Un vot de incredere pentru inovatiile romanesti

<p> <strong>Fara inovatie nu exista viitor. Campania initiata de DDB in colaborare cu revista Biz isi propune sa arate ca inovatia poate schimba viitorul.  Focusul acestei campanii este sustinerea talentelor care fac diferenta prin inventivitate. Roxana Memetea, Managing Partner al agentiei DDB, povesteste cum s-a nascut ideea campaniei “Sustinem inovatia”.  </strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Cum v-a venit ideea acestei campanii? De la ce ati pornit? </strong></p> <p> Campania noastra s-a nascut din revelatia faptului ca avem cu ce. Asta este partea buna a lucrurilor, partea mai putin buna este ca nu suntem constienti de asta. Noi insine nu prea stim cine suntem ca romani si cu atat mai putin putem sa le pretindem celorlalti sa stie acest lucru si sa ne respecte, ori macar sa ne acorde prezumtia de nevinovatie. Vorbim “afacereza” si vorbim despre tot felul de diferentiatori ai brandurilor, dar despre diferentiatorul nostru ca romani vorbim prea putin si stim si mai putin. Un adevar care a fost mereu in fata noastra, dar care se tot pierde printre stirile de la ora 5, este inventivitatea romanilor.</p> <p>  </p> <p> Avem un talent care a nascut inventii de geniu, masinarii, substante si obiecte pe care generatii intregi le folosesc la scara mondiala. De la stilou la avion si de la insulina la cibernetica, sunt sute de inventii care salveaza vieti si care au revolutionat si deschis foarte multe drumuri. Ce te loveste dupa ce constientizezi asta este lupta pe care acesti oameni o duc pentru a putea supravietui si a duce la viata ideea lor, cu mijloace improvizate si modeste. Si, chiar si in aceste conditii, inclusiv astazi romanii cuceresc in fiecare an podiumurile saloanelor de inventii, adolescenti si pensionari deopotriva. De ce nu devin ei eroii nostri si de ce ridicam din umeri la intrebarea “Esti mandru ca esti roman?”. Pentru ca mai nimeni nu ii sustine.</p> <p>  </p> <p> <strong>Ce va asteptati sa se schimbe la nivel de perceptii dar si ce actiuni concrete asteptati in urma acestei initiative? </strong></p> <p> “We're on a mission!", iar misiunea noastra este sa sustinem toti acesti oameni cu idei excelente, oameni care au nevoie de ajutor pentru a dovedi ce pot face cu creativitatea lor. E un vot de incredere pe care simtim ca e timpul sa ni-l acordam, pentru ca prin promovarea inovatiei alimentam si o mult dezbatuta deficienta a noastra, mandria de a fi roman (si, de exemplu, concetatean cu un laureat al premiului Nobel!). De aceea ne dorim realizarea unor actiuni concrete de sprijin la toate nivelurile – financiar, legislativ, moral etc. Cu totii apreciem campaniile care au vorbit despre cat de frumoasa este Romania ca tara si despre faptul ca romanii nu sunt doar asa cum se spune, asa ca noi nu avem in vedere o alta campanie de branding de tara. Venim sa vorbim despre un lucru concret, inventiile romanesti, si avem un scop concret, sprijinirea si promovarea acestora. Sigur ca in mod indirect vorbim de un demers care speram sa schimbe si ceva din stampila “Made in Romania”, pentru ca orice efort aici este binevenit, insa focusul nostru este sustinerea talentelor care fac diferenta prin inventivitate.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care sunt mecanismele campaniei si cum se va derula aceasta?</strong></p> <p> In primul rand, vrem sa atragem cat mai multi romani in acest efort. De ce? Pentru ca atunci cand sustii ceva, devii parte din acel lucru! Acesta este mesajul nostru din teasing, pentru care am lasat modestia la o parte intr-un fel care a starnit multa curiozitate. Mecanismul a fost simplu, am ales cateva inventii pecare sa le promovam in campanie si am vorbit despre ele la persoana intai, sub semnatura unor voci cunoscute: bloggeri, personalitati, oameni de agentie – cu totii am lansat pe internet mesaje in care ne laudam ca am inventat ceva. Si de aici a inceput sa creasca bulgarele de zapada. In etapa de revealing am venit cu o explicatie neasteptata, aratand ca, de fapt, nu prea am exagerat cu laudele din teasing, deoarece atunci cand sustinem lucrurile bune – in cazul de fata inventii si inovatii – chiar devenim parte din ele si ne simtim mandri ca si cum ar fi ale noastre.</p> <p>  </p> <p> <strong>Cui va adresati? Cine este publicul tinta? </strong></p> <p> ­De data asta, segmentarea e o ecuatie super simpla, ne adresam tuturor! Target: toti romanii.</p> <p>  </p> <p> <strong>De ce “sa sustineminovatia”?</strong></p> <p> La modul general, merita sa sustinem orice lucru care face diferenta in bine. Si cum filosofia DDB este “Creativity is the most important force in business”, iar a revistei Biz – “Driven by innovation”, suntem cu totii pro inovatie! In cazul campaniei noastre, merita sa incurajam inovatia, pentru ca ea vorbeste despre ADN-ul nostru si chiar este unul dintre cele mai productive talente pe care le avem. Merita sa il sustinem!</p>