Timbrul de mediu blocheaza piata auto

<p> La mai bine de 2 luni de la intrarea in vigoare a <a href=”http://stiri.autovit.ro/2013/03/timbrul-de-mediu-blocheaza-piata-auto/” target=”_blank”>timbrului de mediu</a>, inmatricularile masinilor second-hand si a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori sunt blocate, din cauza faptului ca autoritatile cer dovada platii unei taxe anterioare (conform ANAF).</p> <p>  </p> <p> "Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa in vederea inmatricularii pentru ca nu se poate lua usor adeverinta privind platile pentru taxele anterioare, deci inmatricularile sunt blocate." a declarat secretarul general al Asociatiei Societatilor Financiare ALB Romania, Adriana Ahciarliu, citat de Mediafax.</p> <p>  </p> <p> Pentru <a href=”http://www.autovit.ro/autoturisme” target=”_blank”>masinile second-hand</a> trebuie verificata plata anterioara a taxei auto de catre fostii proprietari, firma de leasing neavand vreun istoric legat de acestea. De asemenea, avand in vedere ca pana la timbrul de mediu, au existat mai multe forme de calculare a taxei auto, in unele cazuri proprietarii auto recuperandu-si in instanta sumele platite, lipsa unei evidente creeaza probleme la noua inmatriculare.</p> <p>  </p> <p> <a href=”http://www.autovit.ro/calculator-taxa-poluare” target=”_blank”>Timbrul de mediu</a> are o formula de calcul diferita, avantajoasa pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro. In ceea ce priveste masinile Euro 4 si Euro 3, taxa creste cu 15-20% iar motorizarile diesel platesc cu circa 75% mai mult decat cele pe benzina.</p> <p>  </p> <p> Timbrul de mediu se plateste o singura data, la prima inmatriculare in Romania sau la transcriere si se va aplica doar in cazul masinilor cu pana la 8 locuri fara a se mai lua in calcul capacitatea cilindrica a masinii.</p>