Y, noua necunoscuta din ecuatia muncii

Nu mai este un secret pentru nimeni ca pe reprezentantii generatiei Y nu ii mai motiveaza  salariul, ci pun pret pe alte beneficii. Dar, care sunt valorile generatiei Y si ce isi doresc de fapt acestia de la un loc de munca?

Una dintre provocarile actuale ale departamentelor de resurse umane este in stransa legatura cu intelegerea generatiei Y. Acestia, recunoscuti pentru modul revolutionar de a lucra, nu mai sunt motivati de aceeasi factori precum generatiile anterioare, iar aceste diferente se accentueaza pe masura ce lumea evolueaza. Mediul si valorile personale s-au schimbat in ultima perioada de timp, ceea ce se poate traduce printr-o provocare pentru companiile care recruteaza tineri, existand sansa izbucnirii unui conflict intre managerii din generatiile anterioare si tinerii millennials.

In cadrul unei prezentari sustinute astazi la cea de-a saptea editie a evenimentului “Management360”, organizat de revista Biz, Radu Margarit, trainer si Managing Director al Human Capital Solutions a prezentat rezultatele unui studiu amplu despre valorile generatiei Y. Astfel, potrivit sondajului, tinerii millennials pun foarte mult accent pe viata personala, pe imaginea profesionala, pe placere, simplitate si sens in viata. Comparativ cu generatiile anterioare, pentru reprezentantii millennials, echilibrul dintre viata profesionala si cea personala, a devenit “life-work balance”, nu “work-life balance”.

“Un copil de sase luni are, in medie, mai multe fotografii decat avea un rege”, a precizat Radu Margarit in cadrul evenimentului “Management360”, organizat la hotelul Athenee Palace Hilton din Bucuresti. “Un millennial face in jur de noua selfie-uri pe saptamana”, a completat Radu Margarit, care a adaugat ca tinerii cauta ca atmosfera la birou sa fie “fun”, sa le placa echipa si seful cu care lucreaza.

Date fiind aceste noi realitati ce are de facut un manager? Raspunsul la aceasta intrebare a fost dat tot de Managing Directorul Human Capital Solutions care a sugerat conducatorilor companiilor aflati in sala sa ofere tinerilor angajati un mediu de lucru placut si sa foloseasca un stil de management democratic.

“Valorificarea capacitatii tinerilor de a gasi solutii intr-un mod atipic si neortodox, dar si dezvoltarea abilitatii de a vedea lucrurile in ansamblu si de a identifica legatura intre optiuni si consecinte”, au fost alte doua solutii oferite de speaker managerilor care lucreaza cu reprezentantii generatiei Y.

Cea de-a saptea editie a evenimentului “Management360”, organizat de revista Biz, a fost organizat in data de 11 mai la hotelul Athenee Palace Hilton din Bucuresti. Partenerii editiei din acest an sunt Banca Transilvania, Telekom Romania, Austrian Airlines, Genpact, TNT Romania si Sameday Courier.

Foto: Dreamstime