Alstom va moderniza linia de cale ferată București – Giurgiu în cadrul unui proiect cu o valoare totală de 450 de milioane de euro
Reading Time: 3 minuteAlstom obține un nou contract în România pentru modernizarea tronsonului de cale ferată București-Giurgiu, lotul 2, prin implementarea soluțiilor de electrificare și semnalizări ERTMS Nivelul 2
Acest proiect, în valoare totală de aproximativ 450 de milioane de euro, din care partea Alstom este de aproximativ 25%, va spori capacitatea, eficiența energetică și fiabilitatea serviciilor pe prima linie de cale ferată construită vreodată în România, inaugurată în 1869. Compania românească Arcada Company va executa lucrările de construcții civile.
Acordul a fost semnat de consorțiul Asocierea RailWorks, format din Arcada Company – lider de consorțiu – și Alstom, cu CFR Infrastructură SA, compania națională de infrastructură feroviară. Contractul are un termen de implementare de 36 de luni, termen care include atât faza de proiectare, cât și pe cea de execuție.
Noul contract acoperă modernizarea a 93,45 kilometri de linie feroviară simplă care leagă București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontiera Giurgiu. Proiectul va include electrificarea, modernizarea infrastructurii și suprastructurii, sisteme de semnalizare și telecomunicații, precum și construcții civile. Modernizarea va facilita o viteză maximă a trenurilor de pasageri de 160 km/h.
„Acest nou contract consolidează poziția de lider a Alstom pe piața feroviară din România, atât în soluții de semnalizări, cât și în domeniul electrificării feroviare și va contribui la revitalizarea unui adevărat reper istoric al căilor ferate din România. Va fi o altă realizare semnificativă pentru echipa noastră în continuă creștere, formată din peste 230 de ingineri cu înaltă calificare, a căror expertiză deservește atât proiectele noastre locale, cât și pe cele internaționale”
Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Republica Moldova.
Compania Alstom va fi direct responsabilă pentru implementarea sistemului modern de semnalizări ERTMS de nivel 2, implementarea soluției de control digital al trenurilor, precum și pentru lucrările de electrificare, inclusiv alimentarea cu energie electrică și linia aeriană de contact.
Linia de cale ferată de frontieră București Nord – Giurgiu Nord leagă România de culoarul paneuropean Rin – Dunăre (fostul Coridor IV) și de țările din sud-estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia). Linia leagă direct România și Bulgaria printr-un pod feroviar numit Podul Prieteniei. Lucrările incluse în acest proiect vor acoperi linia de cale ferată până la intrarea pe acest pod.
Lider mondial în soluții de semnalizare ERTMS
Alstom este lider mondial în implementarea standardului european de semnalizare ERTMS, iar compania este recunoscută ca un pionier în dezvoltarea de noi funcții și standarde. Soluțiile digitale ale Alstom oferă eficiență optimă și un nivel ridicat de siguranță și securitate. În Europa, Alstom furnizează peste 30% din liniile ERTMS de nivel 2 în operare, demonstrând contribuția sa semnificativă la această tehnologie pe întregul continent.
Alstom activează în România de peste 30 de ani și este lider de piață în electrificare feroviară și soluții de semnalizare, precum și în domeniul materialului rulant nou, cu comenzi în derulare pentru trenuri de metrou, trenuri electrice de călători și locomotive electrice.
Alstom este responsabilă de implementarea soluțiilor de semnalizare și/sau electrificare pe ramura de nord a coridorului feroviar Rin-Dunăre, precum și pe două loturi ale liniei de cale ferată Cluj-Oradea. Prima soluție de semnalizare urbană de tip CBTC din țară este în curs de implementare de către Alstom pe Magistrala 5 a metroului din București, unde compania furnizează, de asemenea, noi trenuri compatibile CBTC. Alstom face parte din consorțiul care construiește al doilea sistem de metrou din România, în orașul Cluj-Napoca, care urmează să fie prima linie de metrou complet automatizată din țară.
Alstom este furnizorul de servicii de mentenanță pentru flota metroului din București de peste 20 de ani, având în prezent în derulare un contract pe termen lung, valabil până în 2036.
Urmăriți Revista Biz și pe Google News. Abonamente Revista Biz