Analize Marketing

Despre romani si romanism

16 sept. 2014 2 min

Despre romani si romanism

Reading Time: 2 minute

Analizand evolutia celor mai puternice branduri romanesti in ultimii 5 ani,  pentru realizarea studiului despre  brandurile romanesti, echipa Unlock Market Research a tinut sub lupa si schimbarile de comportament ale romanilor in ultimii ani. Prezentarea Adinei Vlad din cadrul evenimentului BrandRo, cand am lansat noua ierarhie a Celor mai puternice 100 de branduri romanesti a fost edificatoare.

Ca popor, romanii pun raul in fata. Ne iubim tara intr-un mod posesiv si de cele mai multe ori toxic. Avem o cultura colectiva, fiindu-ne comod sa apartinem unui grup, cu care ne asociem, si, comparativ cu alte natii, suntem un popor sensibil. Asa reiesea din studiile de piata realizate in ultimii ani. Noua stare de fapt a romanilor este surpriza acestui an!

“De anul trecut, asistam la o schimbare radicala in comportamentul romanilor. In urma analizei pe care am realizat-o reiese clar ca recesunea, aceasta criza care nu se mai termina, ne-a ajutat sa evoluam. Ne-a ajutat sa ne redescoperim. Avem, cu sau fara voia noastra, mai multa experienta. O experienta care ne-a maturizat. Incepem sa ne revenim din depresia care ne-a cuprins in 2012 si, mai mult, incepem sa nu mai ne identificam cu un grup. Ne gandim din ce in ce mai mult cine suntem si am inceput sa ne redescoperim eul”, a declarat Adina Vlad, Managing Partner, Unlock Market Research. 

Criza ne-a provocat si a pus sub semnul intrebarii tot ce eram. Ne-a determinat sa ne redescoperim. Culmea, dupa aceasta criza, a inceput sa dispara din comportamentul nostru teama de risc. Pentru ca, asa cum spun cei intervievati in studiu, nu mai avem multe de pierdut.

Desi calculam in continuare totul, am inceput sa experimentam si sa identificam ce ne place. Am inceput sa trecem de la a fi practici la a avea grija de noi. Dupa 2 ani in care am fost si gandit ca niste roboti, incepem sa redevenim oameni!

O alta mare schimbare e faptul ca incepem sa ne iubim tara constructiv. Avem experiente si putem vedea si compara schimbarile din ultimii ani, atat de la noi, cat si de peste hotare, unde am observat ca si lor le e greu. Nu ne mai punem problema legata de cat de rau e aici, ci cautam sa vedem ce e bine la noi!

Romanismul are, asadar, o tendinta clara de crestere. Mai mult, oamenii incep sa inteleaga de fapt ca Romania suntem noi. Ca fiecare dintre noi, dar si brandurile romanesti, spunem povesti despre Romania. Si am inceput sa credem in noi, in romanii simpli, nu doar in eroi si campioni!

Imagini de la conferinta de lansare a studiului 100 cele mai puternice branduri romanesti.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: