Companii Interviuri OPEN FOR BUSINESS

Alina Vlădulescu, Mercure Bucharest & ibis Styles: Industria hotelieră are nevoie de fiecare să poată continua

2 nov. 2020 5 min

Alina Vlădulescu, Mercure Bucharest & ibis Styles: Industria hotelieră are nevoie de fiecare să poată continua

Reading Time: 5 minute

Sectorul HORECA suferă foarte tare din cauza restricțiilor impuse de autorități din cauza crizei sanitare. Din acest motiv, multe dintre aceste instituții au fost nevoite să găsească alternative pentru a putea funcționa în continuare, în condiții de siguranță deplină. Alina Vlădulescu, General Manager Mercure Bucharest City Center & ibis Styles Bucharest City Center, explică pentru Biz care sunt strategiile abordate de organizație în această perioadă. 

 

Trăim un an cu totul special. Cum a fost pentru Mercure Bucharest City Center & ibis Styles Bucharest City Center activitatea în acest an până acum?

Ca hotelieri, ne aflăm într-o perioadă total atipică, în care încercăm să ne adaptăm și să anticipam evoluția contextului epidemiologic, dar și economic, pentru a lua decizii cât mai pertinente. Hotelurile din București au fost puternic afectate, începând de la închiderea din martie până la redeschiderea din iunie, dar și în lunile care au urmat, cu rate de ocupare mult inferioare mediei anilor precedenți și condiții de operare mai riguroase și restrictive.

Personal, pot spune că anul acesta m-am ocupat de două deschideri, mai precis redeschiderea hotelului de 4 stele Mercure Bucharest City Center după două luni de „lockdown” și deschiderea ibis Styles Bucharest City Center, așteptată cu drag și interes pe piață.

E vorba de un hotel de 3 stele central, cu o temă extrem de dragă sufletului meu, și anume transpunerea simbolurilor și a motivelor tradiționale românești într-o poveste actuală, cu design inedit, conceput de echipa inimoasă de la Arhi Grup. Am avut o deschidere atipică pentru hotelul din Știrbei Vodă 146, însă proiectul este atât de frumos și de atractiv încât nu poate fi umbrit nici măcar de aceste luni fără precedent.

Noul ibis Styles se poziționează deja drept noul loc de întâlnire de pe Știrbei, atât pentru lunch-uri și evenimente de business, cât și pentru călătorii în interes personal. Succesul pe care începem să îl marcăm, chiar și în pandemie, garantează alegerea bine făcută atât pentru brand cât și pentru temă și echipă.

Ce măsuri ați adoptat până acum?

Atât la noul ibis Styles Bucharest City Center, cât și la Mercure Bucharest City Center, suntem preocupați de sănătatea, siguranța și bunăstarea echipei noastre, a oaspeților și a partenerilor. Suntem precauți și ne asigurăm că operarea hotelurilor noastre se realizează în condiții de maximă siguranță și conform cu reglementările și instrucțiunile autorităților locale.

Încă de la redeschidere, am optat pentru implementarea unui program dezvoltat de grupul Accor în parteneriat cu Bureau Veritas, și anume eticheta AllSafe, prin care am adoptat măsuri noi și am fost atent auditați cu referire la urmărirea riguroasă a acestora.

Eticheta ALLSAFE înglobează noile standarde de curățenie și prevenție și certifică respectarea lor în hotelurile noastre. Aplicăm măsuri specifice de siguranță și prevenție, astfel încât oaspeții noștri să aibă încredere că le oferim un spațiu sigur. Am intensificat programul de curățenie în zonele publice, unde dezinfectăm frecvent suprafețele și avem implementat sistemul de check-in, check-out și plată contactless. Aplicăm distanțarea socială în toate spațiile comune, iar angajații noștri beneficiază permanent de programe complexe de training privind siguranța și igiena.

Alte exemple despre ce înseamnă aceste măsuri sporite pe care le luăm sunt sigilarea camerei după plecarea oaspetelui pentru minim 24 de ore. După acest timp, intră personalul de curățenie și camera rămâne alte 24 de ore nedată spre utilizare.

Oaspeții noștri beneficiază și de un nivel ridicat de îngrijire. Parte a etichetei ALLSAFE, Accor, în parteneriat cu AXA, lider global în domeniul asigurărilor, oferă suport medical oaspeților din întreaga rețea hotelieră. Clienții noștri beneficiază de cele mai moderne servicii de telemedicină prin acces gratuit la teleconsultații medicale și la rețeaua extinsă de servicii medicale profesionale oferite de AXA, prin cadre medicale certificate.

Ideea noastră a fost și rămâne să ne asigurăm zi de zi oaspeții că pot călători și pot fi în siguranță alături de noi. Același mesaj îl avem și față de echipă și colaboratori, căci cred cu tărie în mottoul „c’est le ton qui fait la musique”.

ibis Styles Bucharest City Center 1 m
ibis Styles Bucharest City Center

Autoritățile au luat niște măsuri dure care vă afectează activitatea. Care este părerea legată de aceste măsuri?

Măsurile aspre adoptate la nivel national și local au afectat și afectează dramatic sectorul HoReCa, însă nu pot decât să spun că privim înainte cu speranță și dorință că lucrurile vor reveni la normal cât mai curând. Atât eu cât și acționarii și grupul hotelier Accor am respectat și vom continua să respectăm cu strictele cerințele impuse de către autorități.

În același timp, aceste noi reglementări ne provoacă să lucrăm total atipic, să simțim o presiune fantastică a necunoscutului, să ne reinventăm și să perseverăm cu prudență, dar și cu agilitate totodată.

În cazul nostru, având deja hotelul Mercure Bucharest City Center cu un istoric de aproape 7 ani în piață și noul hotel ibis Styles Bucharest City Center cu deschiderea inițial planificată în aprilie și apoi mutată în 22 iunie, am încercat cât mai mult să balansăm personalul dintr-o unitate în cealaltă, pentru a evita pe cât posibil închiderea de contracte de muncă.

Ce soluții propuneți pentru ca sectorul HORECA să poată funcționa fără pauze și fără probleme sanitare in acest an?

În primul rând, respectarea tuturor măsurilor trasate de autorități, ăară interpretarea de niciun fel a indicațiilor date. Cred că de aici pornește totul, să fim conștienți că ne confruntăm cu această pandemie și să respectăm cu strictețe cerințele impuse.

Totodată, consider că sectorul nostru poate funcționa, chiar și în pandemie, însă cu un număr restricționat de oaspeți în spatiile închise și respectând regulile de distanțare și de igienizare, atât pentru clienți cât și pentru angajați. Angajatorii trebuie să fie în continuare asistați de către stat, dar totodată să încerce să găsească cele mai bune soluții pentru toate părțile implicate. Anul acesta nu mai vorbim de un profit, ci ne străduim să fim pe “break even”.

Cum credeți că putem traversa această criză?

Cu mult curaj, sprijin din partea autorităților și măsuri luate pertinent, dar și adoptate întocmai. Cu mai multă predictibilitate, dar și cu încredere că fiecare dintre cei implicați își face treaba și își îndeplinește responsabilitățile.

Cum veți face față provocărilor în următoarele luni?

Lunile de iarnă aduc, tradițional, un grad mai mic de ocupare pentru hotelurile din capitală, însă, ce nu ne doboară, ne face mai puternici. Vom continua să găsim oportunități chiar și în această perioadă, continuând să respectăm tot ce ce este recomandat de către autorități. Vom încerca să stăm aproape de angajați și de oaspeți, să venim în întâmpinarea lor cu condiții sigure. Și nu ne pierdem speranța că totuși autoritățile vor găsi cele mai bune măsuri de a încerca să ne sprijine.

Avem nevoie cu toții să călătorim, să visăm, să conturăm vacanțe frumoase, momente speciale alături de cei dragi. Industria hotelieră are nevoie de fiecare dintre noi ca să poată continua. Să îi primim pe oaspeții noștri în siguranță și să le oferim experiențe memorabile, indiferent de scenariu și context epidemiologic este ceea ce ne animă și ne dă curaj. Astfel, scriem în continuare povești și amintiri frumoase la Mercure Bucharest City Center și ibis Styles Bucharest City Center.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: