7 trenduri pentru optimizarea site-urilor in 2016

Anul trecut a fost un an plin de evenimente pentru industria de optimizare a website-urilor. Am avut parte de faimosul update al lui Google, Mobilegeddon, care penalizeaza site-urile ce nu au o interfata user-friendly pe dispozitivele mobile; schimbarea pachetului local de 7 rezultate cu doar 3; un nou algoritm pentru continut si multe update-uri. In plus, au aparut noi tehnologii de asistare digitala si noi tipuri de dispozitive mobile, care schimba viitorul cautarilor in functie de comportamentul utilizatorului.

Acum, toti ochii sunt pe 2016 si pe schimbarile pe care acest an il va aduce in strategiile si tehnicile de optimizare a website-ului. Iagency.ro ii sfatuieste pe toti cei care detin un business si isi doresc o prezenta puternica in mediul online, sa tina cont de urmatoarele 7 trenduri:

 

Continutul video va avea un ROI mai bun decat continutul scris, pentru branduri si industria de B2C

Desi inca pare o idee buna sa utilizezi cuvinte pentru a comunica mesajele unei companii, in 2016, noile tehnologii vor schimba macazul, iar imaginile vor capata mai mult teren atunci cand vine vorba de reach, engagement, eficienta si ROI. De vina sunt Snapchat, Vine, Periscope si alte aplicatii video, care au setat asteptarile utilizatorilor mai mult catre continut video decat catre continutul scris. Marea schimbare va veni de la Google, care in prezent experimenteaza cu reclame video, in afisarea rezultatelor.

Optimizarea website-ului pentru mobil va deveni foarte importanta

Anul 2015 a aratat ca numarul utilizatorilor de pe dispozitivele mobile l-a depasit pe cel al utilizatorilor de pe desktop. Update-ul de algoritm al lui Google, Mobilegeddon, demonstreaza ca traficul de pe desktop este acum pe picior de egalitate cu traficul de pe mobil. Lucru dovedit si de modificarea pachetului local de 7 rezultate cu cel de 3 rezultate, pentru ca afisarea lor pe desktop sa fie identica cu cea pe mobil.

Asistentii digitali vor schimba felul in care gandim o cautare

Motoarele de cautare moderne primesc din ce in ce mai multe interogari de cautare de la asistenti digitali ca Siri, Cortana si Google Now, ceea ce inseamna aparitia unor interogari specifice limbajului vorbit, mult diferite de limbajul scris. Este foarte posibil ca Google sa pozitioneze mai bine site-urile care contin un limbaj colocvial.

Continutul agregat va dimina puterea presei

In 2015, Twitter a introdus o noua caracteristica, Moments, care ajuta la agregarea posturilor, imaginilor si video-urilor de la evenimentele live. Astfel, utilizatorii devin creatori de continut, iar un articol care nu este inclus automat intr-un astfel de flux isi va pierde din importanta. Continutul editorial si cel tutorial va deveni din ce in ce mai cautat, asa ca relevanta sa in afisarea rezultatelor de pe motoarele de cautare se va mari.

Continutul Social va fi indexat mai usor

Google a incheiat parteneriate cu Facebook si Twitter si mai mult ca sigur ca vei vedea postari de pe aceste retele sociale in rezultatele motorului de cautare. Continutul social va capata aceeasi valoare si consideratie ca orice alta publicatie.

Linkurile din aplicatii vor deveni mai importante

Google indexeaza aplicatii de ceva timp, ca parte din strategia de focusare pe utilizatorii de mobil, al caror numar este in continua crestere, iar in 2016 vom asista la fenomenul care va pozitiona aplicatiile populare mai bine in motoarele de cautare decat anumite site-uri. Daca afacerea ta nu are inca o aplicatie, acum e cazul sa o creezi.

Cautarile locale vor deveni si mai locale

Datorita dispozitivelor care pot fi purtate, cum este Apple Watch si complexitatea tot mai mare a indexului local al lui Google, anul acesta vom avea parte de o cautare din ce in ce mai restransa. In loc ca Google sa pozitioneze o firma in termeni de oras sau regiune, o va face in termeni de cartier sau chiar de strada.

Foto: Dreamstime