Eisberg România: Creștere sănătoasă în vremuri instabile
Reading Time: 3 minuteAnul trecut, producătorul de salate fresh Eisberg România, un brand prezent pe piața din România de 30 de ani, a trecut printr-un proces de rebranding.
Despre ce presupune noua imagine a brandului, dar și despre planurile de consolidare pe piața din România, Bulgaria și Moldova ne-a vorbit Nicoleta Scarlat, Sales Manager la Eisberg România.
Tot mai multă lume adoptă un stil de viață sănătos, care implică și o alimentație sănătoasă. Cum se resimte acest trend în vânzările Eisberg din ultimii ani?
Adoptarea acestui stil de viață sănătos este, de prea multe ori, la nivel declarativ, dar asta nu înseamnă că nu este un trend pe creștere. Încă simțim creștere de două cifre de la an la an. Volumele cresc, prețul scade. Desigur mă poți întreba cum pot spune că prețul scade având în vedere că tu cumperi o salată cu un preț de circa 20% mai mare față de acum doi ani deși inflația declarată e mai mică.
Simplu, noi nu majorăm prețul, doar îl ajustăm conform condițiilor de achiziție create de factorul vreme – condițiile meteo care afectează culturile de materie primă, și conform condițiilor date de instabilitatea economică. Spre exemplu prețurile pentru achiziția de materie primă în 2025 negociate cu fermierii sunt cu 15-25% mai mari față de anul trecut, iar „ordonanța trenuleț” ne-a adus un plus de 10% doar din compensarea salariilor. Este greu să crești sănătos când lucrurile sunt instabile.
La începutul anului trecut, Eisberg România a trecut printr-un important proces de rebranding. Ne poți spune câteva cuvinte despre acesta?
Da. În lumea ternă creată de culorile de bej, galbui, maro din farfuriile cu cartofi, carne, doar prăjite, maximum fripte, era nevoie de un aer nou, proaspăt, ceva să amintească oamenilor despre importanța alimentației și de valoarea dată de legumele care reușesc, nu doar vizual, să ne coloreze viața.
Salatele merg cu orice, cu toții merităm să ne bucurăm de o farfurie colorată, implicit de o viață sănătoasă. Vrem să amintim oamenilor că noi luăm decizia ce mâncăm și că echilibrul în farfurie duce la o viață la fel de echilibrată. Poate fi ceva frumos, repet, depinde de noi.
Care sunt planurile pe care le aveți pentru următoarea perioadă de timp?
La un nivel mic, intern, vrem să creștem pe piața din România și Bulgaria, în Moldova suntem deja reprezentați destul de bine. Lucrăm să dezvoltăm ceva nou pe linia de produse, dificil tare cu materiile prime și disponibilitatea lor.
La nivel macro, ne dorim să trăim vremuri liniștite și de pace, ne dorim să ne ținem oamenii aproape și să creștem împreună, ne dorim stabilitate. Nu putem influența toate acestea, dar pentru oameni, pentru lucrurile la care putem pune umărul, avem programe în derulare. Un exemplu concret este că în cadrul Eisberg România am implementat cursuri de educație civică – binele comun este prioritar pentru că nu există să ne fie rău în comun și bine individual.
Care au fost cele mai importante proiecte în care a fost implicat Eisberg anul trecut?
Este dificil să vorbesc de ceva special. La începutul pandemiei citeam șocată cum producători de alimente se lăudau cu implementarea de reguli de siguranță alimentară și mă întrebam ce făcuseră până atunci. La noi, oamenii ne-au zis să nu le mai spunem de mască și mănuși, fiindcă le știau de ani de zile și oricum sunt sătui de spălat pe mâini, fiindcă asta fac de când s-au angajat în Eisberg. Legat de 2024 pot spune că am decis să fim mai atenți la HoReCa și să ne extindem și pe piața asta.
Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 391 (15 martie – 15 aprilie 2025). Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz


