Stiri Companii

Mingle: Cum își propune un startup să schimbe la față recrutarea din România

7 feb. 2022 3 min

Mingle: Cum își propune un startup să schimbe la față recrutarea din România

Reading Time: 3 minute

În ultimul an am asistat la digitalizarea activităților din companii, iar zona de resurse umane este una dintre ele. În contextul muncii hibrid, companiile au înțeles că au nevoie de instrumente mai performante și de o structură mai clară pentru HR.

Totuși, dintre ariile HR-ului, recrutarea rămâne în continuare una dintre cele mai slab digitalizate. În multe companii din România, recrutarea se face în continuare cu teancul de CV-uri pe birou, documente Excel și multe conversații pe email.

Însă acest peisaj a început deja să se schimbe accelerat, după cum au observat fondatorii Mingle – un start-up românesc care dezvoltă o aplicație pentru digitalizarea recrutării.

Cătălina Dobre și Bogdan Dudău au identificat problemele industriei drept o oportunitate de business și au dezvoltat un software prin care companiile își pot optimiza procesele de recrutare. Astfel a luat naștere Mingle, o aplicație care își propune să reducă munca manuală și să scape HR-ul de documentele Excel.

„Într-o analiză pe care am făcut-o anul trecut, am descoperit că 40% dintre companiile din România nu au un soft de recrutare, iar alte 34% își doresc să investească într-unul.Este un trend care se face simțit și anul acesta.Oamenii s-au familiarizat cu tehnologia prezentă peste tot în viața de zi cu zi și au ajuns să caute activ soluții prietenoase inclusiv pentru nevoile lor de business.”, declară Cătălina Dobre, unul dintre fondatorii Mingle.

Ce își doresc companiile să digitalizeze

Companiile simt nevoia să-și organizeze bazele de date cu candidați într-un singur loc, astfel încât să aibă acces la toate informațiile despre aceștia, inclusiv parcursul fiecăruia și feedbackul echipei.

Un alt aspect important este automatizarea rapoartelor și posibilitatea de a măsura principalii indicatori ai recrutării în timp real.

După acoperirea aspectelor esențiale, următoarea prioritate este automatizarea sarcinilor manuale și eficientizarea fluxurilor de lucru. Aici intră activități precum comunicarea cu candidații, programarea interviurilor, colectarea feedbackului intern și evaluarea de după interviu.

Cum va evolua digitalizarea în 2022

În 2022, companiile vor continua investițiile în zona de resurse umane pe care le-au început încă din 2020. Odată cu creșterea în popularitate a muncii în regim hibrid, digitalizarea este singura soluție pentru crearea unor procese eficiente, indiferent de unde se desfășoară activitatea.

În anii următori, cel mai probabil se va face trecerea către sisteme integrate, intuitive și accesibile, care să acopere cât mai mult din procesele interne și să contribuie la automatizarea sarcinilor manuale.

„Am simțit pe pielea noastră că cresc investițiile în zona de HR, în special în ceea ce privește recrutarea. Pe acest fond am reușit să încheiem 2021, primul nostru an complet de business, cu 18 clienți și o cifră de afaceri de aproape 60.000 Euro. Pentru 2022, suntem încrezători că vom ajunge la 60 de clienți și că vom crește veniturile de cel puțin 4 ori, la aproximativ 250.000 euro. Este o estimare realistă ținând cont de trendul puternic de digitalizare pe care îl observăm.”

Tranziția către tehnologie intuitivă

Utilizatorii moderni s-au obișnuit cu aplicațiile prietenoase și rapide cu care interacționează în viața de zi cu zi. Astfel, aceștia ajung inevitabil să aibă aceleași așteptări de la softurile pe care le folosesc la birou. Vom observa așadar, în anii următori, creșterea adopției de către mediul de business a unor aplicații care să fie user-friendly și intuitive.  

„De când am lansat Mingle, în aprilie 2020, am observat că echipele de resurse umane începeau să adopte mai mult tehnologia, însă într-o formă care să fie cât mai ușor de utilizat. Am avut surpriza să descoperim o piață flămândă după produse simple, prietenoase, intuitive.

Astfel ne-am dat seama că s-ar putea să fie o oportunitate în spațiul acesta de a oferi o soluție accesibilă și ușor de folosit în care echipele de recrutare să poată administra tot ce au nevoie: de la publicarea joburilor, colectarea candidaților, gestionarea feedbackului și extragerea rapoartelor.

Mingle asta face și de aici a plecat ideea, din dorința de a ajuta și de a îmbunătăți experiența utilizatorilor”, conchide Cătălina Dobre.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: