MarComm Publicitate Stiri

“Brands Talk: Identity & Culture” aduce la București nume importante ale publicității est-europene

4 apr. 2025 4 min

“Brands Talk: Identity & Culture” aduce la București nume importante ale publicității est-europene

Reading Time: 4 minute

Tereza Svěráková, Co-Fondatoare a agenției Oak, și Davor Bruketa, Co-Președinte al Bruketa&Žinić&Grey – vizionari multipremiați, celebrați de AdAge drept leaderi ai culturii creative contemporane, plecați din Est, relevanți global, sunt speakerii primei edițiii din seria Brands Talk: Identity & Culture, cu focus pe creativitate est europeană.

Evenimentul semnat de #TheAlternativeSchool, are loc pe 24-25 aprilie la Centrul Ceh din București și explorează intersecția dintre branding, identitate națională și pop culture în două zile intense – conferință pe 24, de la 6 PM și workshop pe 25 aprilie de la 4 PM.

Tereza Svěráková, Co-Fondatoare a agenției Oak
Tereza Svěráková, Co-Fondatoare a agenției Oak

24 aprilie: Conferința

În cadrul evenimentului se va analiza ce înseamnă un narativ de brand local performant, cum faci terapie națională prin branding și business de succes în proces, cum construiești coerent un discurs „glocal” și ce au în comun stilistica publicității cu evoluția socială în regiune.

Celor doi invitați străini li se alătură talentații care vor reprezenta România la Cannes Lions în competițiile YoungLions: Cristiana Trifu & Mădălina Sandu (Digital – empowered by Raiffeisen Bank România), Alexandra Moisescu & Cătălina Manea (Print – empowered by Ursus Breweries) și Alexandra Roșu-Ciobanu & Tudor Ile (PR – empowered by Ursus Breweries). La eveniment pot fi descoperiți și cine sunt căștigătorii competițiilor de la Roger Hatchuel Academy și ERA – Equality, Representation & Accessibility, susținuți de Invizibilii.ro

Davor Bruketa, Co-Președinte al Bruketa&Žinić&Grey
Davor Bruketa, Co-Președinte al Bruketa&Žinić&Grey

25 aprilie: Workshop – How to win a lion

Pe 25 aprilie, la workshop, participanții au ocazia să lucreze alături de Young Lions, fiind ghidați de Tereza, Davor & Teodora în exercițiul aplicat “How to win a Lion” – cu focus pe insight, strategie, idei, soluții și editarea board-ului de competiție – fie pe unul dintre brief-urile oferite de TheAlternativeSchool, fie pe un board și-un studiu de caz creat deja în agenție.

Când & unde?

24 aprilie | 6:00 PM – 9:30 PM – Conferință

25 aprilie | 4:00 PM – 7:00 PM – Workshop “How to win a lion” pentru echipe mixte – brand manageri & creativi

📍Centrul Ceh, București

De ce să fii acolo?

– Acces la insight-uri despre branding și strategie în cod antropologic

– Cum codezi și decodezi pop-culture pentru conectare cu audiențele și-un business prosper

– Cum construiești branding relevant la nivel local, celebrat la nivel internațional

– Tehnologii de ultimă generație în brandingul din Europa de Est

– SDG goals și relevanța în business, cu coloratură locală

-Heritage local, relevant global, cu suportul brandurilor vizionare

– Cum gândesc oamenii care-au câștigat YOUNG LIONS / Roger Hatchuel Academy & ERA și pleacă la Cannes Lions în 2025

– Networking cu oameni interesanți din industrie

– Un răsfăț pentru palat, în tradiționala cheie a #TheAlternativeSchool

„Am realizat diferența izbitoare dintre clișeele identitare și experiența directă când am călătorit prima dată în Slovenia, la un festival regional, în ’98. Ea s-a simțit și mai tare, când am ajuns la Cannes Lions, la scurt timp după, la fel de neexpusă interacțiunilor cu lumea de-afară, cum poți fi doar după izolarea ermetică din comunism. Detestam felul în care era percepută România – plina de clișee dubioase și de bube în cap, dar eram îndrăgostită de oferta festivalului — o lectură a celor mai mari provocări și conflicte ale lumii, transformate în insight-uri, oportunități și soluții, toate decodificate în cheia unică a  brandurilor care vorbeau toate limbile culturilor lumii. O încântare pentru un creator cu suflet de antropolog, vă zic! Putea și România? Clar!

Să devin Ambasadoarea Cannes Lions, în 2005, a fost cel mai spectaculos teren de joacă pentru a construi o strategie cu bătaie lungă, prin educație și lobby, croită să schimbe obiectivele industriei locale și, în același timp, percepțiile Occidentului despre România, în comunitățile creative internaționale.

Douăzeci de ani mai tarziu, ne uităm în oglinda retrovizoare a istoriei recente, nu doar la transformarea comunității noastre, care a devenit între timp, alături de film, industrie strategică pentru România la Export, ci și la felul în care au evoluat cele mai influente piețe din regiune. Identificăm patternuri relevante, extragem concluzii cu substanță și ne ajustăm strategiile pentru următoarele capitole,” a declarat Teodora Migdalovici, ambasadoarea Creativității și fondatoarea #TheAlternativeSchool.

Puțină istorie

Fondată în 2005 de Teodora Migdalovici, odată cu preluarea posturii de ambasadoare a Cannes Lions, #TheAlternativeSchool a fost platforma strategică care-a deschis un fertil dialog între culturile creative ale lumii, dar și drumul diplomației private pentru talentele locale în medii internaționale, prin programe editoriale, de lobby, educație, consultanță, competiții și evenimente. Școala este, până astăzi, unul dintre catalizatorii importanți pentru marile transformări ale industriei creative, contribuind activ la schimbarea reputației României la festivaluri și evenimente internaționale relevante.

În ultimii 20 de ani, #TheAlternativeSchool a remodelat mentalitatea industriei locale cu privire la ceea ce românii pot realiza în cele mai exigente arene creative din lume. Veteranii școlii au bifat toate metalele grele, de la bronz la aurul Cannez și foștii studenți au devenit azi voci influente în brand managementul local și internațional – cea mai recentă realizare a unuia dintre ei e cea a lui Filip Gonzacenco, premiat cu aur, în 2024, alături de echipa lui de la Publicis Paris.

Articole pe aceeași temă: