Stiri

Era Cool: Cum se face punte între generații cu ajutorul muzicii

1 apr. 2024 4 min

Era Cool: Cum se face punte între generații cu ajutorul muzicii

Reading Time: 4 minute

Trei prieteni, Răzvan Marina, Andreea Bîtcă și Ionuț Varodi și-au pus împreună talentele și experiența pentru a da naștere unei noi agenții de evenimente. Prima propunere Era Cool, menită să arate cum muzica poate genera o punte între generații, este 94 VERSUS 04/Dance Party, care va avea pe 5 aprilie a doua ediție.

Într-o discuție cu cei doi fondatori, Răzvan Marina și Andreea Bîtcă, Biz a căutat să afle geneza agenției și care sunt planurile pentru viitorul apropiat.

Era Cool

Ce își propune EraCool Events?

Andreea Bîtcă: Proiectul Era Cool a pornit din pasiunea lui Răzvan pentru muzică și dorința lui a împărtăși cu ceilalți oameni energia și mesajul pe care îl transmite ea. De aceea ne-am propus să aducem muzica mai aproape de oameni și să îi oferim locul principal în fiecare eveniment pe care îl vom face. Era Cool își propune așadar să conecteze oamenii și să creeze comunități pentru pasionați, să ofere tinerilor posibilitatea de a descoperi muzică mai puțin cunoscută și să trezească amintirile din copilărie și adolescență celor ca noi. Ne mai dorim ca aceste evenimente să creeze o punte între generații, unde cuvântul cool să aibă aceeași semnificație pentru toți.

Care este rolul fiecăruia dintre voi în agenție?

Răzvan Marina: Eu pot fi considerat the mastermind în echipa noastră, fiind co-fondator și cel care se ocupă de crearea conceptelor și a playlist-ului pentru fiecare event. Cu pasiunea pentru muzică, film și teatru caut să transform o simplă idee într-un concept care să le conțină pe toate.

Andreea Bîtcă vine cu un background solid în marketing și organizarea de evenimente. Este co-fondator și cea care se ocupă de partea operațională a proiectelor Era Cool. Foarte pasionată de muzică, Andreea are ca misiune să ofere amintiri memorabile oamenilor cu fiecare petrecere pe care o organizează.

Lulu Varodi s-a alăturat echipei anul acesta în calitate de consultant pe zona de social media. Are 24 de ani și și-a propus să facă legătura între concept și ce își doresc, de fapt, generațiile noi.

Razvan Marina

Cui vă adresați și cum căutați să vă faceți cunoscuți?

Răzvan Marina: Spectrul audienței noastre este unul larg și include toți pasionații de muzică, indiferent de vârstă, gen sau stil. Prin evenimentele pe care le organizăm ne dorim să dezvoltăm comunități de oameni uniți prin pasiunea și curiozitatea pentru muzică, dar mai ales ne dorim ca tânăra generație să acceseze și altă muzică față de cea cu care sunt deja obișnuiți atunci când se referă la retro.  

Pentru că acest proiect a început din pasiune și cu un buget limitat, prima modalitate de a ne promova a fost cea mouth to mouth. Ulterior, în jurul conceptului au început să graviteze și alți oameni iar cercul s-a extins. După primul eveniment (care a avut loc în luna Iulie 2023) am primit un feedback foarte bun din partea celor care au participat dar și multe întrebări în online legate de următoarea ediție. Așa ne-am dat seama că unul din aspectele importante în succesul evenimentelor pe care le organizăm este prezența și implicarea noastră activă. Suntem acolo pentru comunitatea noastră de la primire și până la final, ne dorim să-i cunoaștem și să ne conectăm cu ei și nevoile lor, pentru ca experiența fiecăruia să fie una memorabilă.

Cum a luat naștere VERSUS și care sunt așteptările voastre de la această serie de evenimente?

Andreea Bîtcă: Proiectul VERSUS stătea de mulți ani în mintea și în sufletul lui Răzvan, însă a avut nevoie de ceva timp să se materializeze. Ediția 1994 VERSUS 2004 a pornit de la discrepanța uriașă între soundul acestor ani.

Podcastul Hipstoricii cu Gojira și Bogdan Mihai Simion a semănat și el idei în această direcție pentru că în fiecare episod își alegeau un anumit an și discutau despre el. Făceau o paralelă, practic, între evenimentele ce avuseseră loc în România și world wide. Cumva, așa s-a întâmplat declicul. Ne-am dat seama că oamenii vor asculta muzică doar din 2 ani, iar acestea pot fi ușor corelate cu evenimente semnificative petrecute în acei ani. Pentru ediția 1994 VERSUS 2004 vorbim despre începerea filmărilor serialului FRIENDS și lansarea Facebook, platforma care practic a schimbat jocul în ceea ce privește comunicarea online.

Pe viitor ne dorim să explorăm cât mai multă muzică, concepte și ani fascinanți care să stea la baza evenimentelor noastre.

Andreea Bitca

Ce posibilități de integrare în conceptul VERSUS au brandurile?

Andreea Bîtcă: Ne place să credem că posibilitățile sunt infinite, pentru că VERSUS este un concept ofertant. De la ediție la ediție putem crea împreună cu brandurile ale căror valori sunt similare cu ale noastre experiențe custom, care să pună în valoare brandul și să ofere oamenilor o experiență memorabilă.

Care sunt principalele provocări pe care le-ați întâmpinat până acum?

Răzvan Marina: Provocări au fost multe pentru doi oameni aflați la început de drum în ale antreprenoriatului, dar cel mai important ar fi că oamenii din media îți acordă foarte greu credibilitate dacă ești un proiect la început de drum. E fix ca atunci când ieși de pe băncile facultății și vrei să te angajezi, iar angajatorul îți cere experiență. Indiferent de cât de bun ar fi proiectul tău, ai nevoie de intrările potrivite ca oamenii să ți-l valideze, altfel e foarte dificil.

Cum vedeți dezvoltarea EraCool Events în perioada următoare?

Răzvan Marina: Plănuim evenimente recurente în diferite locații din București și din țară. Suntem în proces de dezvoltare a unor tematici noi care să accelereze creșterea comunității noastre. Știm că am urcat într-un tren în mișcare, unde petrecerile retro au deja o mare popularitate, însă unicitatea conceptului VERSUS și misiunea noastră de a educa într-un mod prietenos publicul în ceea ce privește muzica sunt elementele care ne vor diferenția mereu. Visul nostru este ca VERSUS să ajungă un festival.

Array

Articole pe aceeași temă: