Finanțe Stiri

Tribună online pentru consumatori

5 dec. 2017 3 min

Tribună online pentru consumatori

Reading Time: 3 minute
Bogdan Pandelica Adrian Iordache Cosmin Vladimirescu 1 e1512490951886
Bogdan Pandelică, Adrian Iordache, Cosmin Vladimirescu

Un consumator mai informat vine în sprijinul pieței concurențiale, iar o platformă despre drepturile consumatorilor răspunde nevoii de informare și de educare a românilor, a declarat explicat Bogdan Pandelică, președintele ANPC, la lansarea platformei Tribuna Consumatorilor.

Tribuna Consumatorilor este prima platformă online care reușește să înglobeze informații corecte și utile pentru toate tipurile de consumatori. Fiecare dintre cele patru arii mari acoperite – Tehnologie, Bani, Casă și Familie, Auto și Călătorii – cuprinde subdivizii cu informații practice și răspunsuri la întrebările cele mai frecvent întâlnite în rândul consumatorilor.

Cosmin Vladimirescu, General Manager Mastercard România, a arătat că în domeniul financiar gradul de alfabetizare al românilor este de 22%, Bulgaria situându-se la 35%. „Suntem campioni absoluţi la apetitul românilor pentru inovaţie şi tehnologie. Din păcate, când vine vorba de alfabetizarea în domeniul financiar suntem în coada Europei”, a precizat Cosmin Vladimirescu.

Florin Dănescu, Președintele Executiv al Asociației Române a Băncilor (ARB) a arătat că la nivel global, România este pe locul 123 din 143 de țări analizate în ceea ceprivește educația financiară.

Reprezentantul ARB spune că educația financiară trebuie să devină materie obligatorie în școli. “Suntem gata să scoatem primul manual comun al tuturor industriilor financiare. La Ministerul Eduacației ni s-a spus <poate în 2020>, dar economia nu așteaptă!”, a spus Dănescu.

Proiectul Tribuna Consumatorilor este un proiect al Asociației „Sută la Sută Românesc” și beneficiază de susținerea Mastercard România și de sprijinul unor instituții de stat cheie în domeniul protecției drepturilor consumatorilor, precum Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și a unei serii de asociații și instituții reprezentative din diferite domenii de activitate, primi parteneri în cadrul proiectului: Asociația Presei Agricole din România (APAR), Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO), Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din Domeniul Bancar (CSALB), Institutul Bancar Român (IBR), Asociația Patronatelor din Industria Laptelui (APRIL), C.N.I.E.P. Larex și Patronatul Român din Industria de Morărit, Panificație și Produse Făinoase (ROMPAN). Lista urmează a fi extinsă cu noi parteneri și susținători.

„Tribuna Consumatorilor va deveni, cu siguranță, prima sursă la care consumatorul apelează atunci când are nevoie de informații cu privire la drepturile sale, fie că este vorba despre încheierea unei polițe de asigurare, de accesarea unui împrumut bancar, achiziționarea de electrocasnice și nu numai. Am avut această inițiativă după ce am constatat că furnizorii și consumatorii au nevoie de o punte de comunicare prin care relația lor să se îmbunătățească. Știm că buna cunoaștere a drepturilor consumatorilor este un prim pas către întărirea acestei relații, contribuind semnificativ la calitatea serviciilor și a produselor existente”, a declarat Adrian Iordache, inițiator al proiectului.

„Numărul petițiilor înregistrate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului în ultimii 5 ani a crescut semnificativ. Doar în cazul petițiilor cu privire la serviciile financiare, numărul a crescut de peste 8 ori, până la 10.476, la finalul anului 2016. Considerăm că Tribuna Consumatorilor este o inițiativă

binevenită și sperăm că va fi un motor de amplificare a eforturilor noastre de educare și informare a consumatorilor români cu privire la drepturile lor”, a explicat Bogdan Pandelică. 

Ca răspuns la trendul ascendent de nemulțumire a consumatorilor pe segmentul serviciilor financiare, Tribuna Consumatorilor prezintă o secțiune specială de educație financiară pe zona de plăți electronice, realizată cu sprijinul companiei de tehnologie Mastercard România.

„Ne propunem să îi ajutăm pe consumatori să realizeze în cunoștință de cauză plăți prin mijloace electronice și să devină familiarizați cu acest mediu, care le poate ușura foarte mult activitățile de zi cu zi. De aceea, oferim informații relevante atât pentru adulți, cât și pentru cei mici, asigurându-ne că activitățile unei bănci, tranzacțiile cu cardul ori cu un portofel electronic sau securitatea contului bancar devin informații la îndemâna tuturor”, a declarat Cosmin Vladimirescu.

Conținutul prezent pe Tribuna Consumatorilor va fi actualizat în permanență cu cele mai noi informații cu privire la drepturile consumatorilor.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: