BizRemote by certSIGN Analize Business

Banking la distanță, sigur și eficient atât pentru persoanele juridice, cât și pentru persoanele fizice

22 feb. 2021 3 min

Banking la distanță, sigur și eficient atât pentru persoanele juridice, cât și pentru persoanele fizice

Reading Time: 3 minute

S-a tot discutat în ultima perioadă despre o reorganizare a activităților, astfel încât să răspundă noii ”ordini” a lumii, cu ajutorul tehnologiei.

Există 3 etape în procesul de a ajunge să facem totul 100% digital: digitizarea, adică trecerea de la date în format analog la date în format digital.
Apoi urmează digitalizarea, o etapă în care datele în format digital provenite din etapa anterioară sunt colectate în același loc și devin accesibile mai ușor.
Iar cea de-a treia etapă, transformarea digitală, care permite dezvoltarea de soluții, aplicații, care să utilizeze toate datele în scopul de a îmbunătăți și ușura fluxurile de business.

Așadar, transformarea digitală, sintagma care se află pe buzele tuturor în această perioadă, este cea care determină atingerea unui nivel optim de eficiența operațională, cât și adoptarea unui model de business orientat către client și satisfacerea nevoilor de rapiditate, eficiență și conformitate ale acestuia. 

Primul și poate cel mai important instrument cu care se pornește în această transformare digitală este semnătura electronică calificată.

Orice acord, înțelegere sau parteneriat, dacă discutăm de zona comercială, se încheie printr-un contract care trebuie semnat, iar semnătura electronică calificată este recunoscută în toate statele membre ale Uniunii Europene, fiind singurul tip de semnătură echivalent din punct de vedere juridic cu semnătura olografă.

Știm cu toții că orice business are nevoie de câteva lucruri esențiale pentru a funcționa, iar unul dintre ele, de bază, îl reprezintă contul bancar. De altfel, este una dintre condițiile înființării unei firme: deschiderea unui cont bancar în care să fie virat capitalul social.

Pandemia a făcut ca toate activitățile pe care înainte le făceam ”la ghișeu” să nu mai poată fi atât de ușor de îndeplinit, datorită limitării interacțiunii fizice. Însă ca orice alt domeniu, cel bancar poate fi foarte ușor transformat digital, cu ajutorul soluției Paperless flowSIGN.

Banking la distanță prin Paperless flowSIGN

Cum se derulează totul? Reprezentantul băncii care se ocupă de contul persoanei juridice are de trimis la semnat și aprobat câteva documente ce trebuie semnate de împuternicitul unei persoane juridice  în relație cu banca.

Reprezentantul băncii are semnătură electronică de la certSIGN și încarcă în aplicația Paperless flowSIGN documentele respective. Îl trece pe împuternicit ca semnatar și fluxul este pornit. Acum există două scenarii:

  1. Semnatarul nu are un certificat calificat pentru a semna, ceea ce înseamnă că va intra automat în procesul de identificare video și emitere de semnătură electronică calificată. Va semna apoi documentele, urmând ca fiecare din părți să își descarce documentul final.
  2. Semnatarul deține un certificat calificat, citește documentele, le semnează, apoi le descarcă direct din aplicație.

Important – în cazul scenariului 2, aplicația verifică automat atât integritatea documentului, cât și dacă semnătura folosită este una calificată sau nu. Acest lucru se realizează prin intermediul Listelor sigure sau Trust Lists, definite de regulamentul eIDAS, unde se pot verifica toate certificatele calificate. Listele sigure sunt elemente esențiale pentru construirea încrederii între operatorii de piață, deoarece ele indică statutul de calificat al prestatorului de servicii în momentul supravegherii.

Prezența fizică la bancă nu mai este necesară, cu o semnătură electronică

În cazul persoanelor fizice, lucrurile stau exact la fel, astfel că prezența fizică la bancă nu mai este necesară.

Tot procesul este extrem de simplu, iar cel mai important lucru este că are o mobilitate extrem de mare. Se poate semna de oriunde și de pe orice tip de dispozitiv, chiar și de pe telefonul mobil. Singurul lucru de care ai nevoie este o conexiune la internet.

Se asigură opozabilitate documentelor semnate de părți (bancă-client) și siguranță 100% a faptului că identitatea semnatarului este cea reală, prin utilizarea serviciilor de încredere eIDAS care stau la baza utilizării platformei Paperless flowSIGN (identificare video echivalentă cu prezența fizică și semnătura calificată realizată la distanță cu un sistem certificat, recunoscut și validat la nivelul Comisiei Europene.  

Această soluție este potrivită, așadar, pentru activitați recurente în relația cu clienții persoane juridice (acte aditionale, contracte de credit, convenții de salarii, mărire/micșorare linie de credit, împuterniciți pe cont etc.) și PF (overdraft, card de credit, card de debit, împuterniciți pe cont, credite auto/nevoi personale, actualizare date etc.).

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: