fbpx
Companii

Programele de incentivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile companiilor

28/03/2013

author:

Programele de incentivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile companiilor

<p>  </p> <p>  </p> <p> Compania Sodexo Solutii pentru Motivare, jucator de top pe piata romaneasca a solutiilor de motivare B2B, a studiat modul in care utilizarea solutiilor de incentivare non-cash (sub forma de tichete sau programe online inovatoare) a partenerilor de business poate influenta indicatorii companiilor pe parcursul unui an.</p> <p> Beneficiile de incentivare non-cash pe care companiile le ofera partenerilor, dealerilor, resellerilor, distribuitorilor, beneficiarilor, consumatorilor si clientilor pot impulsiona veniturile anuale ale companiilor cu 9,6%, iar veniturile medii generate de fiecare om de vanzari cu 2,1%.</p> <p> Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclama, publicitate si protocol, precum si solutiile online de incentivare a partenerilor de business în atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precadere în industria bunurilor de larg consum (FMCG si SMCG), telecom, auto, servicii financiare.</p> <p> <strong><em>Companiile multinationale au inceput sa implementeze programele de incentivare non-cash la nivel local, în diferite tari, simultan.</em></strong></p> <p>  </p> <p> Monitorizarea unui esantion de 300 de companii la nivel international reflecta faptul ca rezultatele anuale obtinute de companiile care au apelat la recompensarea non-financiara a partenerilor din vanzari, distribuitorilor sau resellerilor pentru atingerea targeturilor stabilite au fost mult mai bune comparativ cu cele raportate, in acelasi interval, de catre firmele care au recurs la motivarea financiara. „Incentivarea non-financiara isi dovedeste eficienta datorata in primul rand faptului ca declanseaza un raspuns psihologic din partea beneficiarilor: utilizand-o, companiile muta competitia partenerilor bazata strict pe recompensele banesti intr-o zona a cadourilor si a recompenselor memorabile”, explica Jean Istasse, Director General al Sodexo Solutii pentru Motivare.</p> <p>  Conform cercetarii Sodexo White Paper: Non-Cash Incentive & Recognition recent realizata la nivel global, in cazul companiilor care au implementat programe de incentivare non-cash, veniturile anuale au crescut cu 9,6%, fata de avansul de 3% inregistrat de catre companiile care au pus accent pe recompensele financiare. Veniturile medii generate de fiecare om de vanzari au crescut cu 2,1%, fata de scaderea de 0,7% resimtita de acelasi indicator in companiile care au recurs la motivarea in bani. Gradul de atingere a targetului a inregistrat un avans de 1,6% in companiile din prima categorie, in vreme ce in a doua categorie indicatorul a reflectat o scadere de 2,2%.</p> <p> Pe masura ce multinationalele au inceput sa isi largeasca programele de incentivare la nivel local si companiile de mici dimensiuni, inclusiv cele locale, le-au urmat exemplul, Sodexo Solutii pentru Motivare a impus pe piata romaneasca doua solutii de incentivare – tichetele Smart Pass si platforma IncentiWise, un sistem online de administrare a programelor de incentivare. „Aceste instrumente folosite pentru incentivarea pe termen mediu si lung a partenerilor de afaceri si a consumatorilor finali pun accentul pe personalizarea serviciilor si pe monitorizarea continua a impactului pe care il au asupra dezvoltarii businessului”, spune Jean Istasse, Director General al Sodexo Solutii pentru Motivare.</p> <p>  </p> <p> <strong>Serviciile financiare si industria auto, in top</strong></p> <p> Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclama, publicitate si protocol, precum si solutiile online de recompensare a partenerilor de business in atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precadere in industria bunurilor de larg consum (FMCG si SMCG),  telecom, auto si servicii financiare.</p> <p> De exemplu, in industria alimentara, obiectivele programelor de incentivare sunt fidelizarea clientilor, cresterea numarului de consumatori, iar participantii la astfel de programe pot fi scolile, cantinele, hotelurile, spitalele si hipermarketurile. In functie de produsele cumparate, participantii acumuleaza puncte ce pot fi utilizate pentru achizitionarea obiectelor dorite. Unul dintre cei mai mari producatorii de bauturi carbogazoase din lume care a apelat la un sistem online de incentivare în magazinele mici a obtinut, in decurs de un trimestru, o crestere cu 5% a veniturilor si o rata de succes de 30%. In industria auto, companiile care si-au incentivat dealerii dezvoltand o interfata web profesionista si interactiva au obtinut o mai mare vizibilitate si un follow-up mai intens in procesul de vanzare din partea lor.</p> <p>  </p> <p> Pana in momentul de fata, pe piata romaneasca, serviciile financiare nebancare (IFN) si industria auto au inregistrat cel mai ridicat ritm de implementare a solutiilor de incentivare. „In Romania, anticipam un interes crescut pentru programele de incentivare din partea industriei constructiilor, dar si din partea industriei bunurilor de larg consum, intrucat ne asteptam la diversificarea paletei companiilor din FMCG, un domeniu destul de dinamic in implementarea acestui tip de solutii”, estimeaza Jean Istasse, Director General al Sodexo Solutii pentru Motivare.</p> <p>  </p> <p>  </p>

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Acest site utilizează fisiere cookie. Prin continuarea navigarii sunteti de acord cu utilizarea acestui tip de fisiere. Mai multe informatii pot fi consultate prin accesarea POLITICI DE CONFIDENȚIALITATE