Stiri Companii by Raiffeisen Bank

UNIQA înregistrează profitabilitate consolidată chiar dacă a plătit mai multe daune

17 sept. 2025 4 min

UNIQA înregistrează profitabilitate consolidată chiar dacă a plătit mai multe daune

Reading Time: 4 minute

UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat în primul semestru al anului 2025 o creștere de 18% a primelor brute subscrise, în comparație cu aceeași perioadă a anului precedent, evoluție susținută în continuare de asigurările non-auto și de cele de viață. Astfel, în primele șase luni ale acestui an, volumul total al vânzărilor a atins nivelul de aproape 80 milioane de euro.

În intervalul ianuarie – iunie 2025, despăgubirile plătite clienților UNIQA au depășit 20 milioane de euro, ceea ce reprezintă o majorare de 44% față de primul semestru din 2024.

Cele două companii UNIQA au încheiat prima jumătate a anului 2025 cu un rezultat financiar solid, având un profit net statutar înainte de impozitare de aproape 12 milioane de euro, în creștere cu peste 40% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

„Rezultatele din primul semestru 2025 confirmă strategia noastră de creștere durabilă și diversificare a portofoliului, evidențiind încrederea pe care clienții o acordă soluțiilor oferite de UNIQA. În contextul actual, marcat de incertitudini economice și sociale, asigurările devin un instrument de protecție financiară tot mai important pentru stabilitatea companiilor și bunăstarea persoanelor fizice. Totodată, fenomenele meteorologice extreme din ultima perioadă subliniază și mai mult necesitatea asigurărilor adaptate pentru a proteja activele și a susține clienții în fața provocărilor cotidiene. UNIQA rămâne dedicată dezvoltării soluțiilor eficiente care să răspundă acestor noi realități, ajutând în mod activ comunitățile și oamenii”, a declarat Paul Cazacu, CEO – Președinte Directorat UNIQA Asigurări.

Asigurările generale au generat în primul semestru al acestui an prime brute subscrise de aproape 45 milioane euro

Asigurările pentru locuință (+7%), asigurările de călătorie (+12%) și asigurările auto facultative CASCO (+6%) au continuat să susțină dezvoltarea segmentului de clienți retail din portofoliul UNIQA.

În zona asigurărilor pentru companii, soluțiile dedicate întreprinderilor mici și mijlocii au generat un avans de 4% al vânzărilor în primele șase luni din 2025, comparativ cu intervalul similar de anul trecut. Pentru aceeași perioadă, segmentul asigurărilor de accidente a înregistrat o dinamică notabilă prin triplarea volumului de vânzări, iar asigurările CARGO au atins un volum de vânzări cu 44% peste cel din primul semestru de anul trecut.

Asigurările affinity au marcat o creștere de 8% a primelor brute subscrise la jumătatea acestui an, comparativ cu primele șase luni din 2024.

În contextul rezultatelor solide înregistrate în primul semestru din 2025, UNIQA continuă să își consolideze angajamentul față de dezvoltarea sustenabilă a mediului de afaceri din România, prin lansarea UNIBOX si UNIBRIX, soluții inovatoare dedicate segmentului corporate. Aceste noi produse sunt gândite pentru a oferi companiilor nu doar protecție împotriva riscurilor specifice, ci și un cadru sigur care să le permită să se concentreze pe creștere și consolidare.

„Prin lansarea noilor produse dedicate companiilor, UNIQA subliniază angajamentul de a fi un partener de încredere pentru comunitatea de afaceri, susținând creșterea durabilă și capacitatea de adaptare într-un mediu economic dinamic. Aceste soluții de asigurare contribuie la stabilitatea operațională a companiilor, oferind instrumente esențiale pentru prevenirea pierderilor și continuitatea activității, răspunzând totodată diversității și complexității fiecărei afaceri, pentru o gestionare eficientă a situațiilor neprevăzute”, a declarat Ramona Bernic, Vicepreședinte Directorat UNIQA Asigurări.

Asigurările de viață oferite de UNIQA au menținut ritmul rapid de dezvoltare, cu o creștere de 47% a vânzărilor la jumătatea a anului 2025, comparativ primul semestru al anului anterior, raportând prime brute subscrise de aproape 35 milioane de euro.

Compania își diversifică continuu portofoliul de produse pentru a răspunde cerințelor actuale ale clienților. Astfel, împreună cu Raiffeisen Bank România, UNIQA a lansat de curând Future Invest Protect și Active Invest Protect – două soluții de asigurare de viață de tip unit-linked, oferind o abordare echilibrată, ce îmbină protecția financiară solidă cu oportunități de investiție, într-un mod flexibil.

„La UNIQA, suntem dedicați să oferim clienților noștri soluții de asigurare de viață care răspund în mod dinamic nevoilor și așteptărilor în continuă schimbare. Creșterea accentuată pe care o înregistrăm pe acest segment reflectă încrederea și valoarea pe care o aducem prin produsele noastre, dezvoltate pentru a îmbina protecția financiară cu oportunitățile de investiție flexibile, confirmând angajamentul de a furniza soluții inovatoare, adaptate stilului de viață și priorităților clienților noștri”, a declarat Mihaela Stroia, CEO – Președinte Directorat UNIQA Asigurări de viață.

Gradul de mulțumire al clienților în cadrul interacțiunii cu UNIQA a rămas ridicat și în primul semestru al acestui an, compania obținând un scor general de 4.6 din 5, conform sondajelor periodice. Clienții au acordat un scor de 4.8 din 5 pentru experiența legată de achiziția și reînnoirea polițelor, iar serviciile de daune au fost evaluate cu 4.7. De asemenea, interacțiunea cu consultantul digital ANA continuă să fie apreciată, primind o notă de 4.8 stele din 5 din partea clienților UNIQA.

Cu o prezență de peste 15 ani pe piața românească și peste 200 de ani de experiență internațională, UNIQA face parte dintr-un grup financiar cu o puternică amprentă europeană. Strategia companiei pune clienții în centrul atenției, prioritizând înțelegerea nevoilor acestora și dezvoltarea de produse și servicii relevante pentru viața de zi cu zi. UNIQA acoperă segmentele Retail, Bancassurance și Corporate & Affinity, oferind soluții inovatoare, accesibile și adaptate specificului fiecărui segment.

Grupul UNIQA este unul dintre liderii pieței de asigurări din Austria și din regiunea Europei Centrale și de Est (ECE). Cu peste 20.000 de angajați și parteneri de distribuție exclusivi, UNIQA deservește peste 17 milioane de clienți în 14 țări.

Ca al doilea cel mai mare grup de asigurări din Austria, UNIQA deține o cotă de piață de aproximativ 21%. În regiunea ECE, compania este prezentă în 14 piețe, iar operațiunile de asigurări din Elveția și Liechtenstein fac de asemenea parte din Grup.

Regiunea SEE – care include Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Muntenegru, Croația, România și Serbia – reprezintă a treia cea mai mare entitate regională a Grupului, cu aproximativ 2.200 de angajați și 2,5 milioane de clienți. Cu sprijinul puternic al Grupului, regiunea SEE continuă să dezvolte soluții de asigurare moderne, digitale și prietenoase pentru utilizatori, contribuind activ la dezvoltarea comunităților locale prin inițiative responsabile din punct de vedere social și investiții continue în oameni.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: