Management Stiri

Viitorul recrutarilor

17 feb. 2015 3 min

Viitorul recrutarilor

Reading Time: 3 minute

Daca anul trecut tot mai multe organizatii au folosit retelele sociale in procesele de recrutare, in acest an, departamentele de resurse umane isi vor extinde si mai mult eforturile in aceasta directie, ba chiar se anunta si o crestere a numarului de aplicatii destinate dispozitivelor mobile, prin care companiile isi vor mari echipele.

Adecco a prezentat rezultatele unui studiu, care arata ca, pentru mai bine de jumatate (57%) dintre angajatori, dezvoltarea social media in mediul de business este un factor important in procesul de recrutare. Mai mult, compania estimeaza si o extindere a aplicatiilor mobile in domeniul resurselor umane. Asa cum exista aplicatii prin care poti chema un taxi sau poti plati facturile, vor aparea tot mai multe aplicatii ce se vor putea utiliza si in procesul de recrutare. Cum si cei trecuti de 50 de ani au o adaptabilitate tot mai mare la noile tehnologii, 2015 se anunta a fi un an in care recrutarea prin intermediul retelelor de socializare va fi tot mai folosita. O arata si un raport realizat de Facebook, citat de Adecco, care a demonstrat ca cea mai mare crestere demografica a canalelor de YouTube si Google + apartine grupei de varsta 45 – 54 de ani.  

“Exista instrumente si pentru zona muncitorilor. Incepe sa dispara tot mai mult acest CV cu pix si hartie pe care lumea il completeaza. Avem campanii de recrutare cu un instrument similar iPad-ului, pe care candidatii il completeaza, oameni cu clase primare sau absolventi de liceu, iar datele lor sunt trecute in baza de date”, spune Florin Godean, Country Manager la Adecco Romania.  

Adecco Romania a identificat alte cinci tendinte mari in domeniul resurselor umane, ce vor dicta viitoarele miscari in piata.

  1. Angajatii devin ambasadori ai brandului

Nu de putine ori angajatii posteaza pe propriile retelele de socializare lucruri pozitive despre compania la care lucreaza, devenind astfel, ambasadori ai organizatiei. Exista companii care, de exemplu, au conceput newsletter-ul astfel incat personalul sa poata distribui continutul acestuia mai usor pe conturile de socializare. Adecco remarca, astfel o incurajare a ambasadorilor din partea companiilor.

  1. Device-urile, tot mai des utilizate la serviciu

In acest an, numarul gadget-urilor personale utilizate la locul de munca va creste. Adecco estimeaza ca mai mult de jumatate dintre angajatii romani ar fi dispusi sa utilizeze la locul de munca gadget-uri. Acest lucru se intampla cu atat mai mult cu cat acestea le-ar permite sa isi faca treaba mai usor. Nu trebuie uitata insa atentia catre productivitate, avertizeaza specialistii Adecco.

  1. Aplicatiile si “Social Learning” vor deveni o normalitate

Un alt studiu anunta ca pana in 2017, 25% dintre organizatii vor avea propriul lor magazin de aplicatii destinate angajatilor. Astfel, Adecco prevede ca in viitor, marile companii vor avea un proces propriu de auto-pregatire a angajatilor, datorita aplicatiilor mobile.

  1. “Data Analytics” este viitoarea cale de recrutare

Candidatii care vor trece prin procesul de recrutare nu vor fi analizati doar prin prisma calitatii lor de a se vinde, a conturilor de Facebook, LinkedIn sau Twitter, asa cum se practica acum. Acestia vor fi analizati si prin prisma activitatilor pe care le desfasoara pe site-urile de specializare sau a forumurilor. Astfel, Adecco remarca un interes mai mare al companiilor de a cunoaste mai detaliat viitorii potentiali angajati.

  1. Activitatile de recreere devin un instrument de angajament

Studii realizate peste Ocean arata ca mai bine de 70% dintre angajatii americani au un nivel scazut de angajament fata de locul de munca. In Romania inca nu exista un procentaj clar, dar cu siguranta, ne confruntam si noi cu astfel de repere. Astfel, departamentele de HR sunt nevoite sa gaseasca diverse modalitati prin care angajatii sa se simta mai aproape de companii. Cu alte cuvinte, in anul 2015, se asteapta ca HR-ul sa se foloseasca de unelte de entertainment, de diverse jocuri, pentru a creste nivelul de implicare al angajatilor.

Foto: Dreamstime

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: