Un șofer român din doi se enervează din când în când, în funcție de condițiile de trafic, iar unul din zece se enervează de fiecare dată când circulă cu mașina, arată un sondaj la care au participat peste 9.600 de respondenți.
Iată alte date rezultate din sondajul „Cât de calm ești în trafic?”, organizat în cadrul campaniei „Fii treaz la volan!”:
Deși reprezintă un risc greu cuantificabil în cifre, cercetările în domeniu indică faptul că agresivitatea la volan crește semnificativ riscul producerii de accidente rutiere, alături de factori precum oboseală, neatenție, alcool sau lipsă de experiență. Şoferii care manifestă un nivel mare de agresivitate la volan raportează de două ori mai multe accidente în simulările de condus.
De altfel, 80% dintre șoferii români care au participat la sondajul „Cât de calm ești în trafic?”, organizat în cadrul campaniei „FII TREAZ LA VOLAN!”, la care au participat 9.644 de respondenți, sunt de acord că persoanele care se enervează la volan sunt mai predispuse la comportamente periculoase în trafic. Cu toate acestea, majoritatea manifestă relativ des stări emoționale negative de tipul furiei la volan.
În acest context, în 2020, campania națională de siguranță și prevenție rutieră FII TREAZ LA VOLAN! devine FII CALM LA VOLAN!, având ca obiective să atragă atenția asupra pericolului agresivității la volan și să contribuie la reducerea agresivității din trafic.
Demersul „FII CALM LA VOLAN!” este inițiat de APPA – Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor și se derulează cu sprijinul Poliției Române, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, BAAR – Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, ISF – Institutul de Studii Financiare și FGA – Fondul de Garantare a Asiguraților.
De asemenea, campania este realizată cu sprijinul Partenerilor EUROINS România, GROUPAMA Asigurări, UNIQA Asigurări, OMNIASIG VIG, GRAWE România, DESTINE Broker, RENOMIA SRBA Insurance Broker, FUNK Broker, MIB – Millenium Insurance Broker, GARANTA Asigurări, GLOBASIG Broker, DAUNE Expert, LION Broker, AON România, DAW Management, OTTO Broker, GT MOTIVE, PRESTIGE Broker și HOBBIT Broker.
Proiectul se desfășoară cu sprijinul Asociației motoADN, Ford Mustang România, TATUC Serv Consulting, 5 to go și autopia.ro. Partenerii Ştiințifici ai campaniei sunt PsihoTrafiQ – Asociația de Psihologie și Siguranță Rutieră și Asociația Respiro.
Mesajele de informare ale campaniei sunt transmise către publicul larg și cu sprijinul Partenerilor Media RFI România, ProMotor.ro, Revista BIZ, ziuaveche.ro, ROMANIApeROTI.ro, AutoStiri.ro și AutoNapoca.ro.
Mai multe detalii despre proiect sunt disponibile pe treazlavolan.ro, Facebook.com/treazlavolan și Instagram.com/treazlavolan.
MOL România și Fundația Pentru Comunitate au deschis la Centrul de Cultură Urbană Casino din Cluj prima expoziție colectivă de…
Pentru toți cei care doresc să devină travel influencers, Kiwi.com, una dintre cele mai importante companii de travel-tech, revine cu…
În luna aprilie a acestui an s-au înregistrat cu 10% mai puține interacțiuni între chiriași și cei care publică anunțuri…
Toți cei care doresc să facă pasul spre antreprenoriat, antreprenorii la început de drum, dar și cei cu experiență care…
Kaufland România derulează, în perioada 6-12 mai, o nouă campanie de încurajare a reciclării: clienții care aduc la Kaufland recipientele…
Startup-ul fintech MetaWealth și One United Properties anunță un acord-cadru de 20 de milioane de euro pentru apartamente de închiriat,…