10 ani de 5 to go – Gabriel Faflei, Japanos: Radu și Lucian au acea nebunie frumoasă de antreprenor care visează, dar are și argumente solide
Reading Time: 2 minute5 to go a devenit în zece ani cel mai mare lanț de cafenele din Europa Centrală și de Est. Am vrut să aflăm cum văd oamenii de business evoluția antreprenorială a acestui brand românesc. Iată ce spune Gabriel Faflei, fondator Japanos, despre succesul 5 to go.
Când ați auzit de 5 to go și ce părere aveți despre acest brand și despre antreprenorii din spatele lui?
L-am cunoscut pe Lucian acum vreo 9 ani. Tocmai deschisesem Japanos și aveam două restaurante în zonele de birouri. Doream să deschidem și dimineața, și aveam nevoie de un partener pentru cafea. Am ales (evident!) 5 to go.
Ne-am întâlnit și cu Radu și am devenit imediat nu numai parteneri, ci și prieteni! M-au cucerit cu entuziasmul și mai ales profesionalismul lor. Știau absolut orice atât despre cafea, cât și despre cum poate fi scalat un business. Încrederea și felul lor deschis și foarte cool de a comunica erau lucruri care ne-au apropiat foarte mult!
Ce credeți că a contribuit decisiv la succesul 5 to go pe o piață foarte concurențială, cum este cea a cafenelelor, unde sunt prezente și branduri internaționale puternice?
Cred ca atuul lor a fost ceea ce spuneam mai sus. Faptul că știu foarte bine businessul de cafea, au acea „nebunie” frumoasă de antreprenor care visează, dar are și argumente solide. Apoi, faptul că în fiecare discuție pe care o aveam apărea un „mini proiect” nou de îmbunătățire a conceptului. Inovația a fost și este în continuare pe primul plan la ei!
Eu, venind din publicitate și media, pot spune de asemenea ca brand-ul 5 to go s-a impus și pentru ca ei au știut să fie foarte aproape de publicul lor. Ideile și execuția campaniilor lor au fost și sunt de manual. Și știu că de la ei au plecat.
Ce pot învăța antreprenorii români din strategia acestui brand?
Fiecare antreprenor trebuie să viseze că va scala un business doar după ce știe (aproape) tot despre acel domeniu. 5 to go reprezintă de fapt un fel de uber-alizare HoReCa pentru orice antreprenor care își dorește să deschidă o mică afacere. De câte ori am auzit în anii ăștia: „Ce să fac. ?! Mă las de job sau pun ceva din banii strânși la bătaie și … fac un 5 to go”…
Cât de mult contează personalitatea antreprenorului în succesul unui business?
Foarte mult! Brandul împrumută sau uneori chiar se confundă cu personalitatea celui care-l conduce sau îl deține. 5 to go este prietenos, inovator și în același timp foarte smart și profesional. Ca Radu și Lucian!
Cum credeți că va arăta viitorul pentru 5 to go?
Clar va urma scalarea în Europa și nu numai. Va deveni cel mai important lanț de cafenele la nivel european. Chiar dacă va fi cumpărat de un lanț important, aș paria ca brandul 5 to go va fi păstrat indiferent de noul proprietar.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


