Interviuri Marketing

Nadia Tataru: vom ramane mereu un mediu sigur pentru copii

16 dec. 2015 6 min

Nadia Tataru: vom ramane mereu un mediu sigur pentru copii

Reading Time: 6 minute

In decembrie anul acesta, primul radio pentru copii din Europa a implinit 10 ani de emisie. Despre cum au fost acesti ani, despre esente si transformari, dar si despre planuri, am discutat cu Nadia Tataru, fondator si director general al Itsy Bitsy.

Nadia Tataru-1
Nadia Tataru, Itsy Bitsy

Ati aniversat primii zece ani. Ce s-a schimbat in tot acest interval in viata echipei Itsy Bitsy?

Intr-adevar, lucrurile s-au mai schimbat, dar nu in punctele esentiale. As incepe cu ce a ramas neschimbat.

Am fost si vom ramane mereu un mediu sigur pentru copii, un loc in care parintii isi pot lasa copiii fara griji. A ramas neschimbat spiritul de bucurie si dragul nostru de copii. Pentru ei muncim si lor ne dedicam activitatea. A ramas neschimbata atitudinea noastra de invatacel si deschiderea pentru nou, creativitatea. A ramas neschimbata si preocuparea noastra de a fi de folos parintilor, asa cum ei au nevoie.

Ce s-a schimbat a fost modul in care am raspuns nevoilor si dorintelor copiilor si parintilor. In echipa Itsy Bitsy avem astazi mai multi parinti decat acum zece ani, si asta ne conecteaza si mai tare cu nevoile targetului. Odata cu aparitia mai multor canale TV pentru copii, a retelelor de socializare, a tehnologiei in viata fiecarui copil, a alimentelor din ce in ce mai sintetice etc., noi ne-am adaptat continutul programelor pentru a fi cu adevarat actuali. De aceea, acum avem mai multi oameni in echipa care realizeaza emisiuni de ajutor pentru parinti.

S-a schimbat si importanta pe care o da echipa muzicii pe care o difuzam. Odata cu noi, piata muzicala pentru copii a evoluat foarte – foarte tare. La inceputul radioului aveam foarte putine piese romanesti pentru copii in playlist, pentru ca nu existau. Acum avem de unde alege si asta e foarte bine. 

Si s-a mai schimbat ceva: cred ca acum putem vorbi despre o profesie noua, cea de realizator de emisiuni radio pentru copii. Asa ceva nu exista acum 10 ani si ne-a fost destul de greu sa o cream. E nevoie de experienta si cunostinte concomitente de jurnalism, actorie si parenting. Si inca o schimbare ar fi aceea ca acum avem parte de multa sustinere din partea specialistilor (medici, psihologi, traineri etc.) si vedetelor pe care ii consideram partenerii nostri si ne bazam pe ei in construirea programelor noastre.

Cum a evoluat brandul Itsy Bitsty in acest timp? De la ce ati pornit si ce ajuns acum?

Am inceput emisia chiar in decembrie 2005 ca primul radio pentru copii din Europa. Eram atunci o echipa de oameni implicati cu tot sufletul si priceperea in ceva ce putina lume credea ca va functiona. Ne-am  jucat pe calea undelor cu cei mici, am starnit creativitatea si am adus starea de bine in familie. In 2007 am inceput sa ne extindem emisia si in alte orase ale tarii, iar anul 2008 a ramas in amintirea echipei noastre si pentru cunoscuta campanie “Apara Inocenta Copilului Tau”, realizata impreuna cu colegii nostri de la GMP Advertising. Impreuna am castigat Bronz la Effie. In 2009 ne-am repozitionat pe piata media ca platforma pentru copii si parinti isteti, care cuprindea postul de radio, site-ul www.itsybitsy.ro si evenimente pentru familii cu copii. Inl 2012 eforturile si dedicatia intregii echipe au fost premiate de  International Advertising Association cu „Premiu pentru excelenta in productie Radio”. In 2013 am fost implicati intr-un demers sustinut de cercetare a nevoilor publicului nostru si pe baza rezultatelor am decis sa dedicam mai multa atentie parintilor. Dupa opt ani in care ne-am adresat foarte mult copiilor, grila de programe s-a schimbat si mare parte dintre programe a fost dedicata parintilor, raspunzand nevoilor de sprijin si relaxare, de informare. In acelasi an 2013 am primit de la Consiliul National al Audiovizualului “Premiu de excelenta pentru programe dedicate copiilor”. Anul trecut am lansat un nou logo si un nou slogan – “Bucurie in familie“ care exprima pozitionarea pe piata ca singurul radio pentru parinti si copii, din Romania.

Cat spatiu aveti alocat in prezent programelor educative pentru parinti?

Parintilor le-am dedicat intervalele orare 09:00 – 17:00 si 21:30 – 6:00. Sunt ore la care copiii sunt la gradinita sau la scoala, isi fac temele sau dorm. In aceste intervale avem emisiuni precum “Lejer pe tocuri” cu Ruxandra Rusan (9:00 – 12:00), “Meditatii pentru parinti” cu Cristina Trepcea (16:00 – 16:30 si 22:00 – 22:30), “Traieste sanatos cu Simona” (11:30, 16:30, 22:30), “Psihotaclale” emisiune in direct realizata de Cristina Trepcea (joia, 21:30 – 23:00) si Happy Music.

Grila de programe Itsy Bitsy FM este gandita in functie de orarul zilnic al familiei, programul de scoala sau vacanta al copiilor, cu emisiuni noi sau de sezon in functie de nevoile ascultatorilor mari si mici.

Care este la momentul acesta spatiul alocat intre programe de informare, programe educativ-culturale, programe de divertisment si advertising?

Radioul ca produs media se consuma pentru divertisment si nici Itsy Bitsy nu face exceptie. Asa ca noi oferim un timp in familie placut si divertismentul ocupa cea mai mare parte a grilei, adica 80%. As vrea insa sa precizez ca divertismentul de la Itsy Bitsy este unul sigur pentru copii, pentru ca nu gasesti vulgaritati, ironii, cinism etc. La noi se rade impreuna cu publicul, nu radem unii de altii. Concursurile radio pe care le organizam, atat pentru parinti, cat si pentru copii, au intotdeauna un subtrat educativ.

Programele educativ-culturale ocupa 15% din grila, iar cele informative 5%, toate aceste procente fiind unele impuse de licenta acordata de CNA.

Itsy Bitsy este constient de rolul formator pe care il are si toate programele sunt facute cu mare atentie atat pe continut, cat si pe forma. Avem un continut foarte bine documentat si usor de preluat.

Cand ati lansat postul de radio ati anuntat ca nu veti accepta reclame ale unor branduri “nesanatoase” pentru copii. Cum reusiti sa mentineti echilibrul intre nevoia de sustinere financiara si respectarea acestui principiu?

Asa e. Si in continuare nu acceptam astfel de reclame. Si e greu… e foarte-foarte greu sa rezistam. Sa faci programe pentru copii si programe educative pentru parinti este mult mai costisitor decat sa difuzezi muzica si programe de linie, cum se face in general in radio. Si toate programele noastre sunt productie proprie. Ne-ar placea si ne-ar fi de mare ajutor sa avem mai multi parteneri comerciali sau bugete mai mari alocate. Toti cei care ne-au investit pana acum cu incredere si pentru care am realizat campanii de promovare apreciaza impactul pe care l-am avut si lauda echipa Itsy bitsy pentru creativitate, implicare si rezultate.

Din pacate, inca multe branduri cand aud de Itsy Bitsy se gandesc doar la copii si nu realizeaza ca radioul este ascultat de fiecare copil cu un adult alaturi. Si parintii sunt cel mai consumator public posibil, pentru ca sunt oameni care investesc intr-o casa mai mare, intr-o masina mai sigura si mai mare, in electronice, in cosmetice de calitate, in vacante all inclusive, in sanatate si ingrijire, in alimente pentru intreaga familie, nu doar pentru copil si exemplele pot continua. Iar publicul Itsy Bitsy este format din oameni din mediul urban, de 25-45 de ani, cu statut social AB (manageri, cu studii superioare, activi) , parinti de copii pana in 10 ani (conform A.R.A.).

 

Sondaj realizat de Asociatia pentru Radio Audieta (A.R.A) in perioada septembrie – decembrie 2014 si ianuarie – aprilie 2015 in Bucuresti

In cate orase emiteti la ora actuala? Cu cate ati inceput in urma cu 10 ani?

La ora actuala Itsy Bitsy FM se aude in 19 orase imprastiate in peste jumatate din tara: Alba Iulia, Alexandria, Bacau, Botosani, Braila, Galati, Slobozia, Bucuresti, Cluj-Napoca, Craiova, Focsani, Giurgiu, Navodari, Constanta, Resita, Satu Mare, Sibiu, Targoviste, Tulcea. La inceput am avut licenta doar pe Bucuresti.

Ce inseamna la ora actuala brandul Itsy Bitsy?

Brandul Itsy Bitsy este cred cel mai curat si folositor brand media romanesc pentru parinti si copii.

Itsy Bitsy a fost si este un brand viu, care a crescut odata cu publicul si cu fiecare om din echipa. In decursul celor 10 ani, din echipa Itsy Bitsy au facut parte peste 120 de oameni si fiecare a contribuit la acest brand, picurand putin din sufletul sau. 

Itsy Bitsy inseamna o stare de spirit si o comunitate de oameni care vor sa ofere si sa aiba bucurie in familie.  Si din aceasta comunitate fac parte copii si parinti, specialisti in educatie, sanatate si parenting, vedete, branduri comerciale, parteneri educationali, ONG-uri.

Cu ce planuri incepeti 2016? Dar urmatoarea decada?

In perioada urmatoare vrem sa fim si mai aproape de publicul nostru, mai accesibili. Vom dezvolta programele radio, dar ne vom dezvolta mult si pe restul canalelor pe care publicul le are acum la indemana. Vom oferi divertisment de calitate si parintilor si copiilor, vom oferi informatii de parenting parintilor, vom veni in sprijinul familiilor pe canalele on-line atat de usor de accesat acum.

 

 

 

 

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: