Finanțe Stiri

Magazinele online vor putea procesa plăți direct din Internet Bankingul clientului

3 apr. 2020 3 min

Magazinele online vor putea procesa plăți direct din Internet Bankingul clientului

Reading Time: 3 minute

O nouă metodă online de procesare a plăților, cu comisioane mai mici, care nu implică utilizarea cardului bancar, va fi disponibilă luna aceasta în România. 

Serviciul de Inițiere Plăți pentru magazinele online este implementat de platforma fintech de plăţi şi transferuri pentru companii Paysera.

Momentul lansării serviciului coincide cu creșterea plăților online până la 60% din totalul plăților procesate de magazinele online românești, ca urmare a crizei legate de răspândirea Covid-19, în detrimentul plăților ramburs care, în februarie, reprezentau peste 70%.

Danie Turbatu Paysera scaled
Daniel Turbatu, Country Manager Paysera România

“Ne asumăm o muncă de pionierat în ceea ce privește educarea publicului privind Serviciul de Inițiere Plăti, pentru că suntem primul fintech ce lansează acest serviciu în România. Beneficiile pentru magazinele online, cât și pentru clienții acestora, sunt comparabile cu momentul lansării cardurilor în România. Ȋn zona statelor baltice, această metodă de plată are o pondere mai mare de  50% din totalul plăților online, iar plățile cu cardul de 20%”, a  declarat Daniel Turbatu, Country Manager Paysera România.

Serviciul este reglementat de Directiva Europeană PSD2 și presupune generarea, ȋn momentul achitării coșului de cumpărături pe pagina de internet a magazinului online, a unui link care face  trimitere către Internet Banking-ul utilizatorului, urmând ca plata să se realizeze și în absența unui card bancar. În luna aprilie, serviciul va fi disponibil pentru clienții BCR și BT, în mai pentru cei ai ING, urmând ca până la finalul anului să fie introduse în sistem și celelalte bănci.  Comisioanele pentru comercianți sunt mai mici decât cele pentru plata cu cardul și se situează între 0,50 și 3 lei, față de un comision procentual ce pornește de 0,80% ȋn cazul plăților cu cardul. De asemenea, timpul de ȋncasare a sumelor din  vânzări este mult mai rapid, de cel mult o zi lucrătoare, indiferent de volumul tranzacțiilor, arată fintech-ul într-un comunicat de presă.

Tot în contextul epidemiei de coronavirus, pentru a ajuta magazinele online, Paysera a redus comisioanele pentru procesarea plăților cu cardul până la 0,80% + comision Paysera. Mai mult, compania este  singura care oferă posibilitatea magazinelor online să implementeze  acceptarea plăților cu orice fel de card, atât în lei, cât și în alte 10 valute: EURO, USD, GBP, HUF, PLN, CZK, DKK, HRK, NOK, SEK, și, în același timp, să păstreze banii în valuta tranzacției în contul  multi-valută gratuit oferit de Paysera, fără a pierde pe baza  diferenței de curs valutar.

„În perioada de carantină, incertitudinea cu privire la viitor alimentează anxietatea și oferă provocări pentru mulți. Printr-o multitudine de afaceri care se deplasează online, cifra de afaceri și veniturile noastre au crescut de aproximativ două ori în această perioadă și de aceea dezvoltăm noi produse și nu încetăm să recrutăm personal pentru toate birourile noastre”, explică Vytenis Morkunas, CEO Paysera.

Platforma Paysera permite firmelor să genereze link-uri pentru plăți individuale. De asemenea, platforma Paysera permite companiilor din România atât să ȋși deschidă contul online, cât și să semneze online toată documentația aferentă serviciilor de procesare a plăților, fără să fie nevoie de acestea și ȋn format fizic.

Paysera permite transferuri în 184 de țări, are birouri locale ȋn 7 țări din Europa și are o rețea de 50 de bănci partenere. Este prezentă pe piața românească cu Suport ȋn limba română de la jumătatea  lui 2019. Anul trecut, grupul Paysera a înregistrat un profit de 2,3 milioane Euro, mai mare cu 20% față de 2018.

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: