Sistemul de Garanție-Returnare, administrat de RetuRO, este al doilea din Europa, după Germania, ținând cont de numărul populației și de cele peste 7 miliarde de ambalaje/an, a declarat azi Anca Marinescu, Corporate Affairs and Communication Manager RetuRO SGR, în cadrul evenimentului Biz Sustainability Summit.
Pornit în România, cu 6 luni în urmă, Sistemul de Garanție-Returnare, administrat de RetuRo, va ajunge la maturitate din al doilea an de funcționare, așa cum s-a întâmplat și în celelalte state europene unde a fost implementat, a adăugat Anca Marinescu.
În țara noastră, sisemul de Garanție-Returnare cunoaște o complexitate deosebită: geografia specifică din România; încă mult comert tradițional – magazinele mici reprezintă 50% din total, în timp ce în celelalte țări europene, comerțul este deținut în proporție de 80% de lanțurile de hypermarketuri.
Recent a fost inaugurat cel de-al patrulea Centru de sortare și numărare a ambalajelor (unde recipientele sunt compactate și trimise către reciclatori pentru transformarea lor în ambalaje noi), la Otopeni. Ocupă o suprafață de 10.000 mp și poate care poate procesa jumătate din cantitatea de ambalaje reciclate.
În 2024 vor mai fi inaugurate alte trei centre de sortare, în Prahova, Bacău și Dolj, a menționat reprezentantul RetuRO.
De asemenea, va fi implementat un proiect și pentru sezonul estival, pentru colectarea ambalajelor de pe litoral.
RetuRO Sistem Garanție-Returnare este administratorul Sistemului național de Garanție-Returnare (SGR).
RetuRO Sistem Garanție Returnare S.A. (www.returosgr.ro) este o companie ce funcționează pe principiul not for profit – ceea ce înseamnă că eventualul profit realizat de companie în urma colectării de ambalaje de băuturi va fi reinvestit, exclusiv, în dezvoltarea SGR. Compania a fost creată de un consorțiu de trei acționari privați: Asociația Berarii României pentru Mediu (30%), Asociația Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) și Asociația Retailerilor pentru Mediu (20%) și un acționar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (20%).
RetuRO, administratorul SGR, are rolul de a asigura transparența asupra cantităților de ambalaje pentru băuturi puse pe piață și returnate de consumatori, contribuind la dezvoltarea durabilă a României, prin gestionarea responsabilă a deșeurilor de ambalaje, în vederea atingerii țintelor de reciclare impuse României de către Uniunea Europeană.
Sistemul Garanție-Returnare nu poate funcționa fără implicarea operatorilor economici care comercializează băuturi în scop SGR. Orice planificare privind colectarea și returnarea ambalajelor în Sistemul Garanție-Returnare depinde de implicarea acestora.
Mai mulţi contribuabili, persoane fizice, au semnalat că primesc emailuri de la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) prin care…
Dacia lansează kit-ul Adventure, un kit complet pentru off-road extrem, disponibil exclusiv pentru modelele Duster din generația III, versiunile 4x4,…
Cu ocazia primei ediții a Climate Supplier Event - Parteneri pentru decarbonizare 2030, organizată sub umbrela Climate Change Summit, împreună…
România ocupă locul 10 in topul celor mai mari consumatori de ciocolată, cu 4.95 lg/locuitor, in crestere cu 40% față…
În urma recentelor furtuni devastatoare care au lovit zona de sud și sud-vest a țării, Asirom VIG a mobilizat Caravana…
Festivalul UNTOLD Dubai, primul mega festival de muzică din Dubai, a obținut o performanță extraordinară în cadrul Middle East Event…