Analize Tech

Ultimul cartus, salvat de business

3 dec. 2015 3 min

Ultimul cartus, salvat de business

Reading Time: 3 minute

Pe o piata a imprimantelor si multifunctionalelor aflata in dificultate, razboiul laser jet de cerneala e mai dur ca niciodata. Surpriza vine din zona echipamentelor cu jet de cerneala, unde mediul business a preluat fraiele.

Cand o companie japoneza anunta o investitie de 50 de milioane de euro pentru urmatorii doi ani pe un segment de piata, este clar ca acesta prezinta un potential important. Epson este cea care pariaza in perioada urmatoare pe echipamentele cu jet de cerneala, iar planurilor investitionale li se alatura si deschiderea pe continent a patru noi birouri, la

Berlin, Munchen, Lisabona si Madrid, si 130 de noi locuri de munca. Noile investitii vor viza marketing, infrastructura si IT, forta regionala de munca crescand cu 10%. De ce? Fiindca echipamentele cu jet de cerneala dedicate mediului business au muscat serios din cota de piata a modelelor cu laser, in special cele din zona entry level. Studiile firmelor de cercetare de piata arata ca tot mai multe companii mici si mijlocii se orienteaza catre cerneala, abandonand profilul laser. Motive: cost pe pagina tot mai atractiv, viteze ridicate, avatarurile printurilor color.

„Daca te gandesti la businessul de printing, e cel mai posibil sa ai in vedere mai intai echipamentele laser. Si totusi, lucrurile se schimba pe piata. O alta tehnologie de printare ajunge in pole position, la nivel global, pentru mediul business: echipamentele cu jet de cerneala”, a declarat vicepresedintele Epson Europa Rob Clark, la o recenta intalnire cu presa, desfasurata la Londra. Pana acum acestea erau evitate in zona office din cauza preturilor si vitezelor de lucru, dar de acum modelele bazate pe aceasta tehnologie vor fi optiunea de baza pentru intrebuin­tarile din mediul business, comercial sau casnic. „Beneficiile printarii cu cerneala sunt aliniate la toate motoarele cresterii din ziua de azi: reducerea costurilor, productivitate crescuta, un impact mai scazut asupra mediului, calitate si mai multe resurse. Adoptia modelelor pe aceasta tehnologie creste cu 13% de la an la an, in timp ce la modelele cu laser vorbim de un plus anual de doar 2%”, a aratat oficialul companiei.

Potrivit firmei de cercetare de piata IDC, echipamentele cu jet de cerneala reprezinta un business de 38 miliarde de euro in Europa. Mai mult, un model din patru (2,2 milioane unitati) vandute anul trecut mediului office a fost bazat pe jet de cerneala. In orice caz, in Europa de Vest echipamentele business cu jet de cerneala au inregistrat in ultimul an o crestere de peste 46%, arata IDC. De remarcat diferentele semnificative intre Europa Occidentala si Europa Centrala si de Est. Daca intr-o parte rapoartele de piata vorbesc de o crestere de aproape 3 procente, pentru intreaga piata de multifunctionale si consumabile, la rasarit situatia a fost serios afectata de vanzarile din Rusia si Ucraina. Pentru CEE, piata a scazut cu aproape 12%, un minus de 11% pentru echipamentele cu jet de cerneala, respectiv 14% pentru cele laser. Pe ambele harti europene insa, modelele business au avut cresteri de doua cifre.

Alte evidentieri pozitive s-au inregistrat la modele cu functionalitati care reflecta tendintele IT globale: mobilitate (printare de pe terminale mobile) si cloud (scanare/printare in si din cloud). Peste 90% din modelele business cu jet de cerneala vandute sunt WiFi si vin cu capacitatea de a printa de pe terminale mobile. Tot IDC arata ca pana in 2019 piata echipamentelor business va marca o felie de 34% cu modele cu jet de cerneala. In ceea ce priveste ofertele actuale, din partea producatorilor, se remarca seriile OfficeJet Enterprise (HP), Workforce (Epson) sau Maxify (Canon), concepute pentru mediul business, in timp ce serii precum Ink Advantage (HP), L si M (Epson) pot acoperi atat utilizatori casnici, cat si nevoile unor birouri mici.

Romania e laser

2 miliarde de euro – atat am cheltuit in 2014 pentru bunuri de folosinta indelungata. Piata de imprimante, multifunctionale si consumabile a fost de 60 de milioane euro in Romania, vanzarile de imprimante au scazut in volum, dar au crescut in valoare datorita cresterii pretului mediu. In cadrul segmentului cu tehnologie laser, multifunctionalele au reprezentat principalul vector de crestere, cu o rata de doua cifre, in timp ce imprimantele au stagnat. Produsele de printare cu cerneala au continuat tendinta negativa, cu o scadere semnificativa. De asemenea, trimestrul IV din 2014 a fost un trimestru slab pentru consumabile, cu scaderi atat pentru cartusele cu cerneala cat si pentru cele cu laser, conform raportului GfK Temax.

Dupa un prim trimestru bun din 2015 (15 milioane de euro si +11% fata de anul anterior), vanzarile de imprimante, multifunctionale si consumabile au inregistrat o scadere de aproape 4% comparativ cu trimestrul al doilea din 2014. Unul din motivele scaderii a fost performanta slaba a cartuselor, atat cu cerneala cat si cu laser. Echipamentele cu cerneala au scazut cu 10 procente, in timp ce cele cu laser si-au incetinit ritmul de crestere la 4%, potrivit GfK Temax Romania.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: