Marketing

Eleganta si pragmatism

4 feb. 2014 2 min

Eleganta si pragmatism

Reading Time: 2 minute

<p> <strong>Cu 18 ani de experienta in politici publice, lobbying si advocacy, public affairs si comunicare, Laura Florea conduce din 2008 firma de consultanta in comunicare Point Public Affairs.</strong></p> <p>  </p> <p> <strong>Cum a fost 2013 pentru Point Public Affairs?</strong></p> <p> Rata de retentie a clientilor este foarte mare in Point Public Affairs. Sase dintre clientii nostril sunt cu noi de peste 3-4 ani, trei dintre ei sunt cu noi chiar de cand ne-am infiintat. In 2013 am pierdut cu regret un singur client din cei traditionali, dar am castigat 8 clienti noi cu contracte pe o durata de cel putin un an si multe proiecte punctuale mai mici. Nu toti clientii noi au fost castigati prin pitch-uri, unii au venit direct la noi si ne-au solicitat serviciile. Unele dintre pitch-uri au fost organizate la sfarsitul anului trecut, dar se vor aplica in 2014. Am participat la 8 pitch-uri mai importante si am castigat 6 dintre ele.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care sunt particularitatile pietei romanesti de public affairs?</strong></p> <p> Piata de public affairs din Romania este fara indoiala in crestere. Asta inseamna ca un segment din ce in ce mai mare al mediului de afaceri intelege nevoia de servicii profesionale de lobby si public affairs. Desi am vazut un interes crescand in zona companiilor romanesti, care participa tot mai activ in procesul decizional, in continuare masa de clienti provine preponderent din zona multinationalelor, care sunt mai sofisticate in relatia cu autoritatile, chiar daca sunt birocratice. Antreprenorii romani vin si ei repede din urma. Au inceput sa inteleaga ca agenda de telefon garnisita cu persoane publice nu rezolva problemele. Pe partea cealalta, sunt oamenii politici si armata administratiei, care simuleaza ca sunt interesati de mediul de afaceri. Dupa declaratiile publice despre incurajarea investitiilor, urmeaza sedintele interne despre cum sa le taxeze, “ca au de unde”. Insa atitudinea asta o vedem si pe strada si in presa. “Sa nu le plangem de mila” e justificarea pentru orice. E greu sa combati asta cu argumente rationale. Convingerile personale, interesele politice, presiunea sociala, capacitatea administrativa slaba, toate contribuie la formarea legilor. Trebuie sa fii echipat sa intelegi si sa faci fata.</p> <p>  </p> <p> <strong>Care sunt tendintele la nivel global si cum reusesc companiile de profil din Romania sa tina pasul </strong><strong>cu acestea?</strong></p> <p> Comunicarea integrata este fara indoiala cheia succesului in public affairs. Globalizarea, modificarile de canale media si cresterea vitezei informatiei sunt factorii care au impus noile trenduri. Daca pana in anii 2000 public affairs si lobby erau dominate de intalniri unu la unu cu decidentii, astazi e nevoie de toate canalele si formele de comunicare pentru a pune subiectele pe agenda publica si pentru a castiga favorabilitatea publica. Campaniile care reusesc sunt cele care tin cont de contextul politic si social si sunt abordate din toate perspectivele, inclusiv perspectiva juridica. Din ce in ce mai multe campanii sunt complexe si, pe langa relatii directe cu autoritatile, se executa prin tactici de PR si media relations, evenimente, uneori publicitate si comunicare digitala. </p>

Array

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: