Un nou HUB în universul creativității  

Din martie anul acesta, Palatul Universul găzduiește cel mai nou spațiu de co-working din București, Talent Garden, dedicat industriilor creative.

Povestea Talent Garden în România a început în decembrie 2014, în preajma Crăciunului, când, la o sesiune de brainstorming a Asociației Freelancerilor, Ancăi Rancea și lui Alexandru Aron le-a venit ideea de a pune bazele unui hub dedicat freelancerilor români. Amândoi erau freelanceri și își doreau un birou pentru ei și pentru cei ca ei. Aveau deja o echipă destul de amplă cu care lucrau pe diverse proiecte și o comunitate online în jurul Asociației Freelancerilor, dar și-au dorit mai mult – un loc offline.

”Nu aveam decât o idee-în care credeam cu tărie. Numele, spațiul în sine, banii necesari, business plan-ul, echipa și, de fapt, toate lucrurile esențiale pentru a transformă ideea în realitate ne lipseau. Că să fiu sinceră, nici nu știam prea clar ce presupune acest întreg proiect, dar compensam toate aceste lipsuri cu mult entuziasm”, povestește Anca Rancea, co-fondator al Talent Garden București. 

Etapele lansării TAG București

În ianuarie 2015, la cea de-a doua prezentare a ideii către companii, au primit sprijinul Telekom România pentru acest proiect. În februarie 2015, au găsit spațiul perfect – Palatul Universul, corpul B, care urma să între în reconsolidare și reamenajare și își căuta viitori chiriași. Au oscilat două – trei luni între a închiria un etaj întreg de peste 700 mp sau să contracteze doar jumătate. Cifrele-bugetul incipient de la acel moment și stadiul în care era clădirea la acel moment – ceva un pic mai mult decât o ruină și rațiunea erau clar în favoarea închirierii a doar jumătate de etaj. Văzând însă potențialul locului, au decis să contracteze un etaj întreg. A urmat o perioadă de mai bine de un an cu lucrări de șantier și căutarea de investitori. Rând pe rând, au găsit și investitori români și echipa Talent Garden Italia, parte a uneia dintre cele mai mari și dinamice rețele europene de spații de co-working, care își dorea să intre și pe piața din România. Au reușit astfel să închidă cercul și să pună în mișcare întregul angrenaj pentru a transpune ideea în realitate.  

 De ce un hub al industriilor creative?  

TAG este primul hub din România dedicat în exclusivitate industriilor creative, poziționare diferită de rețaua TAG din Italia care a mizat pe IT.

”Fiind un proiect inițiat de Asociația Freelancerilor, ne doream că hub-ul să fie reprezentativ pentru toate industriile din care și noi, ca asociație, avem membri. Apoi, ne-am ales domeniul de care noi înșine suntem mai legați din punct de vedere profesional pentru că, ne-am gândit, că înțelegem mai bine nevoile oamenilor ca noi, adică din industriile creative. Iar dacă cumva aceste două argumente nu erau suficiente pentru partenerii din rețea, ne-am uitat cu atenție la cum arată piața din România, și nișa de IT era deja ocupată. Astfel că decizia a venit în mod natural, aș putea spune”, explică Alexandru Aron, co-fondator al Talent Garden București.

Următoarea etapă în dezvoltarea hub-ului

Investiția inițială pentru deschiderea hub-ului a depășit 120.000 euro. A fost o sumă mai mare decât cea estimată inițial, însă cei doi fondatori nu dorit să facă rabat de la calitate: scaune ergonomice, sisteme de iluminat cu lumină naturală, echipamente de ultimă generație pentru a putea asigura condiții de lucru de cea mai bună calitate și o modularitate a spațiului. Au investit  în internet și infrastructura de internet, iar cea mai mare parte a bugetului a fost direcționată către mobilier și partițiile din lemn masiv și sticlă – acestea fiind și elementele care au crescut costurile în mod exponențial, dublate de supunerea acestor elemente la tot felul de proceduri pentru a asigura siguranța tuturor celor care vin în Talent Garden. 

Următoarea etapă în dezvoltarea hub-ului ar fi crearea unui spațiu de evenimente bine delimitat, care să poată găzdui de la 10 la 200 de oameni, și unde să poată fi organizate atât evenimente private, cât și evenimente corporate, dar și evenimente proprii ale hub-ului sau ale Asociației Freelancerilor. Apoi, pe termen ceva mai lung, cei doi fondatori își doresc scalarea business-ului prin deschiderea a încă 5 hub-uri în următorii 3 ani, în București și în țară, în funcție de oportunitățile pe care le vor identifica. 

TAG București  

Capacitate: 65 de locuri în birouri private sau open space și o zonă de evenimente

Acces 24/7 pe bază de cartelă

4 tipuri de abonamente: Office Membership – 250 euro, Full Membership – 175 euro, Flex Membership – 125 euro, Day Membership 15 euro (+ TVA).

Pe lângă partea de co-working și toate cheltuielile incluse, prețul include și servicii de secretariat și receptie, acces la sala de meeting, acces la platforma online TAG People, posibilitatea de a lucra gratuit 5 zile pe lună din orice alt hub, networking și evenimente de    events. Ne dorim ca in cel mai scurt timp sa si formalizam un parteneriat (suntem acum

Contra cost, se poate crea sediu social / punct de lucru.

Fenomenul freelancing

În UE există este 30 milioane de freelanceri, iar în România, potrivit Eurostat, în iunie 2016, erau peste 1,5 milioane de freelanceri, reprezentând 18% din piata forței de muncă. Se estimează că până în anul 2020, procentul persoanelor care lucrează pe cont propriu va ajunge la 40% din totalul forței de muncă, atât în Europa, cât și în SUA sau Australia.