Un aristocrat la moda

Bucurestiul incepe sa atraga brandurile de fashion care fac valuri la nivel mondial. Printre nou-veniti se numara Vicomte A., brand de haine de origine aristocrata franceza. Despre planurile companiei pe piata romaneasca ne-a vorbit Arthur de Soultrait, fondatorul Vicomte A.

Vicomte A. s-a lansat la Bucuresti prezentandu-si noua colectie Primavara-Vara 2014, a carei  tema este Safari. Vicomte A. impune un nou standard in vestimentatie, in ceea ce priveste atat calitatea materialelor, cat si stilul si modelele propuse. Este un brand cu o istorie bogata, in ciuda faptului ca a aparut pe piata abia in anul 2005, la initiativa vicontelui Arthur de Soultrait. Crezul pe baza caruia Arthur a construit brandul Vicomte A. este acela ca le ofera clientilor sai oportunitatea de a fi eleganti intr-un mod creativ. Inspiratia si-a gasit-o in cadrul familiei, care era pasionata de sporturile ecvestre. Vestele jocheilor devin astfel sevaletul tanarului artist antreprenor, care adauga culoare, elemente originale si creeaza stilul Vicomte A.

 

Ati deschis primul magazin la Bucuresti. Ce v-a determinat sa deschideti aici?

 Mai intai de toate, brandul Vicomte A. este raspandit in peste 400 de puncte de vanzare in lume, astfel incat deschiderea de noi magazine este o parte constanta a strategiei noastre. Mai mult, este foarte important pentru mine sa am un partener strategic in Romania – si atunci cand ai un astfel de partener, tot ce-i de facut este sa planifici dezvoltarea pentru viitor. Partenerul meu roman mi-a povestit despre lumea modei din Bucuresti, despre faptul ca a devenit tot mai importanta pentru romani in ultimii ani si mi-a mai povestit despre toate oportunitatile existente aici. In mod firesc, au urmat cateva vizite in Bucuresti, ocazii in care am fost impresionat: am intalnit oameni grozavi, am mancat in restaurante stylish si am observat ca brandurile de lux si premium se bucura de o prezenta puternica.

 

Cum vedeti segmentul de fashion din Romania?

Este in crestere. Desigur, este inca loc pentru noi branduri si buticuri de moda, dar brandurile premium, deja cunoscute, sunt prezente. Am auzit ca pana la inceputul anilor ’90 romanii erau nevoiti sa calatoreasca in strainatate pentru a cumpara articole de calitate premium. Acum nu mai e cazul, piata ofera destule optiuni pentru fiecare stil si disponibilitate financiara.

De asemenea, se pare ca unii designeri din Romania incep sa castige notorietate in strainatate, ceea ce este o veste grozava. Felicitari!

 

Cine concepe colectiile, cine este creatorul din spatele lor?

 Colectiile sunt concepute de mine, cu ajutorul designerului meu, James Harvey-Kelly, cu care lucrez indeaproape. Conceptul colectiilor are intotdeauna la baza ADN-ul brandului, sinonim cu stilul preppy si culorile indraznete. Cu toate acestea, in fiecare sezon incercam sa ne orientam intr-o noua directie, fiind inspirati de locurile noi si oamenii pe care ii intalnim.

 

Care sunt tendintele in acest sezon?

 Imprimeurile raman un aspect cheie in moda in acest sezon. Ne-am decis sa ne jucam cu acest trend, inspirandu-ne din cultura africana, in special din structurile grafice indraznete originare din Africa de Vest.

 

De ce o colectie Safari?

Totul a inceput cu o jacheta Safari pe care am creat-o pentru colectia Resort Toamna-Iarna 2013, pe care toata lumea a indragit-o. Colectiile noastre au intotdeauna la baza o inspiratie exotica si o poveste puternica si pretioasa. Tema Safari a venit deci ca o alegere naturala si a fost foarte distractiv sa exploram aceasta lume, pe masura evolutiei tinutelor pentru sezonul Primavara-Vara 2014.

 

Ati reusit sa creati in mai putin de 10 ani un brand care impleteste aristocratia cu tendintele actuale, noul si trecutul. Cum ati reusit asta pe o piata extrem de competitiva?

 A fost o experienta destul de naturala pentru mine. Venind dintr-o familie aristocrata, am insistat intotdeauna pe cucerirea lumii moderne in tot ceea ce fac si tot ce imi ofera placere. Astfel, de la inceput, am vrut sa creez aceste colectii ca un fel de “uniforma” pentru stilul meu de viata. Tot ce pot spune este ca ma simt incredibil de norocos ca si alte persoane au apreciat si adoptat aceasta abordare, contribuind astfel la succesul de care se bucura acum Vicomte A.

 

Ce v-a diferentiat?

Intr-un cuvant: culorile. In mod traditional, colectiile de moda pret-a-porter de la Paris sunt foarte frumoase, dar impresia mea este ca le lipseste o anumita vibratie. Inca de la inceput, am incercat sa contracaram acest sentiment prin semnatura noastra, culoarea fucshia, si prin paleta vasta de culori indraznete.

magazin vicomte

Vicomte A. se adreseaza barbatilor, femeilor si copiilor, propunand tinute ce acopera intreaga garderoba: fuste, cravate, jachete, pulovere, tricouri polo, pantaloni. Din 2012, brandul si-a extins gama de produse, introducand ochelari, ceasuri, pantofi si colectia pentru copii. In Bucuresti, magazinul Vicomte A. se gaseste in mallul Promenada, cel mai nou centru comercial din Bucuresti. Shoppingul din magazine poate fi completat cu cel online la adresa: www.vicomte-a.eu.

 Ce ne propuneti pentru urmatoarele sezoane?

Am prezentat colectia Toamna-Iarna 2014 la Pitti Uomo, Italia, in luna ianuarie a acestui an. Am decis sa revizuim si sa modernizam conceptul de gentleman explorator, reinterpretand o multime de articole vintage, cum ar fi haina stil parka, cea tip duffle coat si multe altele. Noua colectie va fi disponibila pentru public in magazine, din luna iulie a acestui an.

 

Care sunt sursele de inspiratie?

Sunt norocos sa fiu inconjurat in munca mea si in viata mea de o multime de oameni foarte stylish si pasionati. Acesti oameni sunt sursa mea zilnica de inspiratie.

 

Cum vedeti piata de moda in acest moment?

 Criza globala a facut ca piata sa fie tot mai dificila pentru o multime de branduri, astfel ca toata lumea a fost fortata sa aiba o abordare mai creativa pentru a-si atrage clientii si a crea o legatura puternica cu acestia. In acest sens, industria se gaseste intr-un ritm mult mai alert fata de cum erau lucrurile inainte, dar fara indoiala acesta este un mare avantaj pentru consumatorul final, caruia ii sunt oferite, in mod constant, mai multe optiuni si combinatii dinamice de tinute, pentru a fi purtate in viata de zi cu zi.