Analize

Go big or go home

4 oct. 2011 4 min

Go big or go home

Reading Time: 4 minute

EXCLUSIV – Din estul salbatic in estul asiatic

Pentru Brandient este un pariu urias. Pentru Aneta Bogdan este o decizie logica de extindere in afara unei piete locale prea aride.

Dar este si implinirea unui vis despre care partenerul ei din Brandient, Cristian -Kit- Paul, i-a vorbit de ani buni de zile. “Vreau sa facem acest lucru pentru placerea de a-l face, de a incerca, de a experimenta, in primul rand”, spune Aneta Bogdan.

Despre ce este vorba? Incepand din acest an, Brandient, compania de branding condusa de Aneta Bogdan, si-a deschis un birou la Singapore pentru a avea acces la clienti de pe piata internationala. “Vreau sa deschidem intr-un loc cu oportunitati uriase si riscuri pe masura si sa le propunem o competenta inovatoare, castigate intr-un mediu emergent si dificil cum este Europa de Est, si pe care credem ca o putem multiplica in acea parte a lumii”, spune cu entuziasm Aneta Bogdan. Singapore este un loc special pentru Brandient din mai multe puncte de vedere. Cristian -Kit- Paul a fost o perioada freelancer acolo in anul 2000 si i-a povestit mereu Anetei Bogdan despre acest oras-stat fabulos.

Dupa ce l-a vizitat si ea, acum cativa ani, a revenit aproape obsesiv acolo, trei ani la rand. Avantajul orasului-stat Singapore este evident pentru orice companie cu ambitii internationale: guvernul local a construit un hub creativ pentru Asia de Sud-Est, un loc superfunctional, cu limba engleza ca limba oficiala, foarte primitor pentru afaceri, cu coruptia redusa foarte aproape de zero. “As zice ca e aproape un loc al viitorului”, spune Aneta Bogdan. Aceasta a avut intalniri cu reprezentantii guvernului, cu mici studiori de design si cu filiale ale firmelor globale, cu oameni de business si expatriati, iar rezultatele exceptionale in urma acestor discutii au pus clar Singapore pe harta Brandient. Ce inseamna rezultate exceptionale? Cele 10 intalniri programate din Romania, prin contactele pe care le avea Brandient, s-au transformat la fata locului in 20, datorita eficientei extraordinare a networkingului. “Daca faci o impresie buna, esti imediat recomandat mai departe. Banuiesc ca la fel de usor ti se inchid usile daca iti pierzi reputatia”, arata Managing Partner-ul companiei Brandient.

NAVETA IN ASIA

Nou-infiintata companie Brandient Asia este detinuta in proportie de 100% de actionarii Brandient. Pentru moment, membrii echipei din Romania fac naveta pe rand, pentru a cauta cele mai bune solutii de office, parteneri locali si asa mai departe. Primele contacte de business au fost deja realizate, dar Aneta Bogdan este constienta de faptul ca trebuie sa fie pregatita pentru o cursa pe termen lung, mai ales ca in Singapore sunt prezente aproape toate grupurile de branding si design globale plus firme locale. “Fiind doar la inceputul intentiilor noastre de dezvoltare, nu putem spune prea multe, dar un lucru este cert – potentialul unei piete precum Asia de Sud-Est este de zeci de ori mai mare decat al pietelor locale esteuropene sau chiar occidentale si, in plus, piata de acolo creste de cateva ori mai repede”, spune cu optimism Aneta Bogdan.

In acest moment, estimarile sunt de sase luni pana la un an pentru a pune pe picioare un birou operational la turatie maxima. Brandient a gasit deja un roman vorbitor de chineza care va sta acolo permanent si care, printre altele, a lucrat in Brandient, deci cunoaste businessul. Din fericire, serviciile Brandient nu necesita o prezenta fizica in fiecare tara, de aici venind si logica deciziei de a plasa compania intr-un hub precum Singapore. “Speram ca aceasta miscare sa elimine cel putin doua din limitarile pe care le avem in Romania: plafonul de prêt (acolo nu vom fi perceputi ca o firma scumpa) si volumul de cerere, care acolo este imens”, spune Managing Partner-ul de la Brandient.

In perspectiva, biroul din Romania si cel din Singapore vor lucra in tandem, realizand “o fertilizare reciproca” intre talentele dezvoltate aici si cele de acolo. In ceea ce priveste clientii potentiali, acestia sunt pe de o parte firmele locale din Singapore care cauta sa iasa tot mai mult pe pietele externe, dar, mai ales, piata din Asia de Sud-Est, care priveste Singapore ca pe o sursa de inteligenta si creativitate premium. Evident, daca firmele romanesti care opereaza global se vor dezmorti si vor realiza potentialul imens al zonei, Brandient doreste si ii va putea ajuta in acest demers. “Ceea ce am vazut acolo, cuplat cu cresterea economiilor din Asia de Sud-Est si criza vestului, ne-a condus aproape natural la decizia de a deschide o firma in Singapore. Desigur ca am discutat inainte si despre variantele Shanghai sau Hong Kong, dar decizia a fost facilitate de mediul de business din Singapore, de faptul ca limba engleza este limba oficiala si de experientele nemijlocite pe care le-am avut acolo”, spune Aneta Bogdan.

ASALT ONLINE

Extinderea din Singapore este cuplata cu lansarea unui nou site international al Brandient, care arata anvergura globala a companiei. Noul site era oricum necesar din motive de evolutie a tehnologiilor, mai ales dupa revolutia social media. “Noul website semnalizeaza deschiderea biroului din Singapore si ne prezinta ca pe o firma internationala – cel putin in calitate si abordare – cu competente speciale insa pentru clientii emergenti”, subliniaza Aneta Bogdan.

Sintagma care insoteste numele Brandient pe noul site este “The Eastern branding company” (compania de branding din est), semnalizand ca, desi brandingul a fost inventat in Occident, e nevoie de un fler estic (indiferent ca vine din Europa sau din Asia de Est) care sa serveasca mai bine aceste piete emergente. “Noi chiar am invatat ceea ce ne-a aratat scoala occidentala de branding si putem sa ne comparam acum, fara falsa modestie, cu ceea ce fac firmele globale de branding (prin definitie, de sorginte vestica)”, spune Managing Partner-ul de la Brandient.

Compania a ajuns la nivelul la care livreaza servicii la nivelul oricarei astfel de firme, dar are in plus “un insight, o intelegere si o empatie speciala cu antreprenorii, cu firmele si comunitatile emergente, fie din piete in curs de dezvoltare, fie din pietele mature (spre exemplu Silicon Valley)”. Sunt declaratii indraznete, dar Aneta Bogdan e cunoscuta pentru faptul ca nu vorbeste absolut niciodata fara o acoperire mai solida ca granitul. Astazi Singapore, maine lumea!

Citeste si:

Brandient  Antreprenoriat in branding
Romania. Tara fara brand de tara
Brandul personal nu tine de ego

Aneta vazuta de Cristian -Kit- Paul Brandient

Aneta vazuta de Bogdan Naumovici 23 Communication Ideas

Aneta Bogdan- Despre schimbari

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: