Analize

Un brand atemporal

13 mart. 2012 4 min

Un brand atemporal

Reading Time: 4 minute

<p> <strong>O istorie, autenticitate si inovatie. Toate compun, ca intr-un puzzle, un brand iconic. Lansat in 1856, Burberry este mai ancorat in prezent decat multe branduri create odata cu revolutia digitala. </strong></p> <p>  </p> <p> Burberry, brandul britanic prin excelenta, ajunge in martie anul acesta si la Bucuresti, intr-un magazin deschis in franciza de Global Eye Investments. Cum era de asteptat, designul magazinului Burberry din Strada Luterana poarta amprenta stilului dezvoltat de directorul de creatie al companiei, Christopher Bailey. In acest cadru special amenajat, pe o suprafata de vanzare de 450 metri patrati, vor fi prezentate toate liniile Burberry Prorsum, Burberry London, Burberry Brit, Childrenswear si Burberry Accesories, iar in ceea ce priveste colectiile, acestea vor fi lansate simultan cu cele de la Londra, la preturi aliniate cu cele din regiune.</p> <p>  </p> <p> <strong>ISTORIE ANCORATA IN VIITOR</strong></p> <p> La 156 de ani de la lansare, Burberry ramane unul dintre brandurile care reusesc sa imbine intr-o armonie impecabila trecutul cu prezentul. Desi incarcat cu o istorie atat de puternica, Burberry nu traieste si nu-si extrage energia exclusiv din trecut. A evoluat si s-a adaptat. Este unul dintre acele branduri care reusesc sa conecteze mostenirea de un secol si jumatate la tehnologiile de ultima ora si mediile digitale ale timpurilor noastre.</p> <p>  </p> <p> La ora actuala, este unul dintre putinele branduri de lux care au facut investitii considerabile in tehnologii de ultima generatie. Magazinul online burberry.com este disponibil in 46 de tari, iar site-ul are versiuni adaptate pentru iPad, iPhone si platforma Android. Dincolo de comertul online, interesant este si modul prin care brandul s-a apropiat de mediul digital, si mai ales viteza cu care s-a adaptat la noile tehnologii, fapt ce l-a propulsat in martie 2011 pe prima pozitie in categoria brandurilor de lux in “Headstream Social Brands 100 Report”, care clasifica brandurile in functie de activitatile in social media si mentionarile pe Twitter, iar in octombrie acelasi an urca in fruntea clasamentului L2 Think Tank Fashion Digital IQ Index, care examineaza competentele digitale si inovatia in randul mai multor branduri globale.</p> <p>  </p> <p> Mult timp, brandurile de lux s-au tinut departe de online, acesta fiind considerat un mediu prea “de masa” pentru rigorile unor branduri exclusiviste. Burberry, din contra, a facut pionierat si a ajuns acum sa fie considerat un studiu de caz demn de a fi dat exemplu la cursurile de marketing despre cum un brand exclusivist isi poate insusi comunicarea digitala. Pe langa canalele “clasice” de promovare in social media, inca din noiembrie 2009, pe vremea cand retelele de socializare nu erau atat de populare ca acum, Burberry a lansat o platforma de socializare online proprie, Art of the Trench, un site care celebreaza trench-ul iconic Burberry, lansat in 1914, piesa de rezistenta a tuturor colectiilor brandului, site ajuns in prezent la peste 16 milioane de utilizatori.</p> <p>  </p> <p> Pagina de Facebook a Burberry, animate de un Timeline care merge cu istoria pana la originile brandului si populata cu imagini sau video-uri exclusive precum si mesaje transmise de directorul de creatie Christopher Bailey, are peste 11 milioane de fani, cel mai mare numar pentru un brand de lux prezent pe Facebook. Din septembrie 2011, compania a inceput sa transmita pe pagina de Facebook prezentarile colectiilor in format HD si a creat link-uri speciale pentru fani, astfel incat streamingul sa poate fi preluat pe conturile lor personale. Pe contul de YouTube pot fi urmarite prezentari de moda, inregistrari de la evenimente sau interviuri cu directorul de creatie Christopher Bailey sau Angela Ahrendts, CEO-ul companiei.</p> <p>  </p> <p> Cu un cont global de Twitter precum si conturi locale pentru Franta, Italia, Japonia, Coreea, Brazilia, Mexic, Turcia, Rusia si Australia, Burberry este cel mai urmarit brand de lux pe Twitter. O premiera care a facut senzatie in lumea modei a fost ca, in 2011, in parteneriat Twitter a creat primul “Tweetwalk” show din lume, cu imagini in premiera din colectia de primavara 2012. Cum China joaca dupa propriile reguli digitale si avand in vedere ca zona Asia – Pacific prezinta un interes strategic pentru companie, aceasta aflandu-se in fruntea clasamentului in privinta vanzarilor totale pe regiuni (210 milioane de lire sterline pe ultimele trei luni ale anului 2011), inca din februarie 2011 Burberry si-a facut intrarea si pe patru platforme chinezesti (Kaixin, Douban, Youku si Sina Weibo).</p> <p>  </p> <p> De altfel, la Beijing, in  aprilie 2011, a avut loc cel mai inovator eveniment Burberry de pana acum. Organizat pe o scena de 2.000 mp, evenimentul a marcat inaugurarea magazinului de 12.500 mp din Sparkle Roll Plaza in Beijing. Marimea magazinului este impresionanta insa pe deplin justificata in conditiile in care, in ultimul trimestru din 2011, China si-a mentinut o rata de crestere de aproximativ 30%, peste media de crestere de 21% a vanzarilor  trimestriale pentru intreg grupul.</p> <p>  </p> <p> Un alt proiect de amploare, lansat in iunie 2010, este Burberry Accoustic, dezvoltat impreuna cu tineri muzicieni britanici pe mai multe platforme digitale. Transmisiile in format 2D sau 3D sunt de asemenea o constanta in promovarea brandului. In februarie 2010, colectia de toamna/iarna 2010/2011 a fost a transmisa in format 3D de la Londra simultan cu New York, Paris, Dubai, Tokio si Los Angeles, marcand astfel o noua premiera: primul brand care a transmis live mai multe evenimente simultan in format 3D.</p> <p> <strong>Citeste si:</strong></p> <p> <a href=”http://www.revistabiz.ro/centrul-luxului-se-muta-la-luterana-493.html”>Centrul luxului se muta la Luterana</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/din-nou-piata-se-electrizeaza-500.html”>Din nou piata se electrizeaza</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/strategia-bate-concurenta-499.html”>Strategia bate concurenta</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/retailul-face-toti-banii-498.html”>Retailul face toti banii</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/luxul-made-in-romania-497.html”>Luxul made in Romania</a><br /> <a href=”http://www.revistabiz.ro/moda-a-iesit-in-strada-496.html”>Moda a iesit in strada</a><br /> <br />  </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: