Tech

„To Think or to Sink” – asta-i intrebarea

7 ian. 2013 3 min

„To Think or to Sink” – asta-i intrebarea

Reading Time: 3 minute

<p> La cea mai recenta editie a <a href=”http://www.zilelebiz.ro”>Zilelor Biz</a>, in fata unei audiente inspirate, am avut ocazia sa prezint cateva dintre cele mai curajoase idei pe care Affichage Romania  le-a implementat in 2012. Fiecare dintre ele reprezinta o premiera, nu doar pentru companie, ci si pentru industrie. Stim cu totii ca outdoor-ul in Romania traverseaza o perioada complicata si ca e una dintre cele mai incercate comunitati din advertising. Cu toate aceastea, la bilantul lui 2012, Affichage a demonstrat ca "daca vrei, poti”.</p> <p>  </p> <p> <strong>De Frank Mayr, Chief Technology and Innovation Officer, Affichage Romania</strong></p> <p>  </p> <p> Secretul nostru n-a rezidat neaparat in cantitatea si/sau calitatea investitiilor facute, desi ele nu sunt de neglijat. De fapt, totul a inceput si a evoluat de la schimbarea felului in care se gandeste si se actioneaza in companie. Noi nu credem in resemnare, dupa cum nu credem nici in relevanta lui ”nu”.</p> <p>  </p> <p> Acolo unde altii vad doar blocaje, noi nu ne repezim sa tragem aceleasi concluzii. Inainte de orice, respiram, abordam lucrurile cu detasare, schimbam perspectiva si cautam un drum spre solutie. Si stiti ceva? Cu o astfel de setare mentala, sfarsim prin a o gasi.</p> <p>  </p> <p> Asa s-a intamplat in cazul proiectului cu LED-uri. Pentru cei care nu stiu inca istoria, ei bine, in cei aproape 20 de ani de industrie de outdoor, sistemul iluminarii cu neon sau cu halogen a insemnat o provocare pentru toti. Nu e un secret pentru nimeni ca vandalizarea sau furtul surselor de iluminat aduc anual fiecarei companii din comunitate o multime de batai de cap, costuri suplimentare si nemultumiri din partea clientilor. Evident, provocarea tuturor era si provocarea noastra. Asa se face ca am inceput sa ne gandim la o alta abordare. Am vrut sa rupem cercul vicios al disparitiei neoanelor, inlocuirii si cheltuielilor care vin la pachet. Am decis ca putem gasi o solutie care sa descurajeze distrugerile, care sa duca la un consum scazut si la costuri de intretinere mai mici. Pina la urma, despre asta este vorba in orice perioada de recesiune, de aici sau de aiurea: nu sa asisti cinic sau neputincios la declinul business-ului, ci sa gasesti solutii care implica investitii minime si efect maxim.</p> <p>  </p> <p> Cu un astfel de obiectiv in minte, pana la descoperirea solutiei LED-urilor n-a mai fost decat un pas. Chiar daca investitia initiala a fost o provocare, acum toate spatiile iluminate cu aceasta tehnologie indica un consum cu 70% mai mic. Si, evident, cum prin inlocuirea neoanelor de catre LED-uri obiectul interesului a disparut, riscul de vandalizare e aproape inexistent.</p> <p>  </p> <p> O provocare la fel de mare a fost valorizarea unui spatiu promitator pentru expunerea unui outdoor de mari dimensiuni. Este vorba despre cladirea din dreptul Podului Baneasa. Ani de-a randul, potentialul ei de expunere a fost doar partial exploatat. Mai ales iarna, vantul bate cu o forta memorabila prin zecile de spatii care ar fi trebuit sa fie ferestre la un moment dat. Orice material folosit drept  suport de printare in outdoor-ul clasic avea aceeasi soarta – vantul sfarsea prin a-l sfasia. Asa ca pe suprafata cladirii din Caranfil nu prea rezistau multa vreme mesh-urile. Dupa ce am dobandit drepturile exclusive pentru expunere, am initiat un proiect in care marea provocare nu a fost arborarea unui nou mesh pe intreaga suprafata, ci, inainte de orice, constructia esafodajului din spatele lui. Intr-un ritm solicitant, aproape 2 saptamani legate, o mica armata a facut posibila realizarea unui corset metalic, care imbraca toata structura de beton intr- o armatura solida. A urmat apoi expunerea unui outdoor de dimensiuni impresionante, in care fiecare metru de material era perfect intins, complet nealterat de vant sau de temperatura exterioara.</p> <p>  </p> <p> Cel de-al treilea proiect in care am vazut solutii unde altii vad probleme? Cel al backlit-ului mobil. Inovatia permite o modificare a unghiului din care backlit-ul este privit si anticipeaza situatiile in care vizibilitatea mesajului expus ar putea fi obturata.</p> <p>  </p> <p> Ca e vorba despre un sistem de iluminare eficient, de o expunere impecabila a unui mesh de proportii sau doar de acuratetea cu care mesajele expuse pe backlit ajung la privitor – toate sunt rezultatul modului in care privim industria de outdoor. La intrebarea ”to sink or to think ?” avem un raspuns conturat. Cu putina imaginatie, gust pentru ape mai putin navigate sau complet necunoscute si, fara indoiala, cu curaj, alegem setarea mentala care ne tine la suprafata si ne duce mai departe, catre teritorii noi, unde nu exista ”nu se poate”.</p> <p>  </p> <p>  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: