fbpx
Tech

Inovatia: solutia tuturor timpurilor

17/02/2011

author:

Inovatia: solutia tuturor timpurilor

<p> <strong>Inovatia este motorul pentru progres</strong><br /> Din experienta mea, este mai indicat sa provoci "creierele talentate" pentru a spori capacitatea de inovatie, in loc sa extragi solutii (cum fac destule companii) din forta diversitatii. |n perioade dificile prima abordare este optima, pentru ca odata starnita, inovatia se propaga dincolo de produse si servicii, in toate planurile, in toate zonele de activitate din organizatie.</p> <p>  </p> <p> La preluare, Fabryo Corporation se afla deja in plin proces de reorganizare. Era evident ca adaptarea, eficientizarea clasica sau improvizatiile (ca metode de raspuns imediat la cerinte si probleme) nu mai erau suficiente pentru o evolutie accelerata! Organizatia avea nevoie de transformare! Or, transformarea nu este posibila fara inovatie. Aceasta directie, prin mecanismele create, a revolutionat compania: luam decizii ce contrazic modul traditionalstandard de a actiona si adoptam pozitii diferite, chiar opuse sabloanelor tipice unor industrii sau piete.<br /> <br /> <strong>Dezvoltarea de produse</strong><br /> Respectandu-si promisiunea fata de consumatori, Fabryo nu este un simplu producator: este "Creator de vopsele"! Aceasta identitate ne obliga sa inovam si sa construim "staruri". Cum facem asta? |n primul rand prin inlaturarea gandirii defensive si relaxarea controlului rigid al gandirii verticale. Este esential sa ne punem foarte multe intrebari, apoi incepem sa generam si sa culegem idei! Colectarea ideilor nu se rezuma doar la "centralizarea" unor cuvinte. Este important sa identifici, sa recunosti ideile dominant polarizante si sa cauti cai diferite de a privi lucrurile.</p> <p>  </p> <p> Nu in ultimul rand, in procesul de inovatie este bine sa avem incredere in intuitie. Orice oportunitate trebuie fructificata, mai ales in perioada de criza! Piata si obiceiurile de consum se schimba – dar oamenii continua sa consume! De aceea, noua ne place sa spunem ca luam "decizii inaintea ideilor", pentru ca incercam sa anticipam nevoile lor. Am constatat ca dupa zeci de ani de supraconsum, cand puterea de cumparare scade, clientul redevine din "shopper" – "consumer", inlocuind in minte "VREAU" cu "AM NEVOIE!" Aceasta nevoie, pentru noi, producatorul, se traduce in dezvoltarea unor produse cu beneficii unice, care sa livreze pe termen lung.<br /> <br /> <strong>Iata un exemplu concret</strong><br /> Savana cu teflon, vopseaua superlavabila pentru baie si bucatarie, este un produs unic, inovator, realizat dupa o reteta originala, pentru a face fata problemelor care apar in incaperile cu umiditate mare (condensul, murdaria si mucegaiul). A fost lansat anul acesta in martie, ca o solutie mai degraba pentru renovari, reparatii, decat pentru noi constructii. Mare succes! La numai 6 luni de la lansare, produsul reprezinta 10% din totalul vanzarilor lavabilei cu Teflon.</p> <p>  </p> <p> Experienta utilizatorului cu produsul tau (intr-o perioada cand majoritatea producatorilor "optimizeaza" retetele din considerente de cost) da potentialul real al brandului tau la raft. Starul nostru este Savana. Ce am facut, de fapt, in 2009? Inovatie in actiune: nu ne-am oprit. Am creat optiuni acolo unde ele nu existau sau acolo unde au esuat altii! Am lansat 8 produse noi, dintre care 3 cu beneficii unice.</p> <p>  </p> <p> Redesignul ambalajelor la marcile Savana si Innenweiss, dublat de campaniile de comunicare, au contribuit si ele la succes. |ntr-un an in care consumul a scazut cu pana la 30%, Fabryo a devenit lider de piata in industria lacurilor si vopselelor decorative. Castigand cota de la concurenti, a inregistrat o crestere liniara de +39,5% a cotei de piata in octombrie 2009 fata de martie 2008 (conf. ultimului studiu MEMRB). Concluzia este simpla: inovatia si creativitatea sunt solutiile tuturor timpurilor.</p> <p> <em>Aliz Kosza este Director General Executiv Fabryo</em></p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE