Marketing

Vinerea neagra, la raport!

11 dec. 2013 3 min

Vinerea neagra, la raport!

Reading Time: 3 minute

<p> Fenomentul Black Friday a prins mai bine anul acesta printre amatorii de reduceri, insa, in continuare, romanii se declara nemultumiti de procentul reducerilor.</p> <p>  </p> <p> Daca in 2012, doar 31% dintre romani au cumparat cu ocazia Black Friday, in 2013, procentul a depasit 50%, potrivit unui studiu realizat de agentia full-service <a href=”http://www.exactcc.ro”>Exact Cercetare si Consultanta</a>. </p> <p>  </p> <p> In 2013 magazinele au ales sa aplice reducerile cu ocazia Black Friday in zile diferite. Astfel se constata o orientare a cumparatorilor pentru data de 22 noiembrie – 48,5%. Pentru ziua de 29 noiembrie au optat doar 20% dintre romanii dornici de achizitii la pret redus.</p> <p>  </p> <p> Din totalul celor care au facut cumparaturi cu ocazia Black Friday, 65% au optat pentru cumparaturi online, in timp ce 35% au cumparat direct din magazin. 50% dintre respondenti au declarat ca au asteptat special perioada reducerilorpentru a face achizitiile dorite.</p> <p>  </p> <p> Cele mai cumparate produse au fost electrocasnicele (24%), calculatoarele & accesoriile PC (18%) si electronicele (13%). Pentru eMag au optat 38% dintre cei care au facut cumparaturi cu ocazia Black Friday, locurile 2 si 3 fiind ocupate de Altex si Flanco, insa la mare distanta de primul clasat, cu 12% si, respectiv, 11%.</p> <p>  </p> <p> Numarul mediu de produse cumparate cu ocazia Black Friday a fost de 2,3, la fel ca si in anul anterior (2,4), insa suma medie cheltuita in acest an a fost de 935  lei, in crestere comparativ cu 2012, cand aceasta se situa la un nivel de 690 lei.</p> <p>  </p> <p> 27% dintre cei care au facut cumparaturi anul acesta cu ocazia reducerilor, au optat pentru produse cu preturi cuprinse intre 100-300 lei, in timp ce 16% au cumparat produse al caror cost se incadreaza in categoria 300-500 lei. La randul lor, 11% dintre cumparatori au achizitionat produse cu preturi cuprinse intre 700-1000 lei, acest procent fiind similar si in cazul celor care au beneficiat de un buget mai mare, de peste 2000 lei.</p> <p>  </p> <p> <strong>Satisfactia clientilor</strong></p> <p>  </p> <p> 74% dintre cumparatori s-au declarat nemultumiti de procentul de reducere practicat de Black Friday. Peste 27% dintre cei care au facut cumparaturi cu aceasta ocazie considera ca au beneficiat de o reducere cuprinsa intre 10% – 20%, iar 25% de un discount de 5% – 10%. 40% se asteptau ca reducerile aplicate sa fie mai mari, de circa 40% – 50%.</p> <p>  </p> <p> Un procent de 86% dintre cei care au facut cumparaturi in intervalul 22 – 30 noiembrie au afirmat ca si-ar fi dorit sa cumpere mai multe produse cu ocazia reducerilor, insa nu au facut-o deoarece reducerea fie nu li s-aparut atractiva (52%), fie nu au gasit in lista reducerilor produsul dorit (31%). Din categoria produselor dorite insa neachizitionate cu ocazia Black Friday, fac parte telefoanele mobile & accesoriile (39%) si computerele – laptopuri, tablete, sisteme PC (36%).</p> <p>  </p> <p> Dintre romanii care au facut cumparaturi de Black Friday, o treime considera ca reducerile au fost cele mai mari din an, in timp ce 58% sunt de parere ca acest fenomen reprezinta doar o promovare agresiva in vederea cresterii vanzarilor. 42% sunt de parere ca reducerile au fost mici, nesemnificative, iar 51% ca reducerile au fost aplicate la produsele care nu se vand pe parcursul anului.</p> <p>  </p> <p> <strong>Produsele scumpe achizitionate de Back Friday</strong></p> <p>  </p> <p> Suma medie cheltuita pentru achizitionarea unui produs scump a fost de 665 lei, cu 115 lei mai mare comparativ cu anul anterior, cand aceasta a fost de 550 lei. Reducerea de care cumparatorii au beneficiat la achizitionarea produsului scump s-a situatintre 20% – 30%. Desi 42% dintre cei care au cumparat un produs scump de Black Friday au fost multumiti de reducerea de care au beneficiat, ei s-au asteptat ca valoarea reducerii sa fie de 50%.</p> <p>  </p> <p> <strong>Procesul de cumparare </strong></p> <p> Analizand intregul proces de cumparare, 3 din 5 romani s-au declarat multumiti de modalitatea in care a decurs procesul de achizitie al produsului cumparat, timpul de livrare fiind de asemenea apreciat de70% dintre cumparatori.</p> <p>  </p> <p> <strong>Femei vs barbati</strong></p> <p>  </p> <p> Deopotriva barbati si femei, cei care au cumparat cu ocazia Black Friday sunt preponderent tinerii cu varste cuprinse intre 25 ?i 34 de ani (28%), casatoriti(49%), cueducatie medie (54%) ?i un venit personal intre 800 – 1400 de RON (29%).</p> <p>  </p> <p> Echipa Exact care a efectuat studiul a fost formata din: Monica Ungureanu – Quantitative Research Manager, Oana Constantin –  Project Manager siFlorin Blanariu–Senior Data Analyst.</p> <p>  </p> <p> Universul cercetarii a fost reprezentat de persoane cu varste cuprinse intre 16 si 70 de ani, rezidente in localitatile urbane din Romania, utilizatoare frecvente de internet.</p> <p>  </p> <p> Volumul esantionului a fost de 724 respondenti, care au raspuns la chestionarul Exact Cercetare si Consultanta, administrat via internet.</p> <p>  </p> <p> Culegerea datelor a fost realizata in intervalul 30 noiembrie – 3 decembrie 2013.</p> <p>  </p>

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: