Companii Tech

Tehnologia urcă la volan

4 apr. 2020 3 min

Tehnologia urcă la volan

Reading Time: 3 minute

Ca un dans al unor uriași pus în scenă de cele mai noi tehnologii, așa a fost prezentarea noii generații de camioane MAN. La 20 de ani de la ultima schimbare majoră de gamă, constructorul german a lansat o nouă generație de camioane, care răspunde cerințelor în schimbare ale industriei de transport și stabilește noi standarde de eficiență, confort, siguranță și conectivitate.

Cerințele din industria de transport au devenit mai diverse și mai complexe ca niciodată. Doar în Uniunea Europeană volumul de transport este de așteptat să crească cu încă 40% în următorii 20 de ani. Totodată, reglementările legale impun o reducere a emisiilor de CO2 cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030. Acestor provocări li se adaugă criza de forță de muncă din domeniu. În Germania, spre exemplu, se estimează că va exista un deficit de aproximativ 150.000 de șoferi profesioniști în următorii doi ani. În plus, digitalizarea este introdusă din ce în ce mai mult în procesele logistice, impunând un ritm rapid companiilor de transport.

Tocmai pentru a răspunde acestor pro­vocări, MAN Truck & Bus s-a concentrat pe eficiența și fiabilitatea vehiculului, confortul și siguranța șoferului și parteneriatul cu clienții. Noua generație de camioane MAN stabilește noi standarde în ceea ce privește sistemele de asistență, interacțiunea digitală și dotările pentru șofer și reduce consumul de combustibil cu 8%. “Clienții noștri se așteaptă ca noi să le oferim răspunsuri la aceste întrebări, și pe bună dreptate. Facem businessul clienților noștri mai ușor și mai eficient. Simplificarea afacerilor – aceasta este promisiunea noastră”, a declarat Joachim Drees, președintele Comitetului Executiv al MAN Truck & Bus SE, la Bilbao, la evenimentul de lansare.

Pentru dezvoltarea noii generații, MAN a investit aproximativ 100 de milioane de euro doar în fabrica din München, alte 85 de mi­lioane fiind investite doar pentru dezvoltarea cabinei.

Pentru a înțelege cât de important este acest proiect pentru constructorul german, vă spunem că noua generație de camioane MAN înseamnă în cifre 2.100 de angajați implicați direct, 12 milioane de ore de muncă, 4.000.000 de kilometri parcurși în cadrul testelor făcute până la lansare, 167.000 de ore de muncă dedicate designului și 2,8 milioane de linii de cod software. Totodată, MAN a implicat 700 de șoferi și 300 de clienți încă din primele faze de dezvoltare a noului camion și a implementat toate soluțiile propuse în noua generație de vehicule.

Noua generație de camioane reprezintă și transformarea MAN Truck & Bus dintr‑un simplu producător de vehicule comerciale într-un furnizor de soluții inteligente și sustenabile pentru industria de transport, spun reprezentanții constructorului german. MAN Service Care, spre exemplu, este un serviciu oferit gratuit, care asigură un management proactiv pen­tru întreținerea vehiculului. MAN analizează starea mașinii pe baza datelor transmise prin sistemul de monitorizare RIO și, astfel, programările în service pot fi realizate înainte de apariția unei potențiale defecțiuni. Totodată, cons­tructorul a acordat o atenție specială sistemelor de asistență și de orientare pentru șoferi, dar și interconectivității, digitalizării. Șoferul a fost în centrul atenției atunci când specialiștii de la MAN au conceput noua cabină. Astfel, noua generație de camioane stabilește noi standarde în ceea ce privește ergonomia, facilitatea utilizării sistemelor de la bord, dispozitivele digitale și mai ales spațiile de stocare și de odihnă pentru șofer.

Constructorul german a pus un accent foarte mare pe fiabilitate, o mare parte din sisteme fiind simplificate. Sistemul de mana­gement al flotelor și al șoferilor se poate face ușor, dispunând de numeroase funcționalități și servicii digitale, toate concepute în așa fel încât să răspundă tuturor nevoilor clienților. Noua generație de camioane este disponibilă în patru game: MAN TGX, TGS, TGM și TGL, pentru a oferi clienților soluțiile ideale indiferent de sectorul în care activează.

Articolul a fost inițial publicat în Biz nr. 341. Dacă dorești să primești Revista Biz prin curier, abonează-te aici.

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: