Tech

Traim vremuri exponentiale! Viitorul incepe acum.

16 mart. 2011 3 min

Traim vremuri exponentiale! Viitorul incepe acum.

Reading Time: 3 minute

<p> Din seria Inovatie, continuam cu un interviu cu Nick Sohnemann, Innovation Advisor TrendONE Hamburg si trainerul principal al evenimentului InnovationLab de maine.</p> <p>  </p> <p> <strong>Nick, modul în care voi, la TrendONE, anticipati ca va arata viitorul, este impresionant. “O zi din viata ta peste 10 ani" arata mai mult a science-fiction decat a realitate… Cat de aproape suntem de acel scenariu? </strong></p> <p>  </p> <p> Începutul prezentarii este facut ca sa atraga atentia. În video vedem cum cineva se trezeste dimineata si poarta o pereche de lentile de contact active, care proiecteaza informatie digitala catre retina asociata cu obiectele din jurul sau. Pentru multi, asta seamana a science-fiction, dar, în realitate, la Universitatea Washington în Seattle se lucreaza deja la o astfel de lentila de contact si deja s-a creat un prototip. Acest film reprezinta o viziune deocamdata, nu inca o realitate, dar arata ce poate fi posibil.</p> <p>  </p> <p> Desigur, este imposibil sa prezici viitorul, si nimeni nu poate pretinde ca poate face asta. În calitate de cercetatori si advisori de inovatie la TrendONE, privim prototipurile noilor tehnologii din lume, care sunt un fel de “semnale” ale viitorului care indica ce fel de tehnologii vor aparea si cum se pot dezvolta lucrurile. Asa cum sunt lentilele de contact active, care arata ca în viitor vom folosi cu siguranta tehnologii de screening. Fie ca sunt lentile de contact sau alte forme de implant, înca nu se stie. Multi factori pot influenta aici, cel mai important fiind gradul de acceptare de catre consumatori.</p> <p>  </p> <p> Un fapt interesant este ca oamenii tind sa supraestimeze posibilele schimbari ce pot avea loc într-un an si sa subestimeze cât de mult se va schimba lumea în 10 ani.  Exista o explicatie pentru asta, si este numita “Imagination Gap”. Gândirea umana este lineara. Asta înseamna ca tindem sa credem ca lumea se va schimba în acelasi ritm în care a facut-o în ultimele luni. Dezvoltarea tehnologica este însa exponentiala. De aceea oamenii nu pot întelege cu usurinta cât de dramatice vor fi schimbarile tehnologice peste 10 ani. </p> <p>  </p> <p> Iata un exemplu care ne arata cât de mult s-a schimbat tehnologia. Un smart phone este un mic computer pe care îl tinem în buzunar. Acum 50 de ani, computere care aveau de un million de ori mai putina putere de calcul, erau de dimensiunea unor case. Deci, in 50 de ani am vazut o crestere a puterii de calcul de un milliard de ori! În timp ce au devenit mai puternice, computerele au devenit din ce în ce mai mici! Aceste schimbari vor continua, pentru ca traim vremuri exponentiale! Daca faci 30 de pasi înainte într-o lume lineara, ajungi de la 1 la 30. Daca faci 30 de pasi într-o lume exponentiala, ajungi de la 1 la 1 miliard.</p> <p>  </p> <p> <strong>Lumea afacerilor este prima interesata sa afle tredurile, înainte ca ele sa devina mainstream. Cum pot business-urile sa foloseasca aceste informatii pentru a-si pastra avantajul competitiv si ce fel de schimbari ar trebui sa faca pentru a inova? </strong><br />  </p> <p> Lumea se schimba repede. Sigur ca este obligatoriu pentru companii sa fie informate despre trenduri. Cum sa faca asta? Pentru început, trebuie sa existe curiozitate. Sa nu crezi ca ai vazut tot. În fiecare zi apar idei noi. Folositi aceste idei pentru a crea noi idei. În ziua de azi, companiile trebuie sa impuna o cultura a inovatiei în interior ca sa întretina o gândire inovativa. Cum? În primul rand CEO-ul companiei trebuie sa creada cu adevarat in puterea inovatiei si sa o sustina constant. Asta îi va convinge si pe angajati.<br />  </p> <p> În al doilea rând, se recomanda angajarea unui manager al inovatiei al carui job este acela de a colecta si structura idei din interiorul organizatiei. În al treilea rând, permiteti existenta haosului. Inovatia nu poate fi “managerizata”. Ideile si gândurile innovative se întâmpla atunci când angajatii sunt încurajati sa gândeasca liber, sa faca lucrurile diferit si sa faca schimbari în jurul lor. Oferiti angajatilor o anumita libertate si încurajati-i sa gândeasca pentru ei însisi.</p> <p>  </p> <p> <strong>In cadrul trainingului pe care îl vei sustine la Bucuresti maine, vei prezenta câteva dintre cele mai dinamice micro-trenduri la nivel international. De asemenea, vei arata participantilor cum sa genereze idei inovative în propriile companii. Cât de radicale sunt aceste schimbari?</strong></p> <p> Participantii sunt încurajati sa gândeasca în liniile micro-trendurilor pe care le voi prezenta. Ei pot decide pentru ei însisi cât de radicale sa fie schimbarile pe care le creeaza. Tehnica pe care le-o voi arata este foarte concreta. Noi, la TrendONE, am denumit-o “Radical Game”. Scopul este de a crea inovatie prin combinatie. A combina idei innovative – sau elemente din acestea – este un mod direct de a genera propriile idei. Tehnica este folosita pe scara larga pe plan international – de la Silicon Valley la New York, Londra sau Bucuresti.</p> <p> ***</p> <p> Maine, 17 martie 2011, Nick va sustine in Bucuresti InnovationLab, eveniment ce prezinta trendurile in tehnologie, media si business urmate de un training de creativitate si gandire inovativa prin metoda Radical Game. Expertiza lui Nick Sohnemann include: InGame Advertising, Word of Mouth Marketing, Web 2.0, Mobile Marketing, Community Marketing, Trendscount, DigitalTV. Mai  multe informatii despre eveniment se gasesc la adresa <a href=”http://www.bizforum.ro/innovationlab”>www.bizforum.ro/innovationlab</a></p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: