Stiri Companii

Vânzări online de 2,8 mild de euro în România

14 nov. 2017 < 1 min

Vânzări online de 2,8 mild de euro în România

Reading Time: < 1 minut

Comerțul online în România va ajunge anul aceasta la aproximativ 2,8 miliarde de euro, în creștere cu 35% față de 2016, peste estimarea inițială de 2,5 miliarde de euro anunțată de Asociația Română a Magazinelor Online (ARMO).

Cifra a fost reevaluată în contextul evoluției comerțului electronic din primele 9 luni ale anului, precum și al țintelor anunțate de magazinele online de Black Friday.

Anul trecut comerțul online din România a crescut cu 38% la o valoare de 2,05 miliarde de euro, conform raportului european privind comerțul electronic realizat de Global Ecommerce Association, plasând România pe primul loc în Europa după rata de creștere și pe locul doi la nivel global după Australia, care a înregistrat un avans de 40% .

”Comerțul online are potențial foarte bun de creștere. Dacă la avansul organic al acestei verticale putem miza și pe o strategie națională de digitalizare care să permită dezvoltarea serviciilor digitale, pe suport pentru promovarea micilor afaceri online și a comerțului electronic transfrontalier, dar și pe inițiative de dezvoltare a competențelor digitale pentru cetățeni, perspectivele vor fi chiar mai bune. Ne așteptăm, de altfel, ca valoarea comerțului online să ajungă la 5 miliarde de euro până în 2020”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al Asociație Magazinelor Online.

Conform indicelui DESI (Digital Economic and Society Index), calculat de Comisia Europeană, rata digitalizării economiei, inclusiv în ceea ce privește serviciile publice și nivelul competențelor digitale este cea mai redusă în România prin comparație cu celelate țări membre ale Uniunii Europene, dar cu potențial uriaș de creștere. În februarie 2015, însă, România a adoptat Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020 , în scopul îmbunătățirii infrastructurii și a serviciilor digitale în România.

 

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: