Stiri

Peditel devine hub de telemedicină

16 mart. 2021 2 min

Peditel devine hub de telemedicină

Reading Time: 2 minute

Peditel, serviciul de asistență pediatrică telefonică gratuită în regim non-stop, dezvoltă propria aplicație mobilă și posibilitatea de apel video și chat cu medicul, o secțiune cu dosar medical pentru fiecare copil, precum și e-rețeta cu care părintele să meargă în farmacie și să ceară dozele recomandate.

Odată cu aplicația care va fi disponibilă din martie în platformele Android și iOS, Peditel devine un hub de telemedicină pediatrică și își propune să ajungă la 300.000 utilizatori în următorii doi ani.

”Practic, medicul pediatru va putea fi contactat prin apel telefonic, apel video sau mesaje scrise prin chat și va dispune de un dosar medical al pacienților, părinții putând încărca documente medicale relevante consultației. În plus, părinții au la dispoziție inclusiv carnetul virtual de vaccinare, care îi notifică în privința vaccinurilor obligatorii conform vârstei copilului, dar și acces la resurse educaționale, precum webinarii, articole, broșuri, videouri, în alte opt specialități medicale – Logopedie, Kinetoterapie, Nutritie, ORL, Cardiologie, Ortopedie, Psihoterapie, Neurologie pediatrică”, precizează Cristina Grigore, -director executiv Fundația Părinți din România”, fundația prin care funcționează de șapte ani serviciul PEDITEL.

Dezvoltare în situații de criză

Strict tehnic, PEDITEL este un call center pediatric, care utilizează un soft medical ce permite conectarea unui număr nelimitat de utilizatori, apelurile fiind preluate în ordinea cronologică a intrării în centrală. Practic, printr-un apel la numărul 1791, orice părinte este îndrumat de către un medic specialist cum să intervină pentru ameliorarea simptomelor, în cazul unor boli uşoare ale copilului. Serviciul dispune de o echipă de medici specialiști și medici primari, care utilizează 26 de protocoale medicale, cu cele mai frecvente probleme de adresare ale copilului mic, de la febră, vărsături, diaree și până diferite accidente casnice sau chiar traumatisme craniene. În prezent, 17 medici asigură permanența PEDITEL.

Media zilnică – 230 de apeluri

În cifre, PEDITEL a avut anul trecut o creștere a activității de 21,4% față de 2019 și de 1.217% față de 2014, primul an de funcționare. De la lansare şi până în prezent, peste 300.000 de copii au fost ajutați de serviciul PEDITEL. De la 6.848 de apeluri în primul an de funcționare, PEDITEL a ajuns să preia, șapte ani mai târziu, în medie 7.000 de apeluri lună. Media zilnică a fost anul trecut de 230 apeluri, dar au fost zile când s-au înregistrat și aproape 500 de apeluri pe zi.

Durata media a apelului de fost de 6,5 minute, iar soluțiile oferite au fost în principal sfaturi medicale aplicabile acasă (peste 79%).  Pentru 12% dintre solicitări, apelanții au primit recomandarea de a face un consult medical de specialitate, alte 6% dintre cazuri au fost redirecționate în maximum două ore către Unitățile de Primiri Urgențe și doar pentru 1,77% dintre solicitări, respectiv 1.475 de cazuri, a fost necesară apelarea numărului unic 112 și solicitarea unei ambulanțe cu medic. Cele mai frecvente probleme medicale care au necesitat sfatul medicului au fost stările febrile (26%), diareea (14%) și vărsăturile (9%).

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: