fbpx
Analize

Brandul Loredana

11/04/2013

author:

Brandul Loredana

<p> <strong>Companiile doresc sa-si asocieze numele cu ea, fanii umplu salile in turnee, iar show-urile sale sunt printre cele mai cautate. Brandul Loredana a fost creat si consolidat in peste 25 de ani si inseamna talent, munca, inspiratie, inovatie, energie, rabdare, stil. Dar si bani</strong>.</p> <p>  </p> <p> Este o vedeta cu un stil propriu, o aparitie unica, o longevitate de invidiat si cu un simt extraordinar al evolutiei gusturilor publicului. Loredana inseamna voce, ima gine, carisma si profesionalism, dar si, dupa cum aveam sa descoperim in cursul interviurilor pentru acest cover story, un om cu picioarele pe pamant, fara ifose de vedeta. Traieste de aproape 30 de ani sub lumina stralucitoare dar deseori neinduratoare a reflectoarelor si in tot acest timp a crescut constant, ca artist, dar si ca manager al propriului brand. Nu este usor sa fii in pielea Loredanei.</p> <p>  </p> <p> Am aflat asta in timpul celor patru intalniri, strecurate printre pregatirile si spectacolele pentru cel mai recent turneu, “Loredana 2013”. Se spune ca lucrurile simple sunt cel mai greu de facut si, cand o vezi cu dezinvoltura pe scena sau la televizor, crezi ca altii au muncit ca ea sa fie acolo. Dar Loredana Groza (43 de ani) este creierul intregii sale activitati, incepand de la muzica, versuri, stil, coregrafie (chiar daca apeleaza si la  colaboratori), coafuri, tinute de scena si terminand cu acordul de a-si asocia sau nu imaginea si numele cu anumite branduri. Si poate mai putin important, dar nu de neglijat, este faptul ca Loredana nu are o asistenta personala, se ocupa singura de pagina sa de Facebook si are in spate o echipa mica.</p> <p>  </p> <p> In afara de formatia Agurida, fondata de Loredana in 2000, vedeta are doi manageri cu rol si de PR, un impresar, un make-up artist si un hair stylist cu care a colaborat in permanenta in ultimii doi ani (inclusiv pentru show-ul Vocea Romaniei) si un economist. “E greu, dar si palpitant. In fiecare zi e o alta zi. In fiecare zi o iau de la capat. Mi-am format o infrastructura care sa ma ajute in munca mea”, declara vedeta. Loredana a incercat sa-si ajusteze formula de colaboratori astfel incat sa se adapteze crizei economice. “Formula cu care cant este una stabila. Oamenii stiu ca, atunci cand canta cu mine, nu au grija zilei de maine. Nu plec trei luni si stau in concediu. Imi salvez timpul ca toata lumea sa castige. Nu vreau sa castig doar eu, trebuie sa castige fiecare. Ei trebuie sa-si plateasca  chiria, sa-si cumpere instrumente.”</p> <p>  </p> <p> Chiar daca este obositor, Loredanei nu-i place sa se planga, pentru ca, spune ea, totul a fost o alegere constienta. Seriozitatea si responsabilitatea Loredanei merg pana intr-acolo incat, desi are concerte aproape la fiecare sfarsit de saptamana, nu a anulat niciodata un concert in peste 25 de ani de cariera. “Chiar daca eram cu febra, cu vocea in pioneze, am strans din dinti si, desi m-a durut, m-am dus sa cant, ca sa nu sufere nimeni”, povesteste ea. Ca manager, Loredana vrea ca lucrurile sa fie cat mai simple. “Nu vreau o cohorta de oameni dupa mine. Fiecare om trebuie platit si vreau sa tin acest  business,oamenii care lucreaza in spatele numelui meu, o echipa mica, dar valoroasa.” Nu a apelat niciodata la cineva pentru construirea brandului personal: “Am facut-o singura, din instinct si din nevoie. Intotdeauna am incercat sa vad oportunitatile”.</p> <p>  </p> <p> Loredana e atenta la tot ce se petrece in strainatate in muzica, stiluri de dans, atitudine, tinute. Este genul de om care s-ar putea supranumi “Da”. “Nu vreau sa zic «nu». Uneori am suferit pentru ca am vrut sa fac pe plac unor oameni si am facut niste compromisuri din cauza asta. Dar prefer sa raman cu aceste pareri de rau decat sa-i fac pe altii sa sufere atunci cand lucreaza cu mine. Este adevarat ca nu poti sa-i multumesti pe toti”, mai spune artista. Loredana este foarte exigenta si cu ea. Este atenta la detalii pana in cele mai mici amanunte.</p> <p>  </p> <p> <strong>Investitiile Loredanei</strong></p> <p> Un artist ca Loredana are si cheltuieli pe masura imaginii create. Mai mult, videoclipurile, albumele si  spectacolele si le produce singura, sunt investitii proprii. Spre exemplu, turneul “Loredana 2013” a fost pentru solista o investitie in imagine, in relatia cu fanii, nu o sursa de profit. “Un turneu este o investitie mare si cu riscuri pe masura, pentru ca tine de receptivitatea fanilor si de puterea lor de cumparare. Multi vor sa vina sa ma vada, dar trebuie sa si poata. Inteleg acest lucru. Eu as fi vrut sa pun biletele cat mai ieftin, sa fac posibil accesul cat mai multor oameni, dar in Romania este o mare problema: nu sunt sali. Sunt foarte mici si atunci esti nevoit sa gasesti un compromis, sa pui un pret la bilet care sa-ti acopere cat de cat o parte din cheltuieli”, explica artista.</p> <p>  </p> <p> Cel mai mare turneu national din ultimii ani, “Loredana 2013”, a insemnat cheltuieli de deplasare (10 orase, in intervalul 15 martie – 8 aprilie), cazare si masa pentru 35 de persoane (in turneu vine si o trupa de balet), tinute, invitati, melodii mai noi sau mai vechi. “Cand te duci intr-un turneu national si stai in vanzarea unor bilete in niste sali foarte mici, care nu depasesc 800, maximum 1.000 de locuri, trebuie sa faci astfel incat atunci cand esti pe scena, oamenii sa nu vada ca e un efort sa ajungi in fata lor.</p> <p>  </p> <p> Trebuie sa vii cu bani de-acasa. Dar este respectul meu pentru fani. Si de-asta am facut acest turneu, nu pentru profit”, spune Loredana. Solista a avut in sprijinul sau trei branduri cu care si-a asociat numele: Avon, Dero si Catinel – Natural Health, care au suportat o parte din cheltuielile turneului. Cel mai recent album, “Dragoste”, lansat de Media Pro Music la sfarsitul anului 2012, a insemnat o alta investitie. “Absolut la orice album al meu, chiar daca este editat de Media Pro Music, investitia imi apartine. Bugetele eu mi le stabilesc la inceput”, explica ea.</p> <p>  </p> <p> Cea mai mare parte a albumului a fost scrisa in Germania, la München, pentru ca Loredana se concentreaza mai bine atunci cand se rupe de forfota din Bucuresti, dar si pentru ca a colaborat cu Uwe Bossert, chitaristul trupei Reamonn. “Am nevoie de liniste, detasare, intimitate, pe care de multe ori in iuresul acestor zile nebune si nopti nu poti sa le gasesti”, spune artista. Calculand si investitia in videoclipul “Apa”, albumul “Dragoste” se ridica la cateva zeci de mii de euro, explica Loredana, fara a preciza insa suma Intr-o societate in care majoritatea albumelor sunt piratate, artistii nu au cum sa castige din vanzarea albumelor lor.</p> <p>  </p> <p> Loredana este constienta de asta si recunoaste ca s-a luptat mult pentru drepturile de autor. “De cand am reglementat cat de cat, alaturi de colegi de-ai mei, la inceputul anilor ’90, aceasta piata a dreptului de autor pot sa spun ca am venituri anuale mult mai bune decat erau in 1993 – 1994.” De atunci isi scrie in proportie de 100% muzica si versurile melodiilor sale, iar in cazul colaborarilor cu alti muzicieni (B.U.G. Mafia, Mihai Ogasanu, Smiley, Marius Moga etc.) artista isi aduce propria contributie.</p> <p>  </p> <p> Veniturile din drepturi de autor vin din single-uri precum “Apa”, care a fost timp de sase saptamani numarul unu pe toate canalele TV si radio, din reclamele facute pe muzica artistei ori cu vocea  sa, din vanzarile din redevente de pe albume. “Ma uit cu durere cand vad ca albume nu se mai fac, toata lumea scoate single-uri. E pacat, pentru ca un album este ca o carte, este felul in care te poti exprima cu adevarat”, mai spune Loredana. Agurida Unlimited, firma de productie a Loredanei, se ocupa de toate albumele si concertele ei.</p> <p>  </p> <p> Solista lucreaza cu compania de booking si management Office Talent Shop, impreuna cu Carol Dermengiu, Gelu Constantinescu si Alex Sintea care o impresariaza. Dar cea mai mare investitie a Loredanei in afara de muzica este in ima ginea proprie: tinute, make-up si stilist. “Am investit enorm in mine. 80% din ce castig investesc in spectacolele mele, instrumente, haine, clipuri, pentru ca lumea trebuie sa stie ca astea nu mi le face nimeni cadou.” Artista poarta haine de la Manoush, Alexander McQueen, Joy Williams, dar si de la designeri romani cum ar fi Dana Budeanu, Female, Mircea Barbulescu, dar si creatii personale. “Imi plac lucrurile eclectice, la fel cum e si muzica mea”, completeaza Lory. “Toate hotararile referitoare la cum arat si  cum ma imbrac imi apartin. Daca-mi place un model, il aduc in personalitatea mea. Asta in orice, make-up, coafura, haine si muzica.”</p> <p>  </p> <p> <strong>Ambasador de branduri</strong></p> <p> Profesionalismul dar si nonconformismul sau au facut din Loredana ambasadoarea mai multor branduri, dar si a comunitatii gay, “o idee revolutionara pentru unii, dar pentru mine fireasca”, cum spune artista. Relatia cu brandurile a fost o alegere reciproca, pentru ca a avut si cazuri cand a refuzat campanii ce nu se potriveau cu stilul sau cu principiile sale. Firme precum Avon, Dero, Romtelecom, Volvo, LG, Finlandia si sucurile Catinel au dorit ca solista sa le prezinte produsele. De ce crede Loredana ca este atat de curtata? “Construind acest  brand constant de peste 25 de ani si facandu-l atat de atractiv pentru mai multe generatii, au venit si aceste branduri inspre mine. Nu fac rabat la calitate si-mi respect munca mea si a celor din jur si incerc sa fac totul din ce in ce mai bine si sa invat din greseli, sunt atenta la detalii – chiar daca sunt idei geniale, detaliile conteaza poate mai mult si tradeaza faptul ca acel lucru nu e pregatit asa cum trebuie si nu e profesionist”, enumera ea atuurile alegerii sale.</p> <p>  </p> <p> Loredana mai crede ca un profesionist este o ca o companie pe care trebuie sa o  gestionezi toata viata, pentru ca niciodata nu poti sa spui ca le stii pe toate. “Fiecare provocare este un nou invatamant pe care-l tragi de fiecare data si mi se pare incitant. Urasc rutina”, spune ea. Primul brand endorsat de solista dupa Revolutie a fost Pionierul, care producea pantofi sport. “As putea spune ca reclamele sunt  profitabile, pentru ca implica un efort mai mic decat un album sau un concert – nopti, zile pierdute pentru a crea un cantec, a-l inregistra, a-l promova. Agentiile au deja conceptul si nu mai trebuie decat sa compenseze creativitatea mea. Ce-mi ramane este doar sa fiu de acord sau sa fac in asa fel incat lucrurile sa fie bine pentru toate partile, pentru ca nu cred intr-o asociere in care sa castige doar unul singur. Cred foarte mult in altruism in afaceri si in faptul ca trebuie sa te implici cu adevarat atunci cand iti legi imaginea de un produs si sa ajunga in fata publicului cat mai aproape de perfect iune”, explica Groza. Ca si in cazul altor artisti, Loredana a simtit ca, dupa criza, sponsorii si toate marile companii si-au revizuit drastic bugetele si au fost din ce in ce mai putini cei care au investit in muzica, in concerte sau videoclipuri.</p> <p>  </p> <p> <strong>Un artist complex</strong></p> <p> Loredana a lansat de-a lungul carierei sale 20 de albume, a jucat in mai multe filme si telenovele, a scris muzica pentru genericele a opt filme si a vandut milioane de discuri. A luat nenumarate premii. “Nu stiu cate premii am luat, nu-mi place sa tin socoteala. Nu cred ca a venit momentul bilantului, mai am multe de spus. Iar premii am luat de cand ma stiu, de mica, de la gradinita, pana de curand.”</p> <p>  </p> <p> In 1999, Loredana a devenit cea mai bine vanduta coperta din istoria revistei “Playboy” Romania. In 2010 a lansat bestsellerul “Sexting”. A scris muzica si versurile a peste 250 de cantece. Inainte de albumul “Dragoste”, inregistrat la München, Loredana a inregistrat la New York albumul “Tzuki” (2009). Pe acest album a adunat primele single-uri certificate in limba engleza, melodii scrise cu muzicieni internat ionali. In acelasi timp, Loredana este antrenoare la show-ul de la Pro TV “Vocea Romaniei”.</p> <p>  </p> <p> Chiar daca munca sa e destul de solicitanta, Loredana spune ca este ceea ce si-a dorit. “Intotdeauna poti mai mult, asta e clar, si a-ti depasi limitele este un sport de performanta pe care eu il practic de cand ma stiu si nu-mi place sa spun «Nu pot» sau «Nu vreau». De fiecare data incerc. Daca am spus ca fac un lucru, l-am facut. Nu am inselat, sper, niciodata asteptarile celor din jur, in mod voit. Poate daca s-a intamplat au fost cazuri izolate. Dar in cea mai mare parte a timpului, atunci cand am spus ca fac un lucru l-am facut”, incheie Loredana.</p> <p>  </p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE