fbpx
BizRemote Stiri

Cum văd părinții școala online3 min

12/05/2020 2 min read

Cum văd părinții școala online3 min

Reading Time: 2 minute

Mai bine de jumătate dintre părinți consideră că instrumentele online ar trebui folosite și pe viitor în realizarea proiectelor școlare, în timp ce 35% dintre aceștia afirmă că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educațional.  

O bună parte dintre părinți (peste 70%) sunt de părere că sistemul educațional trebuie să fie pregătit din punct de vedere digital pentru situațiile excepționale – epidemii, ninsori abundente, potrivit rezultatelor studiului Vocea Super Teach@Părinți. Totodată, 50% dintre părinți consideră că instrumentele online ar trebui folosite de-acum înainte și în coordonarea lucrului în echipă pentru realizarea proiectelor, în timp ce 35% afirmă că predarea online ar trebui introdusă în totalitate în procesul educațional.

„Chiar dacă declararea stării de urgență și introducerea școlii online le-a transformat semnificativ stilul de viață, părinții au observat utilitatea instrumentelor online în acest context și nu numai. Atât ei, cât și copiii lor s-au adaptat ușor și rapid în folosirea acestora. Mai mult decât atât, ei consideră un atu faptul că cei mici se familiarizează cu utilizarea platformelor digitale.”, punctează Adina Nica, Consultant Cercetare și Strategie la compania de cercetare Open-I Research.

Aproape 30% dintre respondenți au lucrat de acasă în această perioadă, 28% au continuat să meargă la joburi, în timp 18.7% nu au muncit deloc. Siguranța locului de muncă nu a fost însă pe primul loc în rândul temerilor părinților, acesta fiind ocupat de grija pentru sănătatea familiei (76%), urmat de incapacitatea copiilor de a recupera orele pierdute (20%).

„Cele mai mari provocări au venit ca urmare a acomodării la izolarea socială. Printre cele mai mari dificultăți menționate de către părinți s-au numărat ajustarea programului în funcție de cel al copilului și găsirea unui echilibru între flexibilitate și autoritate. Acestea au fost urmate de: găsirea metodelor prin care să-i țină ocupați pe cei mici pe parcursul zilei, timpul crescut petrecut cu gătitul și curățenia, împărțirea spațiului și tehnologiei pentru evenimentele online, precum și diminuarea timpului personal.“, spune Felix Tătaru, Președinte GMP Group și co-fondator al proiectului SuperTeach.

58.9% dintre părinți au spus că cei mici au fost vizibil afectați de distanțarea fizică față de colegi și prieteni. În același timp, 25.6% au declarat că școala online a fost o sursă mai mare de stres pentru copii, comparativ cu cea offline.

De la declararea stării de urgență, 72% dintre părinți au păstrat legătura cu profesorii pe grupurile de discuție online, în timp ce 28.5% au primit informări pe mail, WhatsApp sau alte platforme.

Întrebați dacă li s-a schimbat părerea despre profesorii copiilor lor în ultimele două luni, 58.8% dintre părinți au declarat că părerea lor a rămas neschimbată, iar 17% au spus că aceasta s-a îmbunătățit semnificativ, ceea ce confirmă că părinții apreciază eforturile profesorilor în a se adapta în educația digitală.

După ce am stat de vorbă cu profesorii din comunitatea noastră prin studiul Vocea SuperTeach@ Profesori, ne-am dorit foarte mult să aflăm cum se văd lucrurile și din partea cealaltă, repectiv de la părinți. Am vrut să vedem în ce măsură au considerat utile inițiativele profesorilor, ce efecte și reacții au observat la copiii lor, dar și cu ce provocări s-au confruntat în această perioadă. Pentru a optimiza procesul educațional în lunile care urmează, este nevoie să avem o perspectivă de ansamblu asupra situației și să găsim cele mai bune soluții împreună. Astfel, avem nevoie de feedback continuu si Vocea SuperTeach își propune să fie un barometru de feedback constant din partea profesorilor, părinților și copiilor. ”, a spus Cristina Gheorghe, Președinte al Institutului Dezvoltării Personale și co-fondator al proiectului SuperTeach.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *