Marketing

Marcile private – 12% cota de piata3 min

17/06/2013 2 min read

author:

Marcile private – 12% cota de piata3 min

Reading Time: 2 minute

<p> Marcile private au crescut in 2012 cu trei puncte procentuale fata de anul precedent, de la o cota de piata de 9% la 12%, potrivit studiilor <a href=”http://www.gfk-ro.com”>GfK</a> care monitorizeaza consumul casnic.</p> <p>  </p> <p> Numarul de gospodarii care au cumparat cel putin o data o marca privata din orice format de retail a atins potentialul maxim inca din 2011  – mai mult de 9 din 10 gospodarii din Romania achizitionand marci private.</p> <p>  </p> <p> Astfel, daca pana acum cresterea segmentului era influentata de atragerea de noi cumparatori, in 2012 piata a atins o etapa de consolidare, in care avem cumparatori loiali marcilor private. Acestia fie cumpara din ce in ce mai multe categorii, fie cumpara in mod repetat aceleasi produse.</p> <p>  </p> <p> Rezultatele din GfK Leaflet Monitor confirma si ca 2012 a marcat o intensificare a promovarii marcilor private in cataloagele retailerilor. Daca in 2010 si 2011, aproximativ 3% din produsele promovate erau marci proprii, ponderea acestora a urcat la aproape 10 procente anul trecut.</p> <p>  </p> <p> Cea mai buna dezvoltare o putem vedea in segmentul de produse alimentare, unde marcile private acopera 17% din valoarea totala pentru consumul casnic.</p> <p>  </p> <p> 2012 a adus cresteri importante ale marcilor private in categorii precum cascavalul (+8 puncte procentuale din total categorie), iaurtul simplu (+7 puncte) si cerealele de mic dejun (+6 puncte).</p> <p>  </p> <p> Marcile private au o prezenta buna si in segmentul produselor de ingrijire a casei, unde acopera 11% din valoarea totala. Cel mai frecvent, produsele din hartie – servetele, servete de bucatarie, servetele umede sau hartie igienica – sunt vandute sub eticheta “marca proprie”.</p> <p>  </p> <p> “Diversificarea categoriilor si a segmentelor de piata pe care patrund – dezvoltarea brandurilor de nisa, intrarea pe segmente premium si super-premium – dar si intensificarea activitatilor de marketing si de comunicare sunt motoarele de crestere pentru produsele marca proprie”, spune Raluca Raschip, Consumer Goods & Retail Director GfK Romania.</p> <p>  </p> <p> Studiul Panel de gospodarii are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2012 a aproximativ 90 de categorii de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 2.200 gospodarii, reprezentativ la nivel national.</p> <p>  </p> <p> Incepand din ianuarie 2013, GfK Romania a inlocuit metoda clasica de colectare a datelor cu ajutorul jurnalului de cumparaturi cu o solutie inovatoare – scanarea codurilor de bare ale produselor de larg consum. In plus, numarul de gospodarii monitorizate a crescut la 3.000. Odata cu aceste schimbari, GfK a marit si numarul de categorii monitorizate. La cele deja analizate, se adauga: fructe si legume proaspete si congelate, carne proaspata si procesata, alcool, produse de ingrijire pentru bebelusi, inghetata, sosuri si dressing-uri, mancare pentru animale.</p> <p>  </p> <p> GfK Leaflet Monitor, studiul derulat de GfK Romania inca din 2004 analizeaza cataloagele promotionale ale tuturor retailerilor prezenti pe piata locala: hipermarketuri, supermarketuri, discounteri, cash & carry si magazinele traditionale (La Doi Pasi). GfK Leaflet Monitor este un instrument implementat si in Cehia, Slovacia, Ungaria si Bulgaria.</p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE