Top 10 cele mai valoroase branduri din lume

Apple continua sa fie cel mai valoros brand din lume, in timp ce Lego a devenit cel mai puternic brand global, potrivit companiei britanice de consultanta Brand Finance.

In topul celor mai valoroase branduri din lume, Apple si-a consolidat pozitia de lider, cu o valoare estimata la peste 128 de milioane de dolari, in timp ce Samsung ocupa pozitia a doua, cu aproape 82 de miliarde de dolari. Pe 3 este un al gigant din domeniul tehnologiei, Google, al carui brand este estimat la peste 76 de miliarde de dolari. Surprinde intrarea in Top 10 a China Mobile, care a inregistrat o crestere de 50% a valorii de brand fata de anul trecut. “Valoarea brandului Apple, de 128 de miliarde de dolari, este uriasa, dar reflecta valoarea financiara extraordinara a companiei din spate. Asta demonstreaza ca un brand valoros este un activ de business esential, care trebuie gestionat cu mare atentie”, arata David Haigh, CEO al Brand Finance.

Top 10 cele mai valoroase branduri din lume

Loc Brand Valoare (mld. $) Evolutie
1. Apple 128,303 23%
2. Samsung 81,716 4%
3. Google 76,683 12%
4. Microsoft 67,060 7%
5. Verizon 59,843 12%
6. AT&T 58,820 30%
7. Amazon.com 56,124 24%
8. General Electric 48,019 -9%
9. China Mobile 47,916 50%
10. Walmart 46,737 4%

 

Clasamentul celor mai puternice branduri din lume ia in considerare mai multi factori, cum ar fi familiaritatea, loialitatea, promovarea, satisfactia angajatilor si reputatia companiei, pe baza carora realizare un indice al puterii brandului. Liderul topului este Lego, un brand care stimuleaza creativitatea copiilor, iar lung metrajul “Lego Movie” lansat anul trecut, care a avut incasari de aproape 500 de milioane de dolari, a consolidat imaginea producatorului danez de jucarii. Ferrari, liderul clasamentului de anul trecut, a cazut tocmai pe locul 9, astfel ca podiumul este completat de PricewaterhouseCoopers si RedBull.

Top 10 cele mai puternice branduri din lume

Loc Brand Tara Indice putere brand
1. Lego Danemarca 93,4
2. PWC SUA 91,8
3. Red Bull Austria 91,1
4. McKinsey SUA 90,1
5. Unilever Marea Britanie 90,1
6. L’Oréal Franta 89,7
7. Burberry Marea Britanie 89,7
8. Rolex Elvetia 89,7
9. Ferrari Italia 89,6
10. Nike SUA 89,6

 

In topul celor mai dinamice branduri, Twitter ocupa primul loc, triplandu-si aproape valoarea brandului de la 1,5 miliarde de dolari la 4,4 miliarde. Urmeaza Baidu si Facebook, cu cresteri de 161%, respectiv 146%. Aceste trei companii din zona de tehnologie par sa fi gestionat ceva mai bine decat Google tranzitia catre publicitatea pe dispozitivele mobile, ceea ce a dus la o crestere a potentialului financiar al brandurilor lor.

Top 10 branduri cu cea mai mare crestere

Loc Brand Crestere Valoare (mld. $)
1. Twitter 185% 4,366
2. Baidu 161% 13,284
3. Facebook 146% 24,180
4. Chipotle 124% 3,147
5. Humana 99% 4,810
6. priceline.com 97% 3,956
7. Alibaba 90% 11,377
8. Lego 69% 3,890
9. China Merchants Bank 65% 8,880
10. HCL 63% 3,148