Antreprenori by eMAG Stiri

2020 a adus creșteri de 15% pe segmentul de produse bio

ian. 27, 2021 3 min

2020 a adus creșteri de 15% pe segmentul de produse bio

Reading Time: 3 minute

Chiar dacă lunile martie și aprilie au adus cele mai mari creșteri ale cererii pentru produse bio, interesul românilor pentru acestea a rămas accelerat în toată perioada pandemiei, unul dintre motive fiind nevoia oamenilor de a avea un stil de viață sănătos și echilibrat

Schimbările aduse de pandemie în anul 2020 s-au reflectat și în comportamentul consumatorilor și obiceiurile acestora de cumpărare, în special când vine vorba de cumpărăturile online. Restricțiile de circulație au deschis și mai mult apetitul pentru comenzile online, chiar și în segmente de piață precum cel alimentar, în care predomină vizitele în punctele comerciale fizice.

Pe lângă schimbările de comportament comercial, pandemia a adus și o apetență mai mare a clienților pentru un stil de viață sănătos, lucru ce s-a reflectat direct în evoluția pieței de produse bio de larg consum.

Lunile martie și aprilie au adus cel mai mare interes pentru produsele bio, iar creșterile au fost accelerate în această perioadă, corelat cu nevoia oamenilor de a avea un stil alimentar echilibrat și sănătos.

“În ansamblu, prima parte a anului a adus creșteri de 15% în segmentul bio. Pentru magazinul online Biomania, rezultatele au fost accelerate în perioada de primăvară, care a coincis cu etapa incipientă a pandemiei, și în perioada de toamnă, odată cu apropierea postului Crăciunului, cât și pe parcursul acestuia”, spune Nicoleta Micu, fondator Biomania.ro

Creșterea interesului pentru segmentul de produse bio a fost un fenomen susținut pe tot parcursul anului, iar vedetele acestei evoluții au fost băuturile vegetale ale brandului Isola Bio, datorită versatilității acestora, putând fi folosite în diverse preparate și băuturi vegetariene. Acestei categorii de produse i-au urmat alimentele bio de bază (de exemplu făină, paste fără gluten) și pastele făinoase IRIS pentru copii.

“În ce privește categoria de dulciuri, cele mai căutate branduri la Biomania au fost La Finestra sul Cielo si Vivibio, recunoscute pentru biscuiții și dulciurile bio de calitate. Nici produsele de patiserie destinate pregătirii dulciurilor în casă nu au făcut excepție, cel mai mult fiind achiziționate drojdia și praful de copt vegan, produse de brandurile La Finestra sul Cielo si BioSun”, spune Nicoleta Micu, fondator Biomania.ro.

Postul Crăciunului a adus creșteri de 10% față de aceeași perioadă a anului 2019

Perioadele de post sunt momentele din an în care interesul pentru produsele vegetale crește rapid, iar pentru categoriile de public care sunt în căutarea unor alimente sănătoase, oferta de produse bio de post este la mare căutare. Astfel, consumatorii nu doar că își pot îndeplini dorința de a avea o alimentație de post, cât mai ales au garanția că alegerile pe care le fac sunt alternative sănătoase.

“Față de aceeași perioadă a anului 2019, Postul Crăciunului a generat în 2020 creșteri de aproximativ 10%, interesul publicului fiind orientat spre produsele vegetale bio care le-au putut asigura o alimentație sănătoasă.”, spune Nicoleta Micu, fondator Biomania.ro

În această perioadă, tot mai mulți consumatori au făcut trecerea către cumpărăturile online, iar pentru Biomania acest lucru s-a tradus prin creșterea bazei de clienți în 2020. Odată cu această creștere, s-a observat și o extindere a zonei demografice de cumpărători către zona rurală sau orașe mai mici.

“Biomania a înregistrat o creștere semnificativă a bazei de clienți în 2020. De asemenea, alte schimbări importante de comportament au fost realizarea plăților cu cardul în proporție de 90%, dar și interesul crescut pentru acțiunile promoționale. O noutate și chiar o particularitate a anului 2020 a fost “vânarea” unor anumite categorii de produse, cum ar fi drojdia, pentru care stocurile se epuizau după 30 de minute de la apariție.”, adaugă Nicoleta Micu, fondator Biomania.ro

Rezultatele bune din anul 2020 înclină balanța spre continuarea trendului ascendent în 2021, obiectivul Biomania fiind creșteri de 15%-17% față de anul precedent.

“Anul acesta vrem să venim și mai mult în sprijinul clienților cu produse care să îi ajute să aibă o alimentație sănătoasă și ne vom concentra foarte mult atenția asupra ofertei destinate clienților cu nevoi alimentare personalizate (fără gluten, fără zahăr, fără drojdie, produse vegane). Plănuim de asemenea să promovăm produsele vedetă, cum este Băutura Supreme Cocos Isola Bio, dar și noua gamă de băuturi Isola Bio “TO Go”, spune Nicoleta Micu, fondator Biomania.ro

Foto:  © WildStrawberry_magic | Dreamstime.com

Lasă un răspuns

Articole pe aceeași temă: