Uneori clientii vor rezultate “aici” si “acum”

Cu ce provocari se confrunta, care sunt transformarile prin care a trecut piata si care sunt calitatile care “se cer” acum unui om de PR? I-am invitat pe reprezentantii agentiilor care au participat in mod activ la realizarea studiului Biz & Unlock Market Rearch la un exercitiu de analiza a industriei de PR.

Mara Gojgar_7164-1

Mara Gojgar/ Foto: Vali Mirea

Mara Gojgar, Director general/fondator, Confident Communications

Varsta: 31 de ani

Experienta in industria de comunicare: 10 ani

Studii: Chartered Institute of Public Relations – Londra, Master in Management si comunicare (SNSPA), Comunicare si Publicitate – Universitatea Miguel Hernandez (Spania), Comunicare si Relatii Publice (SNSPA)

Conduce Confident Communications, agentie independenta cu o echipa alcatuita din sapte angajati si colaboratori independenti. Anterior activitatii antreprenoriale, Mara a lucrat la The Practice, Ogilvy si HR Management Club.

Provocarea: Una dintre cele mai mari provocari este oferirea de servicii clientilor de dimensiuni medii, care nu inteleg rolul si utilitatea comunicarii, dar care pot aloca bugete de comunicare. In relatia dintre clienti si agentii, cea mai mare provocare tine de raportul dintre volumul de munca si nivelul remuneratiei. In plus, se intampla ca clientii sa vrea rezultate “aici” si “acum”, cu investitii minimale.

Transformarea: Oferirea de servicii la standarde occidentale.

De ce are nevoie un om de PR? Gandire integrata, raportarea la afacerea clientului ca si cum ar fi propria afacere si identificarea permanenta de oportunitati pentru client.