Companii by Raiffeisen Bank Stiri

Akzo Nobel Coatings vine cu noi produse și relansează branduri de top în România

23 sept. 2025 3 min

Akzo Nobel Coatings vine cu noi produse și relansează branduri de top în România

Reading Time: 3 minute

Akzo Nobel Coatings, jucător de top pe piața vopselelor decorative și a acoperirilor, investește strategic pentru a întări poziția companiei pe piața românească și anunță două inovații – sistemul de nuanțare ACOMIX și ambalajele din plastic reciclat, precum și relansarea a două branduri recunoscute din portofoliu: APLA și Rost.

Piața românească a vopselelor decorative și a acoperirilor a demonstrat o traiectorie de creștere constantă, cu un consum de 240.000 de tone în 2024, echivalent cu 490 de milioane de euro. Această creștere este de așteptat să continue, piața fiind estimată să ajungă la aproximativ 500 de milioane de euro până la sfârșitul anului 2025. Renovările reprezintă 80% din consumul de vopsea și se observă o preferință în creștere pentru produsele premium, 85% dintre consumatori optând pentru soluții durabile și fiabile.

„2024 a fost un an de consolidare și reziliență pentru Akzo Nobel Coatings. Am menținut creșterea prin inovare, eficiență operațională și parteneriate solide. În 2025, ne propunem să accelerăm ritmul, aducând soluții durabile și eficiente care să ne aducă mai aproape de clienții noștri.”

Laurențiu Chiriac, Director Comercial Național al Akzo Nobel Coatings

Noutățile sustenabile ale Akzo Nobel Coatings

Ca răspuns la dinamica pieței, Akzo Nobel Coatings s-a concentrat pe consolidarea portofoliului, pe inovație și pe soluții centrate pe client. Sistemul de nuanțare ACOMIX este rezultatul unei investiții de 2 milioane de euro, oferind peste 2.000 de nuanțe de vopsea pentru interior și 320 de opțiuni pentru exterior.

La nivel local, compania înlocuiește ambalajele din plastic virgin cu unele cu conținut de material reciclat, iar obiectivul este de a schimba 50% din ambalaje cu unele cu plastic reciclat până la sfârșitul anului 2025 și de a ajunge la 90% până la sfârșitul anului 2026. Astfel, Akzo Nobel Coatings contribuie la atingerea obiectivelor globale de sustenabilitate.

Compania oferă soluții prin produse pe bază de apă care depășesc din punct de vedere al caracteristicilor tehnice alternativele tradiționale și sunt baza portofoliului de produse prietenoase cu mediul înconjurător, care este în creștere continuă. În viitor, Akzo Nobel Coatings intenționează să introducă mai multe produse pe bază de apă pe piață, întărind astfel angajamentul față de sustenabilitate și de soluții responsabile din punct de vedere ecologic.

Relansarea APLA și Rost, cu un design modern și atractiv, îmbunătățește vizibilitatea brandului Akzo Nobel și susțin alinierea la standardele globale ale companiei. În plus, noul site web Savana, servește ca un hub digital pentru inspirație și suport, oferind o experiență cuprinzătoare și accesibilă atât pentru consumatori, cât și pentru profesioniști.

Compania este dedicată proiectelor de sustenabilitate prin programe destinate reducerii utilizării plasticului virgin, optimizării transportului și extinderii portofoliului de produse prietenoase cu mediul înconjurător.

Cu aproximativ 200 de angajați și o rețea de distribuție solidă, Akzo Nobel Coatings este pregătită pentru o creștere solidă, alimentată de inovație și de un angajament față de sustenabilitate.

Akzo Nobel Coatings anticipează o creștere organică în 2025, susținută de inovații continue, de adaptarea portofoliului și o poziție de piață consolidată ca lider în industria vopselelor decorative și acoperirilor din România.

Culorile anului 2026: Simfonia albastrului

Albul continuă să fie culoarea dominantă în casele românești, dar tendințele indică o creștere constantă a interesului pentru nuanțele moderne și inspirate, atât în spațiile rezidențiale, cât și în proiectele comerciale.

În consonanță cu expertiza globală și tendințele internaționale, Akzo Nobel Coatings anunță Savana Culorile Anului 2026 – Simfonia albastrului, o colecție de trei nuanțe ce aduc armonie și inspirație în orice spațiu: Armonie suavă – un albastru deschis și liniștitor, Note armonioase – un albastru profund și sofisticat, Acord contemplativ – un albastru vibrant și jucăuș. Colecția a fost creată pentru a sprijini exprimarea personală și pentru a aduce un impact pozitiv asupra stării de bine, fiind potrivită atât pentru locuințe, cât și pentru spații comerciale sau birouri.

La nivel global, portofoliul Akzo Nobel include mărci precum Dulux, International, Sikkens și Interpon, compania fiind activă în peste 150 de țări. În România, grupul este prezent cu două entități legale, Akzo Nobel Coatings SRL și International Paint Romania Ltd., respectiv divizii locale de acoperiri industriale (ICO) și vopsele pulberi. Mărcile de vopsele decorative în România sunt Savana, APLA, Sadolin, Hammerite, Rost și Innenweiss.

Secțiune susținută de Raiffeisen Bank

Articole pe aceeași temă: