reading Time: 3 minute

Consumatorii din intreaga lume prefera in continuare sa cumpere din magazine fizice si  doar 20% dintre acestia aleg sa faca cumparaturi online utilizand computerele personale, 10% fac cumparaturi prin intermediul tabletelor, iar 11% via telefoane mobile, arata un sondaj PwC, Total Retail Survey 2015, realizat pe baza raspunsurilor a 19.000 de consumatori.

Foto: © Gunnar3000 | Dreamstime.com

Principala motivatie pentru preferinta fata de magazinul fizic este ca in acest mod le este mai usor sa vada, sa atinga si sa incerce produsele (60% dintre consumatori). Un alt avantaj il reprezinta primirea produselor pe loc, nefiind necesar un timp de asteptare pentru livrarea acestora, ulterior plasarii comenzii (53%).

Totodata, o alta piedica in calea cresterii cumparaturilor online este teama consumatorilor ca le pot si furate informatiile privind datele de identificare ale cardurilor de credit. 66% dintre consumatori au aceasta teama.

Armin Dinar
Armin Dinar, Senior Manager, Servicii de Securitate Informatica, PwC Romania

“Ceea ce afecteaza cresterea cumparaturilor online este teama consumatorilor privind securitatea informatiilor personale, in conditiile in care atacurile cibernetice vizeaza de cele mai multe ori sistemele ce sustin tranzactiile efectuate cu cardul. Prin accesarea acestor sisteme de catre hackeri, informatiile privind contul utilizatorului, inclusiv PIN-ul  sunt folosite pentru clonarea cardurilor si, ulterior, a retragerii de numerar”, a precizat Armin Dinar, Senior Manager in cadrul echipei de servicii de securitate informatica, PwC Romania.

Telefonul mobil: cautare si comparare

Consumatorii utilizeaza telefonul mobil, tableta sau PC-ul in principal pentru cautarea produselor (arata 50% dintre consumatorii chestionati), dar si pentru compararea produselor in raport cu competitia (49%), localizarea magazinelor (31%) sau utilizarea voucherelor de discount (25%).

Mircea Bozga
Mircea Bozga, Partener, Servicii de Audit, PwC Romania

“In mediul online, telefonul mobil tinde sa devina principalul agent de vanzari, pe masura ce consumatorii pretind o personalizare mai mare a produselor. In acest sens, clientii acceseaza prin intermediul telefoanelor mobile informatii legate de pret, de specificatii ale produselor, precum si pareri ale prietenilor privind experienta acestora cu produsele in cauza.  Retelele sociale sunt de asemenea un instrument de marketing al carui impact asupra comertului online este vizibil si in Romania”, a declarat Mircea Bozga, Partener, Servicii de Audit, PwC Romania. 

Modalitati de plata in online

In ceea ce priveste platile, conform studiului PwC, metodele traditionale de plata inca predomina, in detrimentul platilor prin intermediul telefoanelor mobile. Astfel metoda de plata principala –  folosind cardurile de credit –  este preferata de catre 40% dintre cumparatori, urmatoarele in lista de preferinte fiind platile prin cardurile de debit (28%), platile cash (20%), plata in baza facturii (6%), in timp ce plata prin telefonul mobil este preferata de doar 3% dintre cumparatori.

Aproximativ jumatate dintre consumatori nu sunt de acord ca, prin intermediul telefonului mobil, magazinele sa le detecteze amplasamentul si nici nu doresc sa isi inregistreze datele personale asociate platii si livrarii intr-o aplicatie a telefonului. In schimb, mai mult de jumatate din consumatori sunt incantati cand primesc oferte sau vouchere pe telefonul mobil, dar sunt ingrijorati de faptul ca datele personale folosite in tranzactiile efectuate pe aceste dispozitive pot fi furate.

E-commerce si social media

Conform sondajului PwC, prin intermediul social media, 34% dintre consumatori isi urmaresc marcile sau comerciantii preferati, 28% au descoperit brand-uri de care nu stiau, 27% au cautat un anume brand tinand cont si de feedback-ul altor consumatori, iar 23% au oferit comentariile lor in raport cu experienta avuta in utilizarea anumitor produse sau marci.

Studiul releva ca ceea ce atrage in mod deosebit un segment semnificativ de consumatori (45%) spre consultarea paginii de social media a unui brand este promovarea ofertelor, promotiilor sau discount-urilor. Alti consumatori (33%) sunt interesati de oferte pentru produsele noi, fapt pentru care consulta paginile de social media. Alte motivatii indicate sunt cercetarea produselor prin intermediul retelelor sociale inaintea cumpararii acestora (24%), recomandari ale prietenilor sau persoanelor influente din mediul online (24%), dar si pentru ca primesc diverse promotii via email/text/SMS (21%).

Facebook ocupa prima pozitie in preferintele a 52% dintre consumatori privind retelele sociale utilizate in procesul de cumparare online. Alte canalele utilizate frecvent de catre consumatori sunt Google/Google Plus (31%), Youtube (25%) si Twitter (14%).

Sondajul Pwc a fost derulat in 19 tari si teritorii din intreaga lume: Australia, Belgia, Brazilia, Canada, Chile, China, Danemarca, Hong Kong, Germania, India, Italia, Japonia, Orientul Mijlociu, Rusia, Africa de Sud, Elvetia, Turcia, Marea Britanie si Statele Unite. Au

 

 

 

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: